Dagboek van een tettergat :D

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Eerst dit (en daarna de verklaring voor ik op m'n donder krijg):
Les 17 (5 - 2 - 7 - 2 - 7 - 2 - 5 - 2)
32 min - 4,96 km - 9,3 Km/u

Ik heb zondag en maandag niet gelopen.
Nieuwe locatie en dus te snel gestart: 12,6 Km/u hoorde ik na 3 minuten in mijn oortjes en ik heb het geweten! Ik ben echt een gewoontebeest. Ik heb niet de juiste schoenen voor deze ondergrond (fijn wit grind-zand) en ken de route niet. Heb bij elke stap het gevoel dat de aarde onder mijn schoenen wegschuift en ik vooral ter plaatse loop. Ik verman mij, vooruit!!! Langs de fietsroute waar ik op loop, rijdt mijn man een stukje mee (hij had mij gedropt): "Hup, meis! Hup!" (hij kan er niet aan doen, hij is nen Ollander), ik kan hem toch niet ontgoochelen, voor één keer dat hij interesse toont! Gelukkig liep zijn baan maar kort parallel met de mijne, ik zou ter plaatst gestuikt zijn...
Dus na drie minute, verlaagde ik toch maar mijn tempo, vervloekte na de eerste 5 minuten voor de eerste keer de schamele 2 minuten dat Ik maar mocht stappen en vroeg me af of ik het einde van de training wel zou halen... De 45 seconden die ik in de tunnel liep, waren zalig, de hitte erna voelde als een mokerslag.
Wie loopt er ook in volle zomer in de Languedoc...
But I did it en ik ben TROTS. :)
Blij dat ik vakantie niet als een uitvlucht gebruikte om weer eens iets op te geven. Blij dat ik heb doorgezet. Blij dat ik op mijn bed lig met mijn IPad na een douche en dat mijn loopkleren gewassen zijn. Blij dat ik morgen niet moet lopen ;) En heel blij dat ik een vlakke looproute in de buurt heb want we zitten hier kloef op een berg, het zou niet veel geven om te lopen anders.

Wie weet maak ik eens foto's om jullie jaloers te maken van mijn nieuwe looproute 8-)

De dees gaat goed slapen vannacht :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Isabelle B schreef:De dees gaat goed slapen vannacht
Da kan ik geloven
Inhale the future. Exhale the past.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Vandaag 31° in de schaduw. Als het morgen nog zo warm is, kan ik niet lopen.

Deze avond (meer dan 48u nadat ik heb gelopen) voel ik voor het eerst dat ik ook in mijn bovenbenen spieren heb. Is dat niet laat? Wat stijfheid, meer niet. Liep ik anders dan gewoonlijk? En waarom voel ik links nooit wat, altijd rechts?

Onze logeerplaats 8-)

Afbeelding
Sven1971
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2014, 16:11
Locatie: Zottegem

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Sven1971 »

Leuk, hoe kan je daar een vlakke looproute gevonden hebben? :-)
Misschien het lopen nog een dagje uitstellen als je pijn hebt. Het kan iets te maken hebben met de andere ondergrond waar je op loopt of het hogere hoogteverschil.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Het is maar wat spierpijn. Een beetje lager is een aloude spoorlijn (1 richting) die ze "omgebouwd" hebben tot fietsroute. Het zal inderdaad de ondergrond zijn, ik maak een andere loopbeweging door het wegschuiven denk ik.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door martmarbus »

Je hebt toch nog een mooi tempo gemaakt.
En een beetje pijn(verzuring) is niet erg hoor. Als het maar geen blessure pijn is.
Mooi uitzicht zo tegen de bergen. Geniet maar goed. Daar kan je je accu weer opladen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Ik ben verzuurd :lol:

