Diti is running
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
- martmarbus
Re: Diti is running
Was weer een enerverend weekje.
Maar goed. Je bent er weer
Maar goed. Je bent er weer
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
- martmarbus
Dat kenmerkt de echte diehards
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Het zal deze week bij één loopje blijven, de pees is nog niet 100%
. Zaterdag was het weer van dat maar na een ijszak en wat rust ben ik woensdag toch naar het sportplein gelopen. Anderhalve km lopen naar de piste, daar verstand op nul en blik op oneindig om m'n rondjes af te werken. Na een tweetal rondjes zag ik veel volk afkomen, bleek dat de naburige school een sportdag ingericht hadden en zo liep ik tussen het jong geweld mijn toerkes
en zo was de saaie loopsessie toch nog interessant geworden. Ongelooflijk dat er nog zoveel jonge gasten zijn met zo weinig conditie, sommigen waren na 1 rondje al bekaf en lagen uit te hijgen op het gras, daar is nog veel werk aan.
Na enkele rondjes stond de teller op ongeveer 8,5 km, tijd om huiswaarts te keren om daar dan de kaap van 10 km af te ronden. Niettegenstaande het lekker lopen is op de piste door de tartan voelde ik m'n pees toch nog en vandaag heb ik beslist om te wachten tot maandag om mijn volgend loopje te doen zodat alles wat meer tijd krijgt om beter te worden. Vroeger ging ik daar van balen maar de laatste tijd heb ik het gevoel van niets moet, ik hoef niet elke week 3 X lopen, 2 X is ook ok en lukt het niet, volgende keer beter. Het zal met de leeftijd te maken hebben denk ik
.

Na enkele rondjes stond de teller op ongeveer 8,5 km, tijd om huiswaarts te keren om daar dan de kaap van 10 km af te ronden. Niettegenstaande het lekker lopen is op de piste door de tartan voelde ik m'n pees toch nog en vandaag heb ik beslist om te wachten tot maandag om mijn volgend loopje te doen zodat alles wat meer tijd krijgt om beter te worden. Vroeger ging ik daar van balen maar de laatste tijd heb ik het gevoel van niets moet, ik hoef niet elke week 3 X lopen, 2 X is ook ok en lukt het niet, volgende keer beter. Het zal met de leeftijd te maken hebben denk ik

Inhale the future. Exhale the past.
- Saskia1982
- Contacteer:
Conditie is gelukkig vrij snel weer opgebouwd, dan idd beter wat extra rust als een blessure forceren..
10 km is zeker niet slecht als je niet 100% bent.
10 km is zeker niet slecht als je niet 100% bent.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Langste afstand tot nu toe: 15 km

9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Nou Dirk, met jouw leeftijd ben je nog altijd fitter dan een hoop van de schoolkinderen
.

De 10 mijl bereikt!!! :D
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Maandag dus terug gestart na enkele extra dagen rust maar de vooruitzichten waren niet goed
. De pees was nog niet 100% en begon zich al van bij de start te laten voelen, ik heb gewoon doorgelopen omdat één van de vorige keren de pijn wegebde en ik dan gewoon m'n loopje kon doen. Nu bleef dat nare gevoel duren maar ik kon wel gewoon doorlopen, na 10 km begon het erger te worden en ben ik de laatste km moeten overschakelen op wandelmodus. Nu is het gewoon kwestie om alles terug te laten genezen en dat gaat alleen met te rusten, de trappen doen gaat redelijk (denk ik) en ik hou de conditie zoveel mogelijk op peil met de crosstrainer.
Op 15 oktober staat er een wedstrijd in Oekene op de agenda waar ik me reeds voor heb ingeschreven, hopelijk lukt het een beetje tegen dan maar de moed opgeven... NOOIT
.

Op 15 oktober staat er een wedstrijd in Oekene op de agenda waar ik me reeds voor heb ingeschreven, hopelijk lukt het een beetje tegen dan maar de moed opgeven... NOOIT

That's the spirit Dirk!! Nooit de moed opgeven!
Balen van je pees, even weer verstandig doen en inderdaad weer rust inbouwen. Het is niet anders, maar alles is tijdelijk moet je maar denken.
Balen van je pees, even weer verstandig doen en inderdaad weer rust inbouwen. Het is niet anders, maar alles is tijdelijk moet je maar denken.

De 10 mijl bereikt!!! :D
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Rustige week geweest, nadat ik maandag nog eens met de neus op de feiten gedrukt ben geweest heb ik wijselijk mijn loopactiviteiten gestaakt
. Deze week ook nog op het gemakske houden zodat ik zaterdag de 5 km wedstrijd in Oekene zonder al te veel kleerscheuren overleef.
De pees zorgt nog voor enig ongemak, volledig pijnvrij de trap opgaan lukt nog niet. Ik doe strekoefeningen omdat ik denk dat de oorzaak van dit ongemak te korte pezen zijn.
Misschien zal ik woensdag een kort loopje doen op de piste om te zien of het zal lukken zaterdag, hopelijk lukt het.

De pees zorgt nog voor enig ongemak, volledig pijnvrij de trap opgaan lukt nog niet. Ik doe strekoefeningen omdat ik denk dat de oorzaak van dit ongemak te korte pezen zijn.
Misschien zal ik woensdag een kort loopje doen op de piste om te zien of het zal lukken zaterdag, hopelijk lukt het.
-
Niet leuk. Misschien moet je een langere rustperiode inlassen en dagelijks 2 keer insmeren met Voltaren ofzo? Dat hielp bij mijn knie wel.