Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Ik heb van je journaal genoten.
Maar hopen dat je pijntjes door de oefeningen en warmingups weg blijven.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Woensdag 21/04
Kan je geloven dat ik me eigenlijk niets meer herinner van dit loopje?
Heb nergens iets genoteerd en mijn geheugen is blijkbaar zo lek als een zeef.
Ik denk wel dat het een goed loopje was, braaf opgewarmd en geen pijntjes.

Vrijdag 23/04
Vrijdag was een gek loopje. Het groot schietveld was in brand geschoten door schietoefeningen van het leger. En de rook kwam zelfs tot bij ons in Wilrijk (toch bijna 40 km er van af). Er hing een vage waas in de lucht en een brandgeur. Misschien had ik beter niet gelopen, maar ik had een loopje echt hard nodig. Ik was op van de stress en moest dat even van me aflopen. Dit is de eerste keer sinds ik terug loop, dat ik een loopje echt NODIG had. Een teken dat het lopen toch in mijn lijf gaat zitten?

In het begin pakte de rooklucht toch wel wat op mijn adem, maar ik had een goede cadence en het lopen voelde goed, dus gewoon door doen. Na 10 à 15 minuten kreeg ik een steek in mijn buik, maar vlak erna vliegt een reiger vlak over mijn hoofd om zo ongeveer 10 meter verder te landen. Ik was er zo door geimponeerd dat ik de steek vergat en hij verdween volledig (de steek, niet de reiger). Ik kom nu tussen de bomen en de lucht voelt wat verder aan. Op een bepaald moment dacht ik dat er as aan het vallen was, maar het bleken boom-pluisjes te zijn (5 km van ons af bleek er wel effectief as te vallen). Minder bomen terug en meer rooklucht terug -kuch kuch-.

Na 30 minuten is mijn loopje over en zijn mijn zenuwen terug gekalmeerd. Lopen kan echt goed doen soms, ik voelde me echt blij dat ik gaan lopen was.

Zondag 25/04
Vandaag deed ik mee aan de Virtual Antwerp Ten Miles Short Run van 6 km. Ik had me ingeschreven voor de wave van 10u. We zijn dit weekend naar onze chalet aan zee gereden, dus kon ik ook leuk in de polders gaan lopen. Zo een mooie omgeving om te lopen! Om 09:50 stond ik al klaar en was ik me aan het opwarmen, waarschijnlijk tot het uitlach-plezier van de voorbijgangers.

10u en gaan met die banaan! Met de app My Trace zou je normaal dingen kunnen horen zoals waar je zogezegd in Antwerpen zou zijn, wat je zou zien, hoe ver je was, etc. Nou, dan hadden ze ook beter de muziek uitgezet! Ik had geen muziek zelf opgezet, maar elke keer men in de app iets zei, speelden ze tegelijk luide muziek. Resultaat: ik heb totaal niets verstaan van wat ze zeiden. Nou, dat is dus ook nutteloos!

Het is 7 graden, maar met erg koude wind. Ik heb mijn winterloopbroek aangetrokken alsook een zomer loopshirt met erover mijn dunste winterloopshirt en dat bleek een goede combinatie te zijn. Ik had het absoluut niet koud en ook zeker niet te warm, perfect.

De polders, ik was vergeten hoeveel wielertoeristen de polders leuk vinden om in te gaan crossen. Ook groepen koereurs komen hier trainen. Resultaat: ik moet regelmatig opzij springen om een troep aanstormende koereurs te vermijden. Bij 1 groep van 20 of 30 man moest ik zelfs op het smalle stukje berm tussen weg en beek kruipen omdat ze met zo een rotvaart afkwamen en niet opzij gingen. Echt asociale b**$ç§*.

Soit, ik kwam aan het kerkhof en draaide terug, toen zat ik op 2 km. Spijtig genoeg kreeg ik nu plots een hevige kopwind. De wind was plots aangetrokken en ik kreeg hem vol op kop. Op bepaalde momenten voelde ik me of ik gewoon niet meer vooruit ging! Die hevige kopwind heb ik een dikke 2,5 km mogen trotseren, dat was toch echt niet leuk. Ik ben ondertussen een andere weg in de polders opgedraaid. De wind was op 4,5 km was rustiger en het lopen was terug leuk.

Toen de app zei dat ik gefinished was, zette ik ook tegelijk mijn Garmin af en gek. Volgens de app (met GPS van mijn smartphone) heb ik 6.00 km gelopen en volgens mijn Garmin 6.13 km. Wie zou er nu gelijk hebben? Soit, I did it en bleek de 39e van de 46 mensen in mijn wave te zijn. Dus ondanks ik een slak ben, was ik toch niet de laatste slak, haha.

Nu neem ik 2 dagen rust. Tussen het tuinwerk op zaterdag en de race op zondag, voelt mijn lichaam een beetje brak aan. 2 dagen rust en op woensdag terug de loopschoenen aan!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Tip 1
Bij tegenwind je jas omdraaien, dan heb de wind in de rug.
Verder moet je garmin meer geloven dan je smartphone. Garmin is betrouwbaarder.
En ook de loop kan er weer bijschrijven.
Goed gedaan
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

martmarbus schreef: 26 apr 2021, 17:51Bij tegenwind je jas omdraaien, dan heb de wind in de rug.
Ondertussen loop ik al vele jaren.
Dat ik daar nooit aan gedacht heb :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

:lol: :lol:
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

:lol: :lol: :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

martmarbus schreef: 26 apr 2021, 17:51 Bij tegenwind je jas omdraaien, dan heb de wind in de rug.
:lol: die zal ik onthouden!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door M_N_M »

martmarbus schreef: 26 apr 2021, 17:51 Bij tegenwind je jas omdraaien, dan heb de wind in de rug.
:lol: :lol: :lol:

@BlackScorpion: goed bezig hoor!!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zondag 25/04: was de 6 km shortrun van mijn vorige post

Maandag 26/04: rustdag

Dinsdag 27/04: rustdag

Woensdag 28/04: loopdag, maar ik kreeg weer onmiddelijk een steek in mijn buik als ik begon. Ik had niet lang ervoor een chocolade paaseitje gegeten, waarschijnlijk ligt daar de schuld. Ik mag écht totaal NIETS eten binnen het uur voor het lopen en niets zwaars binnen de 2 uur voor het lopen.

Donderdag 29/04: Ikea kastjes in elkaar steken, was zo brak als iets van het kracht zetten (een troep schroeven manueel in hout schroeven), dus niet gaan lopen.

Vrijdag 30/04: loopdag en het ging goed! Normaal op een weekdag ga ik 30 minuten lopen, maar ik dacht doorheen de dag om er 40 van te maken. Was toch nog wat stijf van het vele bukken de dag ervoor en voelde me moe na de werkdag, dus het midden maar genomen en 35 minuten gelopen. Buiten dat mijn lijf zich wat moe voelde, voelde het loopje wel goed aan. Maar meer dan 35 minuten had ik toch niet aangekunnen.

Zaterdag 01/05: rustdag

Zondag 02/05: loopdag, om 10u de loopkleren aan en buiten. Bleek achteraf beetje te warm aangekleed. Ondanks de koudere temperatuur op de thermometer, gaf het zonnetje toch goed door. En door de zon voelde ik mijn kop knalrood worden. Volgende keer bij zon toch maar een pet opzetten. Het lopen ging goed, alhoewel het naar het einde toe toch wat zwaarder werd. Bleek achteraf dat ik sneller gelopen had dan bedoeld, daarom ook het zwaardere einde. Ik dacht dat ik traag liep (het voelde traag aan), maar ik heb op 60 minuten afgetikt op 7,19 km. Eerste keer dat ik de 7 km haal en dit in 60 minuten (waar ik vorige keren 60 minuten tegen eind 6 km aftikte). Thuisgekomen met een tomatenkop, maar wel met een voldaan gevoel.

Maandag 03/04: rustdag
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Er zijn wel eens van die dagen dat niets lukt.
En dan gaat alles een dag later weer stukken beter.
Dst is een van de nare eigenschappen van het menselijk lichaam.
Je hebt het toch weer mooi opgelost.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie