Dragonix Loopdagboek
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Re: Dragonix Loopdagboek
Lijkt me toch handig zo'nhartslagmeter, ga eens hier en verder op t met snuffelen.
Het gaar goed met je knie hè? Super!
Het gaar goed met je knie hè? Super!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dit is de horloge die ik gekocht heb (inclusief hartslagmeter, zit mee in het pakket):
http://www.sporthorlogecenter.be/produc ... heren.html
De reden waarom ik dat gekocht heb, is dat je het volgende ermee kunt doen:
http://connect.garmin.com/activity/190691434
De laatste link is niet van mij persoonlijk, zal morgen ofzo wel eentje van mezelf plaatsen. Maar dan geeft het je toch al een idee wat het doet (maar mijn horloge zal misschien niet zo veel weergeven aangezien die link van een duurder horloge is met meer functies)
http://www.sporthorlogecenter.be/produc ... heren.html
De reden waarom ik dat gekocht heb, is dat je het volgende ermee kunt doen:
http://connect.garmin.com/activity/190691434
De laatste link is niet van mij persoonlijk, zal morgen ofzo wel eentje van mezelf plaatsen. Maar dan geeft het je toch al een idee wat het doet (maar mijn horloge zal misschien niet zo veel weergeven aangezien die link van een duurder horloge is met meer functies)
-
Je hebt een goede koop gedaan hoor.Dragonix schreef:De laatste link is niet van mij persoonlijk, zal morgen ofzo wel eentje van mezelf plaatsen. Maar dan geeft het je toch al een idee wat het doet (maar mijn horloge zal misschien niet zo veel weergeven aangezien die link van een duurder horloge is met meer functies)
Wat sowieso initieel van belang is (denk ik) is dat je de afstand, hartslag, gemiddelde hartslag en snelheid knt, en dat kan elke forerunner met hartslagmeter je feilloos vertellen.
Ikzelf gebruik een forerunner 305, en kan het ding al lang niet meer missen.
de 305 is wel niet meer in de handel verkrijgbaar, de opvolger is de 310TX .
Op dit forum is er overigens een topic "Garmin Forerunner 305"
Eén van de laatste posts in dit topic is van ondergetekende

We kijken in elk geval uit naar jouw ervaringen hiermee. Ik las wel wat forumgebruikers die de aankoop van een 110 overwogen, of gedaan hebben, maar nooit hun ervaringen hiermee beschreven hebben. Het lijkt mij zeker een uitstekende koop voor een beginnende loper, die ook een goed idee van snelheid en afstand wil hebben.
Maar voor zover ik kan zien zal jij onze eerste ervaringsdeskundige worden hier. Dus laat ons weten hoe het gegaan is met je nieuwe aanwinst.
Bij deze verklaar ik me tot (toekomstig) Garmin ForeRunner 110 Expert
hahaha 
Nene, jammer genoeg moet ik nog een dagje langer wachten voor ik hem in handen heb
er was niemand thuis op het moment van de levering en het postkantoor kon hem pas morgen ter beschikking stellen
Anyway...
Dag 2b 20/06/2012
Een beetje vroeger gestopt met werken om toch op tijd te kunnen gaan lopen (ik werk namelijk in Schiphol te Nederland) en jammer genoeg, zoals reeds aangehaald, zonder de FR 110..
Vandaag heb ik besloten om eens in het park te gaan lopen, zit ook een klein steil heuveltje in het traject.
Ik begon er volle moed aan en weer zonder te stretchen
moet er toch een gewoonte van maken..
Les 2 is dacht ik een beetje langer qua tijd, maar toch vond ik het naar vergelijking met les 1 een groot deel zwaarder.. raar
Na het lopen toch maar wat na-gestretched om hopelijk de stijve spieren te voorkomen (of te verzachten voor morgen).
Toen ik thuis kwam, viel het me plots op dat ik harder zweette dan toen ik aan het lopen was. Het is precies wanneer dat je 'stilvalt' dat het zweet begint te komen?
Vandaag ook geen last gehad van de knie and so far so good
BELANGRIJKE NOTA
Ik heb eens het schema nagekeken dat op de website te vinden is en dit komt blijkbaar niet overeen met de podcast die ik gelopen heb..
Volgens het schema:
1m lopen/wandelen -> 1m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 3m lopen/wandelen -> 3m lopen/wandelen
Wat ik heb gelopen vandaag:
1m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 1m lopen/wandelen
In principe wel hetzelfde qua tijd... Maar toch was dit vermoeiender terwijl het er niet zo uitziet
Iemand dit ook gemerkt?