We zijn met vakantie met mijn ouders. Dat houdt in dat mama heel erg bezorgd is wanneer ik wil lopen, het is daar namelijk wat afgelegen en ik heb daar vorige keer niemand gekruist of gezien. En dan nog door een 250m lange tunnel met nissen lopen... Vandaag ging ze niet echt akkoord.
Mijn man was rustig: als ik haar een paar uren later niet terugvind, ga ik wel op zoek hoor... (love you, darling :lol: )
Dus besloot mama dat ze mij vandaag naar een andere plek zou brengen om te lopen. Ja, papa moest mee. Ze zouden dan ergens iets drinken en mij opwachten.
Toen het plots doordrong ... dat ik dan nog steeds alleen ging lopen in de bergen.
Dus toen deed papa zijn sportschoenen aan, hij zou lekker meelopen met mij. Ooit liep hij wel eens 20km. Hij vergat heel even dat hij intussen al 73 is :?
Nu ja, mama kortte de geplande route steeds meer in door verder te rijden met de wagen, ze vond het eigenlijk niet zo'n goed idee dat papa zou meelopen. Ik vrees dat ik met zekerheid weet van wie ik mijn koppigheid heb geërfd toen papa bleef volhouden dat hij perfect en probleemloos 5km kon lopen.
We startten dus. Vol goede moed en ik in een traag starttempo. Tsjok-tsjok, het was best leuk :)
Na iets meer dan 1 min hoor ik 'oef' naast mij. "We gaan even stappen."
Ja papa, prima :) (en ik zet Evie maar uit, we liepen blijkbaar toch een "slakkengangetje" van 10,6/u Als ik altijd zo zou starten, denk ik dat ik gerust een half uur kan doorlopen...)
Na een poosje wandelen, voelde papa zich goed genoeg om het nog even te proberen. Ik babbel wat over de ademhaling. Let op je ademhaling, papa.
Tot het terug tijd is om een stukje te wandelen.
"Als Ik alle dagen een beetje loop, kan ik het zo weer helemaal, het gaat intussen al véél beter!"
:)
We lopen nog een derde stukje en toen was het genoeg.
De zaligste looptraining die ik deed zonder dat het een looptraining was :D

Morgen dus nieuwe poging. ;)

Daarna wandelden we een eindje en hielden we een pittoreske pitstop voor we terug naar huis reden.
Vakantie is toch een zalig iets...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door martmarbus »

Kijk maar uit met je vader. Straks krijgt hij weer de smaak te pakken en blijft hij aan jou gekleefd.
73 en dan toch nog even mee gaan. Respect voor die man.
Ik hoop dat ik op mijn 70e nog kan lopen.
Koester die man maar. Uiteindelijk heb je maar één vader.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door BlackScorpion »

10 km/u is een slakkengangetje? Ja hallo... wat is er trager dan een slak? Ik!!
Mooie omgeving trouwens!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Ik bedoel dat het zo leek waardoor ik nu weet dat ik normaal te fel "uit de startblokken schiet" de eerste minuten.
Het was gisteren dus leerrijk. :)
Ja Mart, ik koester :) En was vooral blij omdat hij niet over zijn grenzen was gegaan!

Vandaag brachten we de dag door on een natuurpark, de foto's zijn nog niet op de ipad geraakt dus vandaag nog een sfeerbeeldje van de omgeving hier :D
Deze avond heb ik les 18 gelopen (6-1-7-2-7-2-5-2) en ik speelde dus wat vals, de eerste reeks moest 5-2 zijn.
32 min - 5,09 km - 9,5 km/u
Niemand om mij op te halen, terug naar huis stappen was lastig want vrij steil omhoog. Mijn kuiten vonden het niet meer plezant, ik liep een stukje achterstevoren :lol:
Om 21u lopen is ook best laat, het werd al aardig donker op die paadjes... Ik ga hier iedereen lastigvallen door vroeg te willen avondeten en ongezellig zijn door niet na te tafelen :oops:
Ach, ik zie wel.
Morgen loop ik lesje 1 van str met papa 8-)

Afbeelding
Plaats reactie