Voetblessure

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Voetblessure

Bericht door thomasvtd »

Beste vrienden,

Allereerst mijn beste wensen voor 2019.
Ik wens jullie vele sportieve uitdagingen en hoogtepunten toe.

Graag had ik even iets afgetoetst.
Sinds december heb ik te (on)pas last van een vervelende stekende pijn in de tweede teen van mijn rechtervoet (de teen naast mijn grote een).

2 jaar terug was er in de trein een dame met haar hak op mijn teen gaan staan. Resultaat een bloeduitstorting die er na enkele maanden uit was. Nadien had ik een beschadigde nagel die er na een jaar terug als nieuw uitziet.

Nu de pijn komt en gaat. Situeert zich langs de linkerzijde van het bovenste teenkotje.
Ik ben er mee naar de dokter geweest maar uiterlijk valt er niets abnormaal te merken.
Als de pijn opkomt is de teen ook niet rood. De dokter sprak van een winterteen, maar zowel buiten als binnen kan de pijn opsteken.

Als ik de teen aanraak voel ik niets abnormaal.

Iemand een idee?
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Voetblessure

Bericht door Hellothere »

Hoi Thomas,

Op het eerste gezicht lijkt me dit toch geen "loperblessure", je kan hier zeker eea lezen qua knieën, enkels, (onder)rug, ... maar een teenkootje ??
Wat ik me wel kan voorstellen is dat er lange tijd geleden iets beschadigd is geweest, en dat je daar, bij de hogere loopbelasting wel last van krijgt (ik lees in je vorige posts dat je naar een halve marathon traint (of trainde), en dan krijgen die teentjes uiteraard ook wel eea te verduren.

Het lijkt erop dat er "iets" is beschadigd lange tijd geleden, en dat dit niet de kans krijgt om fatsoenlijk te genezen.

Ik denk dan ook niet dat je dit écht gaat kunnen oplossen door je looptrainingen te veranderen of met "rust".
Terug naar de dokter lijkt me het meest aangewezen, en eventueel kan een RX scan uitsluitsel brengen.

(veel ben je dus niet met dit antwoord vrees ik).

Wel vervelend natuurlijk, die pijntjes die komen en verdwijnen, en waarvoor niemand echt een oplossing kan geven.
Succes in elk geval.
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Re: Voetblessure

Bericht door thomasvtd »

Hi Hellothere,

Bedankt voor je feedback.
Ik zocht mijn toevlucht hier omdat de huisarts niet onmiddellijk iets vindt.
Het is ook zo dat ik vorig jaar best wel wat loopevents meegdaan heb alsook de bijhorende voorbereiding, zonder enig probleem.
En dat eind vorig jaar, toen de lat wat hoger werd gelegd, het probleem is opgedoken.
Vandaar dat ik de link maakte met het sporten.

Voor mij is mijn sportieve planning even stopgezet, ondermeer door deze blessure.
Ik fiets en zwem nu terug wat meer maar ik hoop wel dat dit probleem zich snel oplost.
Het lijkt me eerder een probleem met een zenuw of dergelijke.
Maar ik wilde vooreerst toch even polsen of er andere zijn die iets gelijkaardig hebben meegemaakt.

Mvg.
Thomas
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Voetblessure

Bericht door Nico_de_Jong »

Vocht/ ontsteking in een teenkootje komt toch zeker wel eens voor door extra belasting in training.
Kan een lastige langdurige blessure zijn hopelijk geneest het snel.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Plaats reactie