Nene, jammer genoeg moet ik nog een dagje langer wachten voor ik hem in handen heb

Anyway...
Dag 2b 20/06/2012
Een beetje vroeger gestopt met werken om toch op tijd te kunnen gaan lopen (ik werk namelijk in Schiphol te Nederland) en jammer genoeg, zoals reeds aangehaald, zonder de FR 110..
Vandaag heb ik besloten om eens in het park te gaan lopen, zit ook een klein steil heuveltje in het traject.
Ik begon er volle moed aan en weer zonder te stretchen

Les 2 is dacht ik een beetje langer qua tijd, maar toch vond ik het naar vergelijking met les 1 een groot deel zwaarder.. raar

Na het lopen toch maar wat na-gestretched om hopelijk de stijve spieren te voorkomen (of te verzachten voor morgen).
Toen ik thuis kwam, viel het me plots op dat ik harder zweette dan toen ik aan het lopen was. Het is precies wanneer dat je 'stilvalt' dat het zweet begint te komen?
Vandaag ook geen last gehad van de knie and so far so good

BELANGRIJKE NOTA
Ik heb eens het schema nagekeken dat op de website te vinden is en dit komt blijkbaar niet overeen met de podcast die ik gelopen heb..
Volgens het schema:
1m lopen/wandelen -> 1m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 3m lopen/wandelen -> 3m lopen/wandelen
Wat ik heb gelopen vandaag:
1m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 2m lopen/wandelen -> 1m lopen/wandelen
In principe wel hetzelfde qua tijd... Maar toch was dit vermoeiender terwijl het er niet zo uitziet

Iemand dit ook gemerkt?
Er zit verschil in de podcast van 2006 (die met 3 minuten erin) en die van 2011 (die van 1, 2, 2, 2, 2, 1)
Ik heb soms ook dat dezelfde lessen me de 2e keer iets zwaarder vallen dan de eerste keer. De derde keer daarentegen merk ik dat het 'zo' makkelijk gaat dat ik idd toe ben aan de verhoging van aantal minuten in de week erna.
Zweten doe ik ook pas als ik stil val. Ik word dan eerst rood en ga dan druipen.. hahaha. Normaal is dat niet erg, maar gisteren ging ik meteen na het lopen de oudste van de judo halen en ik stond daar te gutsen in de sporthal..
Volgende keer moet ik toch maar even buiten uitzweten eerst.
Ik heb soms ook dat dezelfde lessen me de 2e keer iets zwaarder vallen dan de eerste keer. De derde keer daarentegen merk ik dat het 'zo' makkelijk gaat dat ik idd toe ben aan de verhoging van aantal minuten in de week erna.
Zweten doe ik ook pas als ik stil val. Ik word dan eerst rood en ga dan druipen.. hahaha. Normaal is dat niet erg, maar gisteren ging ik meteen na het lopen de oudste van de judo halen en ik stond daar te gutsen in de sporthal..

[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]

Dit schema hoort bij de podcast van 2011.
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Oke, super
!
Hartelijk dank!
UPDATE
Net een smsje van de mama gekregen!
Ze heeft mijn horloge van bij de post gaan halen

Hartelijk dank!
UPDATE
Net een smsje van de mama gekregen!
Ze heeft mijn horloge van bij de post gaan halen

Laatst gewijzigd door Dragonix op 21 jun 2012, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Graag gedaan. En wat betreft die update: ik lees een gelukkig mens! Haha!
Haha :d you bet I am 
Nu nog een mail van de garage en ik heb een super week achter de rug!!
Maandag te horen gekregen dat mijn contract bij de klant met 6 maand verlengd is, vandaag mijn horloge en nu nog hopen op een mailtje van de garage
Nog een update :p
Was ik vergeten te vragen.
Is het eigenlijk beter/slechter om voor het lopen niet te eten?
Want gisteren kwam ik net van mijn werk en ben dan meteen gaan lopen..

Nu nog een mail van de garage en ik heb een super week achter de rug!!
Maandag te horen gekregen dat mijn contract bij de klant met 6 maand verlengd is, vandaag mijn horloge en nu nog hopen op een mailtje van de garage

Nog een update :p
Was ik vergeten te vragen.
Is het eigenlijk beter/slechter om voor het lopen niet te eten?
Laatst gewijzigd door Dragonix op 21 jun 2012, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Voor een hoofdmaaltijd is het best dat je 2 uur voor het lopen niet meer gegeten hebt.Dragonix schreef:Is het eigenlijk beter/slechter om voor het lopen niet te eten?
Dus als je gisteren direct na je werk bent gaan lopen, en dat is goed gegaan, dan is dat geen enkel probleem
Lukt dat echt niet, en kan je zo lang niet wachten om te lopen (sommige mensen krijgen ter plekke een appelflauwte als ze 's avonds gaan lopen zonder te eten), dan kan een banaan een half uurtje voor het lopen wonderen doen.