Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

StR is toch niet op prestatie gebaseerd?
Loop zoals je gevoel aangeeft.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zeer druk op het werk met 3 collega's afwezig (vakantie of ziek) terwijl we maar met 4 zijn. Dus ik mag hun werk overnemen, het mijne doen én een nieuwe trader opleiden in ons administratieve gebeuren. Gelukkig is het maar voor een paar dagen en zou iedereen volgende week moeten terug zijn. Maar het maakte wel dat ik gisteren echt stikkapot thuiskwam. De gremlins riepen hard om niet te lopen, maar ik had mezelf beloofd dat ik het nu zou volhouden en in die gedachtengang was gisteren een loopdag, dus: de loopband op!

Les 2 van S2R en wederom geen YouTube video om te kijken, want ik had domweg mijn tablet aan laten staan en de batterij was dus plat. Gelukkig werkte de wifi goed genoeg om Spotify in mijn oren te laten krijsen, dus had ik gelukkig toch ietwat afleiding. Qua snelheid begonnen aan 6.0 voor de loopstukken en bij elke interval 0.1 hoger gezet om te eindigen bij 6.5. Na het loopje nog op mijn twist-machine 100 twistjes gedaan en stomweg iets in mijn borstkas rond de longen verrekt. Hele avond pijn gehad bij het ademen, maar gelukkig is dat er deze nacht uitgegaan.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je bent weer goed bezig geweest.
Probeer je te verplichten om tijd vrij te houden voor je hobby.
Met veel drukte op het werk ligt thuis bankhangen op de loer, waardoor je sport op een laag pitje gaat.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik probeer het lopen nu wel te laten voorgaan. Vrijdag (was sowieso geen loopdag) ben ik wel thuisgekomen en ben ik gecrasht op de zetel tot het etenstijd was. Maar gisteren (zondag) was ik alweer fit en fris om loopje nummer 3 van de week te doen. Week 1 les 3 van S2R en deze keer werkte én mijn tablet én de wifi, dus kon ik lopen terwijl mijn hersenen afgeleid werden door een loopfilmpje. De loopintervallen ben ik weer begonnen aan 6.0 km/u om elk interval te verhogen tot ik aan 6.5 km/u zat. Maar deze keer heb ik de wandelintervallen ook verhoogt van 4.0 km/u naar 4.5 km/u.

En wat ben ik blij met mijn Runn Sensor. Nu kan ik gewoon 5 minuten warm-up wandelen en ineens overgaan in het lopen, terwijl mijn Runn / horloge enkel de afstand en snelheid van de 20 minuten les rekent en niet de warm-up wandeling noch de cooling down wandeling. Echt super toestelletje dit. Erg blij met mijn aankoop.

Morgen (dinsdag) normaal gezien loopje week 2 les 1!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 02 mar 2022, 14:35Was wel zwaarder dan ervoor, misschien toch wat conditie verloren? Of lag het aan het feit dat mijn wifi niet werkte en ik geen video als afleiding had...
Tsja, ik weet niet hoe lang je het lopen hebt "onderbroken". Conditie, maar vooral ook kracht gaat blijkbaar toch wel schrikbarend achteruit bij enige stilstand. Onlangs een paar weken in de lappenmand gelegen (heb nogal blessuregevoelige enkels en knieën, en enkele malen per jaar protesteren die heviger dan anders). Deze keer wel geschrokken van de achteruitgang, was nogal wat kracht kwijt (spiermassa) waardoor de eerste loopjes geen meter vooruit gingen, en de hartslag was toch ook net iets hoger dan normaal (dus ook conditie kwijt).

Normaal heb ik dat probleem pas als ik 4 weken of langer "stillig", maar zoals mijn vrouw altijd zegt "jij blijft denken dat je nog 20 bent :lol: ".

