Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Dirk, hoe gaat het met je lopen?
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Het lopen is ok Mart :P , even een update.
Maandag gaan shoppen naar Sluis dus is er van lopen niks in huis gekomen. Woensdag met de fiets naar het sportplein gereden maar toen ik daar aankwam was alles gesloten :evil: , blijkbaar sluiten ze hier op Allerzielen ook. Dus terug naar huis en van daaruit gestart, ik weet het, het is op de weg maar nood brak wet. gewoon op een rustig tempo 4,75 km afgehaspeld en goed op eventuele pijntjes gelet maar die kwamen niet dus het evolueert goed :D . Thuisgekomen gestretcht en ijs opgelegd en de resultaten bekeken, een gemiddelde speed van 10 km/u en een HR van 143 bpm dus dat blijft ok.
Gistermorgen naar de dokter om m'n griepprik en het halfjaarlijks bloedonderzoek, Ik heb haar nog eens over mijn problemen gesproken en ze zegt dat ik best enkele maanden volledig zou stoppen met lopen :o maar ze kent me en weet dat ik dat nooit zou volhouden. Als ik mijn loopjes van 5 km verder doe op een rustig tempo en mij nadien goed verzorg kan ik blijven lopen maar ik moet goed naar mijn lichaam luisteren (waar heb ik dat nog gehoord :mrgreen: )
's namiddags dan naar het sportplein maar ik had geen zin om terug rondjes te draaien en heb de Finse piste genomen voor 3 en een halve ronde. Na 1 km was de stijfheid weg en kon ik volop doorlopen, het ging zeer goed en toen ik na een tijdje op mijn horloge keek zag ik dat ik aan 12,5 km aan het racen was, ik besloot die snelheid aan te houden en te zien hoe lang ik dat kon volhouden 8-) . Halfweg was het vat af en moest ik snelheid terugnemen, na een halve ronde puffen en blazen kon ik terug op een normaal tempo doorlopen, bij die snelle passage heb ik geen problemen ondervonden met de pees noch de kuit dus dat was weer ok :) .
Doordat ik er een stevig tempo op nahield was mijn HR 155 bpm met een max van 169 bpm, best wel hoog en dat terug voor gemiddeld 10 km/u, omdat er zich twee stevige kuitenbijtertjes op het parcours bevinden en ik er zonder snelheid te minderen opliep zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad maar bij de laatste was het wel zwoegen geblazen :mrgreen: .
Ik spreek altijd van een rustig tempo maar wanneer ik de resultaten bekijk zie ik dat ik toch steeds aan een gemiddelde van ongeveer 10 km/u loop dus zal dat wel een snelheid zijn waar ik me goed bij voel :P , nu nog de afstand wat bijwerken maar vooral ... geduld hebben :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Dat is echt goed nieuws.
En zolang je goed oplet, zal alles beter worden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Diti is running

Bericht door zoefje »

Gelukkig Dirk!! Klinkt al een stuk positiever!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Deze week braafjes mijn rondjes gelopen op de piste 8-) . Maandag rustig 5,2 km afgelegd aan een gemiddelde van 9,6 km/u, het 'leuke' van op de piste te lopen is dat je makkelijker een constante snelheid kan aanhouden, zo was mijn max maar 1 km/u sneller, op de weg kon het soms 4 km/u zijn. Door deze constante snelheid is de HR ook constanter met weinig of geen uitschieters alleen een gestaag oplopen naar slechts een 20 tal bpm meer.
Woensdag regende het oude wijven dus binnen gebleven, donderdag weer present op de piste :P. Na twee ronden voelde alles goed aan zodat ik besloot om enkele versnellingen in te lassen dus een rondje aan 13 km/u en een rondje aan 9 km/u, dat 4 x en dan verder aan een slakkengangetjes de resterende km afgewerkt.
's avonds voelde ik dat m'n kuit en pees stijf aanvoelden en de trap oplopen ging ook niet zo vlot meer, zou ik toch weer iets geforceerd hebben :( . 's anderendaags was de stijfheid grotendeels weg en na mijn wandelingetje helemaal verdwenen :) . We zouden die dag de zolder opruimen dus trap op, trap af, op je tenen staan en je kuiten laten werken met als gevolg terug stijve ledematen :evil: , Ik besloot dus om vandaag niet te lopen.
Deze morgen vrijwel pijnloos opgestaan, de trap afdalen ging goed maar ik besloot toch om me kalm te houden tot maandag. Zo heb ik maar tweemaal de beentjes gestrekt deze week maar ik heb er vrede mee, vorig jaar moest en zou ik 3x per week lopen, nu kan ik dat van me afzetten. ik ben geen 3x7 meer dus wat opletten kan geen kwaad, zo blijft het leuk :P .
Inhale the future. Exhale the past.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Diti is running

Bericht door BlackScorpion »

Het leven is geen wedstrijd hè, een keertje minder gaan lopen mag altijd en het kan de spieren en pezen alleen maar goed doen om even te rusten ;).
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

Bij mij de laatste weken ook meer 2 dan 3 keer.. ik kan niet ontkennen dat het me niets doet maar we zullen er alvast niet van sterven he :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Heeft er iemand ervaring met de kousen van Falke die goed zouden zijn voor mensen met Achillesproblemen?
https://www.falkewinkel.nl/falke-ru-ach ... 0wodp0YHbw
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Maandag terug op de piste gelopen, 5,2 km aan een gemiddelde van 11 km/u. Was het de snelheid of iets anders maar de pees en kuit begonnen weer van hun oren te maken :evil:. De rest van deze week niet meer gelopen enkel op de crosstrainer en kuitspieroefeningen gedaan.
Het rare is dat, wanneer ik start alles nog wat stijf aanvoelt, na 1 km is alles los en kan ik vlot lopen. na mijn loopje blijft alles goed tot een half uurtje nadien, dan begint het weer ambetant aan te voelen, het doet niet echt pijn maar het is een onaangenaam gevoel, op de crosstrainer echter voel ik niks.
Volgende week loop ik in Langemark en Roeselare in het kader van een criterium maar ik heb me ingeschreven voor de 3 km, dat zal voldoende zijn denk ik. Dan heb ik nog 2 kerstrun's, een in Roeselare en een in Brugge, daar zal ik de 5 km lopen en dan is het gedaan voor 2016.
We zullen het lopen voorlopig op een laag pitje houden en alles mooi laten genezen, 2017 zal hopelijk beter zijn.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

5km aan 11km/u is toch al mooi tempo! Mss toch best wat rustiger lopen tot de pees helemaal genezen is, die snelheid verlies je heus niet en anders blijft het mss langer aanslepen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie