pijn bij nieuwe schoenen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
_koen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:00

pijn bij nieuwe schoenen

Bericht door _koen »

Ik ben sinds mei terug beginnen lopen (na bijna 2 jaar stilzitten). Indertijd heb ik Nike Vomero schoenen aangekocht op basis van wat ik over die schoen gelezen had (en m'n eigen 'voetafdruk' had getest).

Ik heb nu opgebouwd tot wekelijks een tochtje van +/- 20km. Nu had ik de laatste tijd wel pijn aan de onderzijde/binnenkant van mijn linkervoet (en ook m'n enkel). Ik dacht dat het tijd was om eens langs te gaan bij een Running Center om een gepaste schoen te kopen.

Na een korte test met de Vomero's op de loopband, en drie paar voorgeschotelde schoenen te testen ben ik naar buiten gelopen met een paar Saucony Stabil CS2 (met serieuze ondersteuning voor overpronatie).

Ik ging nu dit weekend eens vol goeie moed die schoenen testen, maar ik ben al na 2km moeten stoppen. Pijn in de enkel, pijn aan het scheenbeen, pijn in de knie. Na het lopen ook nog pijn in de rug en de bovenkant van m'n voeten... .

Nu vraag ik me af wat ik hiermee moet doen ? Is dit normale "aanpassingspijn" ? Of heb ik toch de verkeerde schoen gekozen en ben ik beter af met een paar à la Vomero ?


mvg
Koen
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn bij nieuwe schoenen

Bericht door Hellothere »

Hello Koen,

Een andere forumgebruiker heeft hier afgelopen weekend een gelijkaardig probleem gepost (klik hier om de posts te lezen).

Waren toevallig ook Saucony's waar hij problemen mee heeft, hoe dan ook mijn antwoord blijft hetzelfde hier.

Ik heb in het verleden ook een tijdlang met Saucony gelopen, wegens stevige correctie (anti-pronatieschoen), en was daar best tevreden over.
Nu loop ik met Brooks. Nu moet ik wel zeggen dat ik me bij een nieuwe type schoen, altijd wel even moet aanpassen, soms het gevoel dat het stevig wringt, maar nooit in die mate dat mijn loopprestaties daar onder lijden, laat staan pijnlijke gewrichten en/of ontstekingen.

Als het blijft aanhouden, zou ik dus wel met de schoenen terug naar het runningcenter gaan waar je ze hebt gekocht, en hen het probleem voorleggen. Tenslotte heb je er (waarschijnlijk) genoeg voor betaald.
scoobidoo
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 aug 2011, 16:52

Re: pijn bij nieuwe schoenen

Bericht door scoobidoo »

Ik had ook nog last van mijn knieën én van mijn schenen nadat ik échte loopschoenen (toevallig ook Saucony's) had aangeschaft (ook overpronatie). Ik ben terug gegaan naar het running center en ze hebben mijn zool aangepast en wat een verschil !!!! Niet twijfelen en teruggaan !!!
Marcel vr
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2012, 19:01

Re: pijn bij nieuwe schoenen

Bericht door Marcel vr »

Hallo ik loop nu ruim 1 jaar en ben begonnen met lopen op Brooks hardloop schoenen.
Die ik bij runnersworld heb aan laten meten. En heb daar heel wat kilometers mee af gelopen.
Maar heb nu zin's een paar maanden Soucony Triumph 8 en heb zin's dat ik daar op loop.steeds last van mijn scheenbeen aan bijde kanten. Dus ben er al weer hard over aan het denken om maar weer voor Brooks te gaan kijken.
Trouwens deze saucony schoenen heb ik niet bij runnersworld vandaan hoor !
Plaats reactie