Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Gewoon lekker op gevoel gaan.
En vwb die bling bling, als het jou motiveert ga dar lekker mee door.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ga ik ook doen, het is mijn geld dat ik er aan uit geef hè :lol:

Gisteren was het inderdaad droog na mijn werk en heb ik 30 minuutjes rondgesloft in en rond het parkje.
Ik dacht dat ik redelijk traag slofte, maar had toch een gemiddelde snelheid van 7.0 km/u.
Dat is niet veel voor jullie, maar voor mij is dat meer dan vorige maanden.
Wat betekent dat ik zonder het te willen toch sneller ben geworden.

Als het weer het toelaat morgen weer een slofje van 30 minuten.
Misschien dat ik er dan weer wat fartlekjes insmijt.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 18 mei 2021, 08:01Ga ik ook doen, het is mijn geld dat ik er aan uit geef hè :lol:
Events (of ze nu virtueel zijn of "in het echt") zijn altijd een goeie motivator, je hebt iets om naartoe te trainen.
En die eerste medaille is toch wel iets speciaals. Natuurlijk nog leuker als je tijdens een live event over die meet komt, en men hangt die rond je nek.
Ikzelf ben inmiddels een 15 jaar verder, en heb al een kleine emmer "bling bling", maar toch blijft het telkens wel iets speciaals.
Zoals Mart dus al aangaf, als dat je motiveert, blijven gaan daarvoor, en voor je het weet heb je je eigen emmer vol "bling bling" ;) /
BlackScorpion schreef: 18 mei 2021, 08:01Ik dacht dat ik redelijk traag slofte, maar had toch een gemiddelde snelheid van 7.0 km/u.
Dat is niet veel voor jullie, maar voor mij is dat meer dan vorige maanden.
Wat betekent dat ik zonder het te willen toch sneller ben geworden.
Heeeeel goed !!!
Eén van de beginnersfouten die veel lopers maken, is dat ze zichzelf al snel gaan vergelijken met anderen, en daardoor (soms) gedemotiveerd geraken.
En dat is jammer natuurlijk.
Het is immers JOUW loopje, JOUW tempo, JOUW loopmomentje ... en zo hoort het ook.
Voorlopig is het van belang om te geniet van de loopjes, en die snelheid, die komt wel vanzelf ( je lichaam geeft dat zelf wel aan ).
En die fartleks, die helpen natuurlijk ook.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Hoewel het plan was om woensdag te gaan lopen, regende het woensdag pijpenstelen en met mijn gezondheid riskeer ik dat niet. Warm en een malse zachte regen kan ik aan - als het past begint als ik al bezig ben. Maar zware regen of regen met koude of wind, daar pas ik voor aangezien ik me dan de rest van de dag echt fysiek rot voel.

Dus ben ik gisteren (donderdag) maar een loopje gaan doen. Spijtig genoeg was het geen leuk loopje. Het begon met veel wind en al snel voelde ik mijn adem nogal pijnlijk worden. Alsof ik een heel eind flat out gelopen had. Voor en na mijn loopje was mijn ademhaling gewoon, zonder pijn. Maar tijdens mijn loopje deed het ademen pijn. Ook voelde het loopje echt zwaar aan. Ik heb mijn 30 minuten uitgelopen, maar dit loopje mag ik klasseren onder het titeltje 'bad runs' en de vuilbak inschoppen.

Op naar betere runs!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Nou nou.
Niet te neergeslagen zijn.
Jij hebt wel gelopen. Dus.....
Ook dit soort loopjes zijn loopjes.
Een volgende keer zal het beter gaan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Volledig eens met Mart, je hebt het inderdaad toch maar weer gedaan, ook dit loopje is er een, en je hebt het toch maar weer gedaan.
BlackScorpion schreef: 21 mei 2021, 07:50Ook voelde het loopje echt zwaar aan. Ik heb mijn 30 minuten uitgelopen, maar dit loopje mag ik klasseren onder het titeltje 'bad runs' en de vuilbak inschoppen.
Dat is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden als je buiten loopt.
Een klein verschil in temperatuur, wind, ... kan een wereld van verschil maken op je prestatie.
Soms is er zelfs geen verklaring, en heb je het gevoel dat je geen meter vooruit komt, een andere keer heb je dan weer vleugeltjes.

Deze is misschien wat zwaarder, maar beschouw het dan maar als een fikse intervaltraining ;) .
Volgende keer beter !!! (en sneller, en verder, en ... :lol: ).
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

En hier ben ik terug na een weekje vakantie!

21/05: rustdag

22/05: niet naar zee gereden wegens onweer - wel een uurtje op de loopband doorgebracht. Aangezien ik op de loopband lopen érg zwaar vind, heb ik het ook érg rustig gehouden, haha. Het lopen aan 6 km/u en een wandelen aan 3 km/u. Wat me volgens mijn footpod bracht tot 5,04 km op 60 minuten.

23/05: rustdag (naar zee gereden)

24/05: rustdag (na 60 minuten loopband zijn 2 rustdagen wel aan de orde)

25/05: loopje aan zee. Eens een andere route genomen dat mijn oude trouwe polders en een stuk strand erin gewerkt. Dat was wel zwaar, ook door de sterke tegenwind (40 km/u inland, op het strand voelde het nog harder). En zeker het stuk zachte zand omhoog de duinen op was heavy. Daar kon ik écht niet lopen, dat was eerder kruipen. Na 50 minuten gestopt, het was een beetje zwaar geweest. 5,44 km geknabbeld op 50 minuten.

26/05: rustdag

27/05: rustdag (extra dagje rust na die zware 50 minuten van dinsdag)

28/05: dezelfde route genomen als dinsdag, maar het strand ingeruild voor het gravel duinenpad (achter de duinen). Op het einde nog een stukje polders eraan gekleefd omdat ik wat verder wilde lopen. Uiteindelijk 70 minuten gelopen, 10 minuten meer dan mijn wat ik tot nu toe max gelopen heb. En ik heb een mooie 8,19 km op 70 minuten afgesjokt, mijn langste en verste loopje tot nu toe. Het was echt een zalig loopje, zelfs inclusief het op en neer gaande duinenpad wat mijn hartslag wat heeft doen bibberen. Maar echt leuk loopje. Enneuh, die 10 km komen aan de horizon piepen!

29/05: rustdag

30/05: rustdag (terug naar huis gereden)

31/05: vandaag. Mijn zonne-allergie is terug opgedoken met niet zo een leuke gevolgen. Ik kan denk ik best de zon vermijden nu een paar dagen. Dus dat wordt straks geen loopje buiten tot mijn grote spijt. Ik DENK dat ik misschien de loopband ga opkruipen om toch te kunnen lopen...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Mooie loopje. En zwaar lopen is ook trainen.
Strandlopen... Heerlijk.
Je bent goed bezig geweest.

Of in de vroege ochtend of in de avond na zonsondergan gaan lopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik krijg mijn lijf niet wakker voor 6 uur en ik moet om 6 uur opstaan om op tijd te beginnen werken (ik begin vroeg omdat de collega waar ik voor werk in Hongkong zit). Dus spijtig genoeg geen tijd s'morgens om te lopen. En na zonsondergang durf ik niet (beetje schrikschijter). Maar ik heb net wat dingetjes besteld tegen zonneallergie. Hopen dat die werken en dan kan ik misschien binnenkort mijn snuit terug buiten steken. Nu hopen dat mijn hoofdpijn straks over is, dat ik de loopband op kan.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Maar je kan ook om 20.00 uur gaan lopen( in deze tijd)
Dat is nog in het licht. De zon is dan al minder sterk en een uur later kan het ook nog.
In deze dagen lopen er nog zover mensen rond voor avond wandeling. Dus je bent dan niet alleen.
Neem wel een zonnebril mee of bril met gele of neutrale glazen ivm muggen en vliegen
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie