Nog nooit conditie gehad

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Tja, ik zit in week 9 van Evy en da's de laatste week van de lessen ;) Dus als het me morgen weer niet lukt om 10-1-20-1 te doen, ga ik idd mss iets anders moeten proberen om verder op te bouwen naar 30 minuten lopen. Op zich wel een goed idee. Ga er eens over nadenken.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

10-1-20-1 weer niet gelukt. Één minuut recupereren is voorlopig precies nog te weinig dus ga het eens anders proberen aan te pakken. Ik ga uitgaan van de les 15-2-15-2 en daar telkens 1 minuut bijdoen bij het eerste loopstuk en 1 minuut minder bij het tweede (dus 16-2-14-2, 17-2-13-2 enz...). En eenmaal ik ergens aan 25-2-5-2 zit ofzo, moet de overstap naar 30 minuten wel lukken, denk ik.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Jammer dat je niet bij mij woont.
Want dan had ik je voor mooie warming-up meegenomen en aansluitend een eenvoudige looptraining.
Maar ja het verschil is zo'n ruime 300km.

Ik zal voor jou opzoek gaan voor warming-up trainingen. Want daarmee maak je de spieren warm en los.
Ik denk dat jij je de eerste tijd gewoon aan een warming-up en cooliing-down moet houden. Daarmee hou je namelijk je spieren soepel en heb je minder last van "beginners" pijntjes.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Gisteren terug 15-2-15-2 gelopen en dat ging goed. Dus morgen gaan we voor 16-2-14-2 (of als het écht goed gaat mss ineens 17-2-13-2, we zullen zien).
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Kijk uit, wees niet te overmoedig.
Bouw voorzichtig op.
Ook al heb je geen spierpijn van de loop er voor, je spieren zijn dan nog steeds herstellende.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Ik ben vanavond gaan lopen met het idee: we beginnen gewoon en we zien wel hoe lang ik het volhou. Als het niet meer gaat, las ik even een wandelstuk in. En kijk: ik heb een half uur aan één stuk kunnen lopen zonder dat ik het idee had dat ik mezelf volledig aan't forceren was! 4,4km gelopen, gemiddelde snelheid dus 8,8 km/u.
Toch wel een beetje trots op mezelf :D
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Heel heel erg goed van je.
Jeetje, zo zie je maar weer.
Goed zo.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

En vanavond effectief 5km gelopen. Toch wel trots op mezelf!
Wel beetje een blaar gekregen Zo in het 'holle' deel van je voet. Ligt dat aan m'n kousen? Of m'n schoen?
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Als je in deze schoenen nog nooit blaren hebt gehad, dan kan het aan je sokken liggen. Maar misschien ligt het binnenzooltje iets scheef.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 06 jul 2017, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Het ging me vandaag niet af, het lopen. Na nog geen kwartier moeten wandelen, en daarna altijd maar korte blokjes kunnen lopen... :( Wel een half uur 'bezig' geweest, maar daarmee is het ook gezegd. Ik kreeg precies niet genoeg zuurstof en m'n bovenbenen voelden zwaar :?
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Plaats reactie