Pijn binnenkant knie onderaan

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Pijn binnenkant knie onderaan

Bericht door Chantalle »

Ik ben pas een beginnende loper (22 maart voor de allereerste keer gestart met STR) in groep.
Net als jij heb ik nu problemen met de knieën, allebei :oops: :cry:
Ik lees met veel belangstelling alle problemen met de knieën, want helaas :cry: na 6 keer lopen heb ik er jammer genoeg ook last van. Ik vind het mega-erg, want ik heb zoveel motivatie om te slagen met deze SRT, ik doe het echt ontzettend graag.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de eerste loopsessie met de groep ook gedaan had met mijn "oude" jogginschoenen, en dat was inderdaad niet verstandig. Ik ben er dan toch voor gegaan, en ik ging langs in een runningcenter, om daar een test te doen, om te weten welke schoenen ik best zou kopen. Mijn tweede STR les met de groep was dan met goede schoenen. Toch hebben deze loopschoenen niet kunnen vermijden dat ik na 6 keer SRT toch met overbelaste knieën zit. We lopen op de baan, dit is wellicht ook veel zwaarder voor je gewrichten, zeker als leek.
Gisteren heb ik nog gelopen met de groep, maar ik wacht nu eventjes af, en als ik zondag nog steeds pijn heb in mijn knieën, zal ik mijn eigen verplichten om eens een les over te slaan. Zondag is een herhaling van wat we woensdag gelopen hebben. Dan zou ik misschien volgende week woensdag de draad weer kunnen opnemen. De pijn die ik in mijn beide knieën heb is ook onderaan, aan de binnenkant van de knieschijf. Pfft, het is wel eftjes balen, want mijn conditie is zeker niet slecht. Ik wil er nog niet aan denken dat ik het definitief zou moeten opgeven omdat mijn knieën te zwak zijn om te lopen. Na die 6 eerste keren SRT ben ik immers al verkocht aan het lopen.
Plaats reactie