Sporthorloge

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Sporthorloge

Bericht door Ann_Vinny »

Hoi allen

Intussen enkele weken bezig met start to run, en het bevalt me erg goed! Alleen wat teleurgesteld in de app waar ik momenteel mee werk (van S2R zelf) qua meting van pace/afstand/... . Van de week met de hartslagmeter van m'n mama gelopen (een polar, met toestelletje bij maar omdat dat normaal op de fiets zat dan wel zonder armband), en merkte dat het in de gaten houden van m'n hartslag me echt hielp bij het houden van een goed tempo waar ik mezelf goed 'onder controle' hield. Toen de app vandaag wéér dwars zat de knoop doorgehakt dat ik een sporthorloge mét mogelijkheid koppelen hartslagmeter wil aanschaffen. Ik zag eerder dat je in de AS Adventure er een aantal met ecocheques kan kopen, en omdat die hier nog liggen, is dat dus het plan..

Ik wil graag dus mijn pace en afstand en hartslag kunnen zien, verder hoeft al te veel poespas niet voor mij..

Ik zie denk ik volgende mogelijkheden:
- Polar A300 (al is het mij niet helemaal duidelijk of deze ook gemiddelde snelheid weergeeft);
- Polar M400 HR (lijkt voor een relatief kleine meerprijs wel een boel meer te kunnen) - hierover vond ik op het forum al een topic, met voornamelijk positieve reacties

Ik lijk wat naar Polar te neigen omdat ik die er wel fijn uit vind zien qua design, niet te lomp..

Moest iemand tips hebben of ervaringen, ik hoor het graag! :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Sporthorloge

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik heb de Polar M400 en ben er zeer tevreden over, Het is inderdaad een kleine meerprijs tov de A300 maar het is het zeker dubbel en dik waard ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Sporthorloge

Bericht door zoefje »

Zelf heb ik de polar M400 en ben er dik tevreden over!!! Fijn horloge, draag het veel omdat het gewoon prettig zit. Je kan je sportprofielen goed instellen zodat je zelf kan zien wat je wil zien op scherm van je horloge om zo maar te zeggen. ;) Erg handig, motiveert ook met lopen en helpt goed met in je goede hartslagzone blijven. :) Ik heb een witte, makkelijk schoon te maken als het nodig is, maar blijft best goed schoon van zichzelf, en dat terwijl ik hem ook gebruik met paardrijden. :mrgreen:
De 10 mijl bereikt!!! :D
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Sporthorloge

Bericht door fann »

Ik heb een Garmin Forerunner. Ook heel content van. Maar ik denk dat ze die bij AS niet meer verkopen. Ik zie op een schermpje mijn hartslag, de tijd en mijn snelheid. Op het ander mijn afstand.
Je kan er ook je intervallen mee programmeren. Leuk omdat je dan niet de hele tijd op de tijd moet letten maar een biep je zegt dat je mag versnellen/vertragen.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Sporthorloge

Bericht door Kaath »

Ik heb de Garmin 225 ,zonder borstband,echt een aanrader !! ( ik had echt heel veel last van die borstband,constant schaaf/brandwonden)
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: Sporthorloge

Bericht door Ann_Vinny »

Bedankt voor de reacties!

Ben de M400 gaan halen na het werk! De witte, die vond ik iets mooier haha, het oog wilt ook wat :D Hele avond lopen instellen en testen, ik ben benieuwd hoe het gaat gaan morgen! :)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Sporthorloge

Bericht door zoefje »

Daar krijg je geen spijt van[emoji2].
De eerste keer niet vergeten om te wachten tot je gps 100% ontvangst heeft zoals ik deed [emoji6].
De 10 mijl bereikt!!! :D
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: Sporthorloge

Bericht door Ann_Vinny »

De eerste test ging goed! :) Ik was meteen blij dat ik het toch gekocht had, want de app bleef weer hangen, dus heb de training zelf wat gedaan adhv mijn horloge! Ik heb alleen één vraagje, waarschijnlijk best stom.. (ik weet niet of jullie mijn sessie zo kunnen zien https://flow.polar.com/training/analysis/193153188?). Er staat bij gemiddeld tempo 9,25 en bij max tempo 7,49.. Maar als ik max 7,49 als tempo had kan ik toch geen hoger gemiddelde hebben? :o
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Sporthorloge

Bericht door fann »

fijn hé, een goed uurwerk....

als je het split into laps aanklikt kan je zien dat je op het einde nog een kort stukje rapper hebt gelopen, volgens mij is het dat dat je ziet
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Sporthorloge

Bericht door marcelleken »

Ann_Vinny schreef:De eerste test ging goed! :) Ik was meteen blij dat ik het toch gekocht had, want de app bleef weer hangen, dus heb de training zelf wat gedaan adhv mijn horloge! Ik heb alleen één vraagje, waarschijnlijk best stom.. (ik weet niet of jullie mijn sessie zo kunnen zien https://flow.polar.com/training/analysis/193153188?). Er staat bij gemiddeld tempo 9,25 en bij max tempo 7,49.. Maar als ik max 7,49 als tempo had kan ik toch geen hoger gemiddelde hebben? :o
Eerst en vooral: proficiat met je aankoop, zal je idd zeker geen spijt van krijgen (M400 zit qua prijs/functies nog steeds heel goed).

Wat dat tempo betreft: 9:25 is dus je gemiddelde tempo, uitgedrukt in min/km. Een max. tempo van 7:49 kan dus perfect, gezien je dan sneller hebt gelopen, want minder minuten over een km gedaan ;). Ja, was bij mij in begin ook even wennen om te rekenen in 'tempo' (min./km) ipv 'snelheid' (km/u), maar daar ben je snel vertrouwd mee hoor...
Plaats reactie