Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja M, het is alsof de Goden niet willen dat ik loop :evil: . Dat ik niet kan lopen tijdens mijn 'chemoweek', daar heb ik vrede mee maar de week tussenin moet toch lukken..... dacht ik :evil:
Een paar weken terug mijn schoonvader in allerijl spoed binnengevoerd, Hij vecht al jaren tegen een depressie en het is terug beginnen escaleren. Aangezien ik de enige persoon ben die op pensioen is zie ik het een beetje als mijn plicht om schoonma naar de kliniek te voeren.
Ik doe intussen wel een wandelingetje maar de loopkriebel blijft en dat vind ik toch nog goed nieuws :P . Ik hoop dat ik nu en dan toch nog een klein loopje kan doen maar we zien wel.
Ik had toch niet verwacht dat de chemo er zo ging inbeuken :evil: , terwijl ik dit schrijf verlang ik al naar mijn zetel ... ongelooflijk.
Ik blijf jullie wel volgen al is het zeer kalm op het forum,hopelijk binnenkort beter nieuws al is het maar één loopje per maand, we proberen vol te houden :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

ai da's minder leuk om te horen..
Hou de moed er in!!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Verwacht geen topprestaties Dirk.
Wandel zoveel als het kan. En draaf dan maar eens af en toe een paar meters tussendoor.
Je lichaam is constant aan het herstellen en dat merk je weer in je prestaties. Dus let goed op jezelf.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Deze morgen een uurtje vrij in m'n drukke pensioenweek :mrgreen: dus toch eindelijk de loopschoentjes aangetrokken :P . Het is een rustige toer geworden gewoon omdat ik voor het ogenblik niet beter kan. Het heuveltje in het begin blijft een lastige klant maar ik wil hem niet missen want dan heb je het gevoel dat je loopt :mrgreen: , HR direct boven de 170 bpm dus werd de snelheid tot een ademvriendelijk tempo gereduceerd en dat de volle 4 km volgehouden :D . Deze namiddag schoonma naar de kliniek voeren in Brugge en terwijl zij schoonpa gezelschap houd zal ik weer een wandelingetje maken, zo zie je maar, ik blijf bewegen :mrgreen: .
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Het is duidelijk, je blijft goed bezig, geen zorgen, er zijn hopen gezonde mensen die het een pak minder doen dan jij.
dirk.vancoillie.5 schreef:Het heuveltje in het begin blijft een lastige klant maar ik wil hem niet missen want dan heb je het gevoel dat je loopt :mrgreen: ,
Troost je, mijn vriendin loopt al jaaren (sowieso altijd op "het gemakje" en heeft nooit heuvels kunnen lopen. Ze heeft zich er al jaren bij neergelegd dat ze dat nooit (fastoenlijk) zal kunnen. Maar what the hell, ze loopt eh, da's het belangrijkste.
dirk.vancoillie.5 schreef:.... dus werd de snelheid tot een ademvriendelijk tempo gereduceerd en dat de volle 4 km volgehouden :D .
Op het risco in herhaling te vallen ... je blijft goed bezig :ugeek: . Zijn er velen die je dat ook niet nadoen, 4km lopen, zelfs niet op een sukkeldrafje.

Volhouden nu, stapje per stapje, dag per dag ...

Keep on running !!!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Thanks Hellothere ;) . Morgen weer chemo dus vandaag kon ik nog eens de schoentjes aantrekken voor ik de rest van de week weer uitgeteld ben :P
Een andere route gelopen, zonder heuveltje ditmaal, ja, ik geef toe,ik heb het toerke verandert omdat ik stiekem hoopte om iets meer te kunnen lopen :mrgreen: .
De eerste twee km bleef de HR schommelen rond de 145 bpm wat toch niet slecht is voor een snelheid van ongeveer 9 km/u. Een vals plat van 1 km deed hem wel oplopen tot 150 à 155 bpm. De laatste km bleef alles wat status quo maar na 4 km was het batterijtje leeg, mijn hoop om meer te lopen bleef ijdel maar niet getreurd, we hebben alle tijd ... maar geduld??? :lol: :mrgreen: .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

dat zijn er terug 4 bij op de teller.
Rustig aan bouw je wel terug op, ik zou alvast niets forceren nu!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Je doet het prima.
Alles zal rech kom.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Die Goden toch :evil: :evil: :evil:
Deze week chemovrij dus ik dacht om toch minstens 2x een toerke te kunnen lopen maar...
Verleden week vrijdag slachtoffer geweest van een 'bulging disk' :evil: gewoon tijdens... lach niet... de afwas :o , plots een pijnscheut onderaan de rug en ik kon me niet meer strekken, ik voelde me direct een ventje van 80 jaar :( .
Nu is het al wat beter, ik kan tenminste al weer wandelen :P maar lopen zal voor de volgende keer zijn denk ik.
Normaal zou ik deze week terug beginnen met de spinning maar de dokter raadde mij dat af omdat spinning zeer intensief is en ik de gevolgen van de chemo niet mag onderschatten, Lopen op mijn eigen tempo laat ze onder licht protest wel toe omdat ze weet dat ik het toch doe maar ze drukte me wel op het hart dat ik vanaf nu zeer goed moet luisteren naar mijn lichaam en zeker niets forceren.
Nog 7 weken en de chemo is achter de rug :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

klopt volledig wat de dokter zegt, niets forceren!
Rustig aan op je eigen tempo kom je er ook wel.
Plaats reactie