Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik ben terug thuis :D :D . Verleden week zondag binnengegaan, daar kreeg ik al direct een 'aperitiefje' om mijn darmen leeg te maken en ééntje is geentje dus werd er een tweede fles gekraakt :mrgreen: . Maandag de grote dag, 14u30 richting operatiekwartier en om 22u30 terug in de kamer met een stuk afvoerleiding minder :lol: .
De chirurg was zeer tevreden. Door de voorbereidende chemo en stralen was de tumor een stuk verminderd zodat ze minder darm moesten wegnemen. Ik heb nu wel een tijdelijke stoma zodat alles daarbinnen in perfecte omstandigheden kan genezen.
De herstelling verliep zeer vlot zodat ik gisteren al naar huis mocht maar met de raad dat ik me koest moest houden.
Na een zestal weken zal ik dan terug chemo krijgen maar in kleinere hoeveelheden zodat eventuele achterblijvende cellen ook vernietigd worden.
Ik dacht dat ik na die zes weken terug zou mogen beginnen met sporten maar nee dus :evil: :evil: . Niettegenstaande de folders zeggen van wel zei de thuisverpleging nee. Door het sporten begin je te zweten en dan kan de stoma loskomen, je zal het maar meemaken dat je ergens halfweg staat met je 'zakje' in je handen dus liefst geen risico's nemen en wachten.... 6 lange maanden :evil: :evil: :evil: Maar dan vliegen we er terug in, als er niemand weer roet in het eten gooit.
Hou jullie goed, ik blijf jullie volgen :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Fijn dat alles zo goed verloopt.
6 maanden op het strafbankje. Dat is erg lang.
Sterkte met het herstel.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Sterkte.
Maar alles ziet er wel hééél positief uit, dus je kan uitkijken naar een nieuwe start binnen 6 maanden.
Is inderdaad wel lang, maar je bent ooit begonnen met lopen, hebt het kunnen opbouwen, dus het zal je zeker opnieuw lukken.

Take care !!!
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Diti is running

Bericht door Luke666 »

Blij dat alles goed is verlopen [emoji106] Rust en verzorg je goed [emoji256]Lopen komt later terug [emoji6][emoji2089][emoji1628]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Bedankt allemaal voor de deugddoende reacties :P .
We zijn nu een maand verder en alles verloopt vlot, de stoma doet zijn werk goed dus mag ik eten wat ik wil en dat doen we met volle teugen :P . Verleden week 2 Kg mosselen binnengespeeld, heeeerlijk, ik moest 's nachts wel 3x opstaan om het zakje te ledigen maar ik had het er voor over :mrgreen: .
Gisteren naar de chirurg geweest voor een update en die was zeer tevreden. De tumor is volledig weggenomen met een ruime marge, de snijvlakken zijn gecontroleerd en vrij van kankerweefsel bevonden, de omliggende klieren zijn ook proper dus het kan niet beter :D .
Volgende week dinsdag start de laatste fase, dan krijg ik om de twee weken twee dagen chemo en dat voor zes maanden, dit om zeker te zijn dat alle kankercellen vernietigd zullen zijn.
Vandaag heb ik mijn eerste wandeling gemaakt :P , ok, het is geen lopen maar het is mijn eerste keer in een maand dat ik voor langere tijd buiten ben geweest. een tochtje van een 4 tal km en alles viel redelijk goed mee, in het begin wat protest in mijn buik omdat er spieren weer aan de slag moesten die lang stilgelegen hadden maar na een tijdje verliep alles vlot dus we zijn weer op goede weg :P
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Tsja, geen simpele ingreep, dus het heeft zijn tijd nodg.
Maar als jij, én de dokters er positief tegen staan, dan is het inderdaad 6 maanden rustig aandoen (maar net zo goed genieten :D ).
Om er dan weer met volle moed tegenaan te gaan.

Zal ook dan in het begin wel weer even wennen en opbouwen zijn, maar je lichaam weet hoe het moet.
Dus aftellen en naar uit kijken, en intussen genieten van de rust (en de mosselen).

Take care !!!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Dat klinkt heel heel erg goed.
En dat van het zakje meerdere malen legen.....waren de mosselen lekker? Nou dat was het voor een goed doel.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

Klink allemaal heel positief!! Herstel verder goed en zo’n positieve updates mag je gerust nog geven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Gisteren de stevige wandelschoenen aangetrokken voor een fikse wandeling, eerst naar het bos gestapt en daar zeer genoten van de stilte... zalig :D . De rust werd enkel opgefleurd door het kwetteren van de vogels en het kloppen van de spechten, ik had gehoopt om een paar hertjes te zien maar ze zaten te goed verscholen. Na een paar km rondgekuierd te hebben in het groen werd er dan via boerenpaadjes terug naar huis gegaan, daar zag ik dat ik bijna 10 km had afgelegd, goed hé :D . Voorlopig heb ik geen last van de chemo anders zou ik die wandeling nooit hebben kunnen maken :P . Al zijn we dan wel vleugellam gemaakt, we zitten dus niet stil :mrgreen: .
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

dirk.vancoillie.5 schreef:Al zijn we dan wel vleugellam gemaakt, we zitten dus niet stil :mrgreen: .
En daar gaat het om, bezig blijven en dus niet stilletjes in een hoekje gaan zitten.
De rest komt later wel vanzelf.

Goed bezig dus !!!
Plaats reactie