Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Bedankt iedereen!
Ik ben nog bezig, dat is al positief.

De vorige run was best slecht. Na altijd loop-stap-loop intervallen, moest ik plots 20 minuten aan een stuk lopen. Dat kon mijn conditie nog niet aan. Ik heb het wel gedaan, 20 minuten zonder stoppen uitgelopen, maar ik ben een paar keer dood gegaan tijdens de run. En tegen het einde had ik overal steken en pijn. Ondanks het slakjes-tempo.

Vandaag daarentegen was terug met intervallen en ging het terug best goed eigenlijk. Nergens pijn en ondanks het slakjes-tempo heb ik meer afstand afgelegd. Ik vond het ook terug leuk (vorige run was gewoon afzien en dus niet leuk).

Volgende run is ook met intervallen, maar die daarna is terug ik denk 24 minuten aan 1 stuk en daar kijk ik écht niet naar uit.

Ik heb me voorgenomen, ik volg het programma braaf en doe wat het zegt. Het programma is om 30 minuten aan een stuk te lopen. Maar als het programma afgelopen is, ga ik gewoon doen waar ik zin in heb. En voel ik me beter met intervallen, dan doe ik dat. Gewoon lopen, een minuutje of 2 wandelen als het te zwaar wordt om daarna terug te lopen. Gewoon waar ik zin in heb. Het belangrijkste is: ik loop ipv op de zetel te plakken 😊
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Jij bent goed bezig.
Blijf volhouden en loop niet te hard van stapel
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Inderdaad, gewoon luisteren naar je lichaam, je komt er wel :P
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 19 dec 2020, 14:48Ik heb me voorgenomen, ik volg het programma braaf en doe wat het zegt. Het programma is om 30 minuten aan een stuk te lopen. Maar als het programma afgelopen is, ga ik gewoon doen waar ik zin in heb. En voel ik me beter met intervallen, dan doe ik dat. Gewoon lopen, een minuutje of 2 wandelen als het te zwaar wordt om daarna terug te lopen. Gewoon waar ik zin in heb. Het belangrijkste is: ik loop ipv op de zetel te plakken 😊
Da's natuurlijk de bedoeling, eerst die 30 minuten kunnen lopen aan één stuk, en dan inderdaad zien hoe je verder wil gaan.
Dat verschilt echt van persoon tot persoon, de ene wil nadien gewoon een vervolgprogramma naar 10 kilometer, de ander gaat voor uitbouw van afstand op eigen tempo, nog een andere gaat voor opbouwen van snelheid, en nog iemand gaat trainen naar een bepaalde wedstrijd toe (hoewel dat in deze tijden wellicht niet de ideale drijfveer is :( ).

Hoe dan ook, je doet inderdaad waar je zin in hebt.
Als je het tegen je zin gaat doen, dan haak je misschien af, en dat is nu net NIET de bedoeling.

PS : Als je erin slaagt om die 30 minuten te lopen (en dat gaat je zeker lukken), probeer dan minstens nadien, zo nu en dan toch ook eens een rondje van 30 minuten effectief te lopen, zodat je minstens dat vasthoudt.
PPS : Je loopcarriere begint pas écht, na die S2R (of welk programma dan ook), je lichaam moet nog wel even wennen aan de vernieuwe inspanning, dus geeft dat even de tijd. Op een bepaald ogenblik is die "klik" er, en dan gaat het telkens iets vlotter. Dus niet wanhopen als het in het begin een beetje moeizamer gaat, hebben we allemaal meegemaakt.

Succes,

Ik kom hier zeker met regelmaat meelezen.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Bedankt iedereen :)

Ik heb net een artikel gelezen, dat ik wel interessant vond en me doet twijfelen of ik het programma van die app wel ga verder volgen. Mijn laatste loopje was 2 keer 10 minuten aan 1 stuk lopen en ik voelde dat de fun er weer een beetje vanaf aan het gaan was. Hoe ga ik dan 25 minuten of laat staan 30 minuten aan een stuk lopen binnen zo een korte periode? Of toch althans op het aantal weken voorzien door de app.

https://www.runnersworld.com/training/a ... n-program/

Na het lezen van dit artikel, ben ik aan het twijfelen of ik niet gewoon ga doen zoals het artikel zegt: lopen en luisteren naar mijn lichaam. Begin ik te hijgen of krijg ik amper nog 1 voet voor de andere gezet? Dan ga ik stappen tot ik me terug klaar voel om een 2e keer te lopen en zo opbouwen. Althans, ik hoop dat ik dan ook opbouw naar langere intervallen van lopen, tot ik aan 30 minuten lopen aan 1 stuk zit. Maar dan meer op mijn eigen tempo (ik bedoel dus in weken, niet looptempo) ipv het tempo opgelegd door een app.

Het gevaar zit hem er wel in dat ik het te gemakkelijk ga nemen en mezelf niet ga uitdagen, waardoor er verveling gaat bijkomen. Daar moet ik dus wel voor oppassen. Niet te snel beginnen stappen, maar toch een klein beetje mezelf duwen. Als ik wil stoppen, toch nog tot aan de volgende boom lopen of de volgende zitbank ofzo.

Ja, dat ga ik doen. Beter op mijn eigen tempo aan 30 minuten lopen raken, al is het dat ik er maanden over doe, dan de app volgen en het lopen volledig opgeven omdat het te zwaar is voor me. Sorry voor mijn gezever, op deze manier maak ik dus soms beslissingen. Typen en in mezelf praten ;) . Bedankt om dit gezever te aanhoren (of lezen).
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

BlackScorpion schreef: 22 dec 2020, 11:47 Bedankt om dit gezever te aanhoren (of lezen).
Geen probleem, we kunnen er zelf ook wat van :lol: :lol: :lol:
Ik heb nooit met de app gewerkt, ik had een geprinte versie met daarop het aantal minuten lopen en wandelen, wanneer ik me er niet goed bij voelde herhaalde ik gewoon wat ik twee dagen voordien liep tot ik voelde dat ik verder kon.
Het is geen bijbel hé, gewoon een richtlijn die je naar eigen goeddunken volgt.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je zou natuurlijk ook weer bij les 1 van Start 2 Run kunnen beginnen.
Daarin ga je lopen en stappen. Je loopt dat wel gecontroleerd, al is het wel met Evy op de achtergrond.
Zo kun je weer langzaam opbouwend heen gaan. Wanneer je weer genoeg energie en zelf vertrouwen heb, kun je eventueel op je eigen manier verder gaan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

De loopjes staan even on hold voor een paar dagen, stomme migraine gekregen.
En met migraine lopen, dat ga ik echt niet doen. Ik heb nu 1 loopje gemist daardoor.
Ik hoop dat het morgen beter is, dat ik toch 'maar' 3/4 dagen tussen de loopjes heb.
Vandaag is mijn kop ok als ik stil zit (bewegen zoals bukken = pijn).
Dus hopelijk is dat een teken dat het aan het beteren is.
Crossing fingers!

Prettige kerst iedereen!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Beterschap. Fijne dagen
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ook prettige feestdagen gewenst :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie