Even Voorstellen

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Moonlampje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2016, 03:06
Locatie: Delft, Nederland
Contacteer:

Even Voorstellen

Bericht door Moonlampje »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Monique, ben 37 jaar en zal even iets over mezelf vertellen.
Al vanaf dat ik klein ben (een jaar of 10) heb ik overgewicht, momenteel weeg ik tussen de 105 en 110 kilo, op een lengte van 1.68. Veel te zwaar dus. Nu heb ik hier eigenlijk nooit zo heel veel problemen mee gehad, tot ik 2 jaar terug in een burnout terecht kwam. Aan die burnout lijkt gewoon geen einde te komen, ik blijf maar moe, futloos en vooral chagrijnig en kortaangebonden. Er zit zoveel opgekropte woede in mij die ik niet kwijt kan en dat ben ik gewoon zo ontzettend zat, dus ik vind dat er maar eens iets moet gaan gebeuren. Daar komt bij dat ik een hele zware baan in de productie heb, en zowat al mijn gewrichten en spieren gewoon muurvast zitten. (Iemand misschien tips voor hoe ik die zelf wat losser kan krijgen?)

Dus ik heb bedacht dat ik maar moet gaan hardlopen, het is (relatief) goedkoop, er zitten geen verplichtingen aan (sportschool is wat dat betreft echt niets voor mij), en ik hoor van mensen in mijn omgeving dat het zo ontzettend fijn is om te doen. Ik ga het niet doen om af te vallen, maar puur om een wat betere conditie te krijgen en om de depressie duiveltjes uit mijn gedachten te krijgen.

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar moet alleen nog even 2 maandjes wachten tot ik goede schoenen kan kopen (ik leef van budgetbeheer en moet het van 50 euro per week doen, en zit nu nog de laatste 2 maanden aan een betalingsregeling vast). Tot die tijd meng ik me graag in de discussies en ga ik in ieder geval proberen om mijn spieren vast wat te verstevigen.

Aangenaam kennis te maken!
Groetjes,
Moon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Saskia1982 »

Hallo Monique,

Wat fijn dat je er zo over denkt en op deze manier voor jezelf gaat kiezen! Zelf vond ik de eerste maand wel pittig (maar ook fijn), omdat ik met 0,0 conditie begon en het leek alsof ik nooit een stukje aan één stuk door zou kunnen uitlopen. Verder is wandelen ook een hele goede voorbereiding op hardlopen, hier zijn de schokken die je lichaam moet opvangen een stuk minder dus zou je nu al kunnen doen.
Heel veel plezier in elk geval!

Groetjes, Saskia
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Welkom op het forum Monique, fijn dat je wil beginnen met lopen. Je kan, zoals Saskia al aangaf, beginnen met wandelen, niet gewoon wandelen maar stevig doorstappen, het is goed voor de conditie en het belast de gewrichten niet zo erg als lopen. Gewoon met wat muziek op de achtergrond het hoofd even leegmaken en genieten van de natuur, een perfecte voorbereiding voor het echte werk: S2R, veel succes :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Moonlampje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2016, 03:06
Locatie: Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Moonlampje »

Dank jullie wel voor het warme welkom!

Bedankt voor de tip voor het wandelen, maar toch sla ik die even in de wind hihi (dat is niet omdat ik ondankbaar ben hoor! vind het heel lief van jullie!). Dat zit namelijk zo: Ik werk in de ploegendienst van een groentefabriek en loop me daar al de hele dag het vuur uit de sloffen, en voor mijn gevoel zet dat geen zoden meer aan de dijk. Ook komt daarbij dat ik flink doorgezakte voeten heb, waarbij mijn rechtervoet 4 keer flink geblesseerd is geweest door 1 keer achter een massief houten balk te blijven hangen en er 3 keer een zware pallet op te laten vallen. Dus ik wil gewoon echt wachten tot ik een paar goede schoenen met steunzolen aan kan schaffen. (Heb nu ook alleen maar mn werkschoenen waar ik op kan lopen). Tegen de tijd dat het echt zover is, ga ik ook even bij de bedrijfs fysiotherapeute langs, om te horen of zij nog tips of opmerkingen heeft.

Dus eigenlijk was ik ook benieuwd of er ook oefeningen zijn om vastzittende spieren en gewrichten los te krijgen die ik gewoon vanuit huis zou kunnen doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Moonlampje schreef:Dus eigenlijk was ik ook benieuwd of er ook oefeningen zijn om vastzittende spieren en gewrichten los te krijgen die ik gewoon vanuit huis zou kunnen doen?
Aangezien je toch bij de bedrijfs- fysiotherapeute langsgaat kan je het eens aan haar vragen, ze kan je misschien nuttige tips geven.

Ik ben vroeger in een wandelclub geweest en kan je verzekeren dat vrijetijdswandelen toch anders is dan het vuur uit je sloffen lopen op het werk, op mijn werk was ik lader-losser en legde gemiddeld een 10 km af per dag, tijdens het weekend was een wandeltochtje van 42 km dan een verademing.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie