Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Forceback
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 sep 2011, 13:36
Locatie: Brasschaat

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Forceback »

*Claudia* schreef: Gaat uw hartslag dan heel hard omhoog?
Hartslag ligt dan hoger ja maar gemiddeld was 153

Btw jij liep toch 10 km in 62 min
Dat is toch ook 10 km/u :D
Je kan mijn gegevens steeds mee bekijken op zie onderschrift
http://runkeeper.com/user/Forcetorun" onclick="window.open(this.href);return false;
*Claudia*
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 sep 2011, 16:28

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door *Claudia* »

10km in 1u08. Da's zo een 8,8km/u. Dat verbaast mij altijd hoe die paar minuten toch zo een groot verschil maken op de snelheid.
Forceback
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 sep 2011, 13:36
Locatie: Brasschaat

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Forceback »

@claudia
Ja als het uitrekent klopt jou snelheid
De 8 min is toch een groot impact op het eindresultaat
http://runkeeper.com/user/Forcetorun" onclick="window.open(this.href);return false;
Wimmeke
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:09
Locatie: Westerlo

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Wimmeke »

Terwijl onze dochter naar de turnles was heb ik samen met mijn vrouw zo'n goede 40 minuten door het bos gelopen dat naast de sporthal ligt.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Ikke gisteren 12,5 km gelopen, rustig tempo (1u20). Normaal stond er 15 km op het programma, maar liep samen met vriendin, maar omdat zij zich toch niet 100 % voelde, toertje wat ingekort. Op het einde nog een flinke regenbui.
Hierdoor blijft mijn snotvalling wel aanslepen, maar het lopen ging al bij al toch wel goed, altijd genoeg zuurstof, en hartslag bleef mooi waar ie moest wezen.
Morgen volgende poging voor het 20 km loopje.
Forceback schreef:De 8 min is toch een groot impact op het eindresultaat
Tsja, je moet rekenen dat 8 minuten toch meer dan 13 % is van een uur hé (60 minuten). Dus door 8 minuten langer te lopen op dezelfde afstand, kom je inderdaad ook op een pak lagere snelheid uit, dat scheelt inderdaad behoorlijk.

Een minuut is ook 1,6 km/u hé. dit betekent als je 10 km loopt, je snelheid, per minuuut dat je er langer over doet, bijna 0.2 km/u lager is.
Loop je 10 km op 1 u, dan is het 10 km/u (uiteraard). Dezelfde afstand aan 9 km/u (jaja, wat is dat ene kilometertje, zit je toch al gelijk aan 1u 6m 40s, scheelt toch al direct he.
Forceback
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 sep 2011, 13:36
Locatie: Brasschaat

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Forceback »

Was vandaag vertrokken voor les 14 maar tijdens het opwarmen kreeg ik gewoon de lust om te lopen zonder te stoppen eweer wat te trainen om mijn snelheid

Muziek gezocht en gelopen 5.02 km in 34' 56 ;) weer een recordje :D
Zonder stopjes aan 9,1 km / u

Overmorgen toch les 14 doen anders misschien naar de laatste bank van de klas :D
http://runkeeper.com/user/Forcetorun" onclick="window.open(this.href);return false;
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door bloem »

Forceback schreef:Overmorgen toch les 14 doen anders misschien naar de laatste bank van de klas :D
:lol:
Vooral doen waar je je goed bij voelt FB ! ;)
Schema's zijn slechts een hulp om een bepaald doel te bereiken... da's alles...

Gisterennamiddag half dagje vrij, lekker van geprofiteerd om weer eens rondje te lopen in bos... En 'k was duidelijk niet de enige met dat idee... 't Was dan ook een zalig weertje... Eerste keer (denk ik toch) dat ik twee dagen na mekaar 'n heel uur heb gelopen en verwonderde me dat 't zo vlotjes ging... en dat terwijl ik de voormiddag al niezend en snotterend doorbracht... in de buiten niks meer van te merken!
Vandaag rustdag en morgen en vrijdag terug rustige duurloopjes gepland... intensievere trainingen ga 'k maar even achterwege laten, geen risico's nemen met al dat gesnotter!
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door eriks »

Hier is het minder goed, nog steeds pijn in rechterknie en dit nu al 11 dagen dus morgen naar de sportarts, pffffff. Ik mis mijn looptoerkes :|
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

eriks schreef:Hier is het minder goed, nog steeds pijn in rechterknie en dit nu al 11 dagen dus morgen naar de sportarts, pffffff. Ik mis mijn looptoerkes :|
Ik ken het gevoel, frustrerend hé :mrgreen:
En toch doe je goed hoor, rusten, absoluut niet lopen met pijn.

Een troost misschien, je hebt inmiddels een behoorlijke conditie opgebouwd, en die ben je niet zo snel kwijt. Midden vorig jaar heb ik er een keertje 2 maanden uitgelegen wegens hardnekkig kuitblessure, ik ga zeker niet beweren dat het na 2 maanden niet lopen hetzelfde is, maar toch verbazend snel weer kunnen oppikken.

Dus voor jou Eriks, zeker nog geen paniek, als je beter bent pik je in "no-time" weer op.
Debs
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:52

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Debs »

Oh jeee vanaf donderdag regen!! Mijn grote schrik dat ik dan niet veel meer ga gaan lopen.
Lopen jullie in de gietende regen? Wat dragen jullie dan van kledij?
Plaats reactie