Goede nieuws : als je ooit die kracht en conditie hebt gehad, dan is die ook in "no time" weer terug.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Eind november heb ik nog 10 mijl (16.1 km) gelopen (na opbouw), dan een week niet gelopen omte recupereren, dan 5 - 7 - 10K gelopen de week daarna en dan is het gestopt. Dus pakweg midden december ben ik gestopt. De 2 keer dat ik nog op de loopband gekropen was daarna kan je niet meetellen. Dus heb ik pakweg 11 weken niet gelopen (bijna 3 maand dus oops!).

Het is geen probleem momenteel om die Start 2 Run opbouw van niets naar 30 minuten te volgen. Geen probleem om 3 minuten aan een stuk te lopen, etc. Maar ik voel tegen het einde van de les dat ik geen 90 minuten kan lopen op dit moment. Dus ik ben wel niet tot op 0 gekomen, maar er is toch een pak conditie weg. Waar ik tot ik stopte absoluut geen probleem had met 90 minuten lopen, lijkt dat nu een onmogelijke afstand / tijd.

Soit, ik moet nergens heen, ik kan rustig terug opbouwen!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren was het week 2 les 2 en ik ben de loopintervallen deze keer begonnen op 6,1 km/u om per interval te verhogen tot 6,6 km/u. Maar ik moet zeggen, ik voelde dat ik nu echt wel een work-out kreeg. Dus even temperen terug en het max op deze snelheden houden, want anders ga ik mijn enthousiasme misschien wel verliezen.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Je bent goed bezig, en je hebt gelijk, het moet inderdaad leuk blijven.
Wel rekening houden dat je zo nu en dan je lichaam uitdaagt (kwestie van ook wat op te bouwen).
Maar het enthousiasme behouden is zeker zo belangrijk.
Keep running !!!

PS : Als ik hier naar buiten kijk, wordt het duidelijk lente, probeer eens, als je dat kan, een buitenloopje, en laat die loopband even stof vangen tot na de zomer :lol:
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren S2R W2L3 gedaan en het was weer leuk op de loopband. YouTube en Spotify werkten braaf en mijn Runn sensor heeft netjes de afstand gelopen / gewandeld tijdens de les genoteerd (zonder de warm-up en cooling down wandelingen). Woensdag opnieuw een lesje lopen (dinsdag lukt niet door mijn 4-wekelijkse baxter). Volgende week zal ik per uitzondering 2 dagen achter elkaar moeten lopen, want door omstandigheden kan ik anders geen 3 loopjes erin krijgen. Maar zoals ik zeg, dat is per uitzondering, normaal hou ik altijd minimum 1 rustdag aan.

Buiten lopen is voorlopig een grote NO.
Ik ben té bang geworden voor mogelijks gevaarlijke mensen.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Afgelopen week heb ik gelopen op donderdag, zaterdag en zondag. Ja, 2 dagen na elkaar, ik weet het. Maar dit zal waarschijnlijk nog wel eens gebeuren in de komende weken. Door doktersafspraken, baxters, etc. is dat de enige manier hoe ik 3 loopjes op een week kan inpassen. En ik ben nu zo goed bezig met mijn loopjes, dat ik echt het risico niet wil lopen dat ik ga beginnen slacken.

Afgelopen week was het week 3 in de Start 2 Run app: 27 minuten loop/wandel, welke ik natuurlijk op mijn loopband gedaan heb. Wandelen wederom aan een snelheid van 4,1 tot 4,6 km/u en lopen aan 6,1 tot 6,6 km/u. Elke dag heb ik de intervallen wel op andere snelheden gedaan, waardoor de afgelegde afstanden telkens een beetje anders zijn. 2,43 - 2,45 - 2,41 km.

Ik vind het nog altijd leuk om op mijn loopband te lopen. Want ondanks dat het zonnetje wel lonkt en de bloesems aan de bomen komen, voel ik me nog altijd mentaal niet klaar om terug buiten te lopen - als dat al ooit zal gebeuren. Tja, je hebt een angststoornis of je hebt het niet hè. Maar mijn loopband doet zijn werk goed, in combinatie met mijn tablet met loopvideo's, oortjes met Spotify en de S2R app en mijn Runn Sensor die mijn afstand zo netjes meet.
Plaats reactie