2017

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: 2017

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Het beste besluit dat je kon nemen. Ik heb in het begin dat ik liep ook eens geïnformeerd naar een loopclub, kwestie van verzekering enz., het feit dat ze je bijna verplichten om te lopen waar en wanneer zij beslissen pikte ik niet en de verzekering? Ik heb een familiale dus dat zit goed en als er dan eens iemand me omver rijd komt zijn verzekering tussen. En bij wedstrijden zijn de organisatoren ook verzekerd.
Veer succes met je nieuw speeltje :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Gefeliciteerd.
En nu op Polar wel even mij volgen hoor.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Nu nog eens de 3 hellingen overgedaan. Het bergop ging als vanzelf, zo vlak na de regen naar omhoog om de regenboog alsnog te willen aanraken. 7km in 39 minuten. Weeral een minuutje afgeknepen sedert ik begon. Maar nog steeds geen 12km/u in zicht. Totnogtoe is deze opgenomen met de gewone chrono. Mijn nieuwe uurwerk ga ik nu configureren. Doei!
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Mooi gelopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Ik heb mijn nieuwe polar op mijn werk meegenomen. (Stoefstoef). Mijn collega's weten nu elk hoeveel hun hartslag is. Man, ik heb al wat caloriën verbrandt als iemand anders hem om zijn pols had. Mijn gemiddelde hartslag op bureau is 55, van sommige collega's slaat hij 100 en dat is zeker niet te wijten aan een hoger werkritme. Het mijne is wat aan de lage kant maar blijkt normaal te zijn. Vanavond had ik hem voor het eerst om tijdens het lopen en ik moet toegeven dat ik tijdens het lopen veel aan de knopjes heb geprutst. De handleiding lezen we later wel :lol: . De GPS heb ik pas bij aankomst gevonden. Maar bij het synchroniseren staat alles mooi geregistreerd. Mijn eigen statistiekjes vind ik dan wel meer begrijpelijker en eenvoudiger. Ik vernoem enkel het hoofdprogramma: 5,74 (tot op de centimeter!) in 35'30" . De andere geregistreerde rondjes waren eerder experimentjes.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Het is een klokje met een heleboel mogelijkheden.
En alles wat in de polaflow, staat is master. Dus zou je je horloge resetten, dan zet je alle gegeven bij synchroniseren terug op je horloge.
Via de pc of Mac doe je jou gegevens instellen.
Zo heb ik mijn hf zones naar mijn gegevens ingevoerd.

Geloof me, ik ben, na 3 jaar een polar te hebben, nog steeds met diverse instellingen bezig.
Nu ben ik mij in de smart instellingen aan het verdiepen.

Het houd mij lekker bezig.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Gisteren zou volgens het programma dat ik ingesteld heb op polar een 'rustig' loopje moeten worden met 10 minuten warm-up op hartslagzone 2,15 minuten op hartslagzone 3 en afsluiten met 5 minuten cooldown ook op hartslagzone 2. Zone 2 is tussen 104 en 121 en zone 3 tussen 121 en 138. Voor mij was dat wandel- en snelwandeltempo.
Ik heb er mij aan gehouden vanwege de voortdurende signalen van hs-overschrijding, maar bij het terugkeren heb ik toch lekker 13 minuten in zone 4 gerend.

Zondag uurloopdag. 10km in een uur waarvan 93% weeral in zone geel (gemiddeld 143). Polar berekent zelf mijn maximale hartslag, maar voor mij mag het een ietsje meer zijn.
Deze week 40km en dat brengt het jaartotaal op 944km. Ruimschoots 26km op overschot van het jaartotaal.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Soms is trainen, traag trainen. En dat je goed hebt getraind zie je weer terug in je snelle of lange loopjes.

Om te zien of je max hf juist is aan de Polar gegevens, moet je eens een keer goed in het rood lopen. Echt dan moet je alles eruit persen wat je aan energie hebt.
Dat houd je niet lang rood. Het is gewoon even knallen en pieken.
Dan kan je ziet of het klopt.
Ik zat bij Polar op max 164 hf.
Maar in werkelijkheid was mijn max bv 177.
Geen wonder dat ik zo gemakkelijk naar een hf van 160 liep.

Hiermee wil ik aangeven dat de Polst instellingen niet altijd kloppen met de werkelijkheid zoals dat in de formule 220 - je leeftijd staat.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: 2017

Bericht door Noeggie »

Ik heb vanuit financiele overwegingen en mijn 'beginners-status' als loper een polar m200 aangeschaft. Vond online lovende reviews en ben ook erg tevreden :)
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: 2017

Bericht door Luke666 »

Hoop dat die zijn werk goed doet.. heb me ne garmin 230 gekocht.. Ben er blij mee.. Gaat lang mee en accuraat.. :D
Run Babby Run... :lol:
Plaats reactie