Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Deze morgen terug 5 km afgehaspeld. Ditmaal zat er een helling in en die voelde ik toch wat, doordat je dan meer op je voorvoet steunt geeft dat meer trekking in de pees. Verder ging alles zoals gepland, geen noemenswaardige moeilijkheden meer en dat doet deugd :P , we zijn op goeie weg.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

Top! Zolang je 5k's doet blijf je in beweging en zal conditieverlies nihil zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja M, ik weet het maar ik loop toch liever anderhalf uur ipv een half uurke hoor want dat is zo snel voorbij :mrgreen: . Ik zal vanaf volgende week terug 3 X lopen dan zal ik op het einde van de week ook 15 km gelopen hebben :lol: .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Maandag een toerke van 5 km uitgestippeld maar het was 6,5 km, er moet iets misgelopen zijn :mrgreen: . Alles verliep redelijk goed maar na 5 km begon de de pees weer :evil: . 's avonds hadden we bezoek van vrienden die in de thuisverpleging zitten en die zeiden me dat ik zeker niet meer op de weg mocht lopen zolang ik sukkel. Als de pees begint te verkalken kan ze scheuren en ben ik gezien :( . De Finse piste of het sportplein waren de enige opties, mijn protest mocht niet baten, als ik in de toekomst nog wil genieten van het lopen moet ik nu mijn verstand gebruiken en doen wat ze zeggen. Ik weet het, het begint een klaagzang te worden maar tot nu toe is het geen goed loopjaar geweest voor mij :( .
Woensdag dus met de fiets naar het sportplein en daar 13 rondjes gelopen, goed voor 5,2 km. Aangezien ik in de voormiddag loop is er altijd wat volk op en rond de piste dus heb ik wat afleiding. Een half uurtje later zat het erop, een gemiddelde snelheid van 10,4 km/u en een HR van 239 bpm :o , ik denk dat mijn hartslagmeter in overdrive ging :lol: .
Vandaag terug rondjes gedraaid aan een rustig tempo van ongeveer 10 km/u. Na een tijdje kreeg ik gezelschap van enkele leerlingen van de naburige school dus werd het weer wat aangenamer lopen :P . Ik voelde dat ik begon sneller te lopen, ik was meegezogen met dat jong geweld, dreef mee op hun elan en liep algauw aan 11,5 km/u maar plots voelde ik terug een naar gevoel opkomen dus vlug op de rem gestaan en het nare gevoel ebde gelukkig weg :P . Ik eindigde deze sessie aan een gemiddelde van dik 10 km/u en een mooie HR van 143 bpm.
Al bij al is het toch aangenaam lopen op tartan en aangezien ik steevast op bezoek mag rekenen zal het toch niet saai worden de volgende weken... hoop ik :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

oei, die 1.5km die niet gepland waren waren écht de druppel te veel blijkbaar :evil:
Ik mag echt geluk spreken van mijn knie als ik dit zo lees (ik heb ook even paar weken gesukkeld maar nu heb ik er niet het minste beetje last meer van); erg vervelend voor je en moet echt klote voelen!

Ivm de Finse piste: het is minder mooi lopen dan op de baan maar je moet maar denken "beter hier lopen dan helemaal niet"
Verder hoop ik dat je hartslagmeter er even naast zat :lol: :lol:

Beterschap!!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Jeetje. Luisteren! En niet eigenwijs zijn.
En doe je oefeningen.
Maar hopen dat je er nu wel snel vanaf geraakt.
Toch loopt z'n tartan baan ook wel lekker.
Maar wel met oude schoenen of dempingloze schoeisel.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

M_N_M schreef:oei, die 1.5km die niet gepland waren waren écht de druppel te veel blijkbaar
Inderdaad maar ik dacht dat het wel zou lukken... niet dus :evil:
martmarbus schreef:Maar wel met oude schoenen of dempingloze schoeisel.
Hoe zit dat dan met mijn overpronatie Mart?
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Waar je voor moet uitkijken is dat je niet teveel demping krijgt. Want dat kan weer slecht voor de gewrichten zijn
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ok, thanks ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Diti is running

Bericht door zoefje »

Oeh Dirk! Pas je een beetje op jezelf????
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie