WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door Ann_Vinny »

Na een dikke 7 maanden alleen aan m'n gewicht te bewerken, besloot ik ook wat meer sportieve kant op te gaan.. Ik ben voor m'n gewichtsverlies al ooit begonnen aan S2R, maar toen was het echt een ramp.

Nu lijkt het heel vlot te gaan! Vandaag aan week 2 begonnen met les 4, helaas heeft de app m'n training niet opgeslagen dus ik weet niet meer precies hoe m'n snelheid enzo was :( Ik dacht snelheid 8,1 km/u en afstand 3 km en..

Van week 1:
- les 1: 2,40 km, 7,2 km/u
- les 2: 2,56km, 7,7 km/u
- les 3: 3,08 km, 9,3 km/u (hier had ik net m'n nieuwe loopschoenen, ik liep precies op wolkjes!

Ik overweeg morgen les 4 opnieuw te doen, vind het toch zonde als die er niet bij staat!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door zoefje »

Nog een keer les vier lopen kan natuurlijk geen kwaad. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Altijd leuk om resultaten terug te zien
De 10 mijl bereikt!!! :D
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door Ann_Vinny »

Ik heb les 4 inderdaad opnieuw gelopen gisteren. Ik merkte precies wel aan alles dat die rustdag echt wel nodig is, het ging minder vlot.. Vooral mijn ademhaling zat niet goed.

Het resultaat: 3,72 km, snelheid 9,3 km/u. Op een gegeven moment merkte ik dat ik eigenlijk te snel liep (9,9 km/u), toen zat mijn ademhaling ook écht niet goed, maar ik vond het heel moeilijk om tempo te minderen.. Na het wandelen dan wel geprobeerd mijn tempo wat lager te houden.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Niks forceren, dat is de boodschap.
Inhale the future. Exhale the past.
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door Ann_Vinny »

Vorige week de vorderingen niet goed kunnen bijhouden, de app deed heel vervelend.. Twee keer blijven hangen halverwege (ik had na tien minuten volgend Evy al 66 km gelopen????), en dan via runkeeper zelf geprobeerd het schema uit te lopen. De app van m'n gsm gegooid en terug geïnstalleerd,en nu gaat het gelukkig terug goed!

Ik heb wel besloten week 2 opnieuw te lopen, mijn ademhaling zat vorige week niet goed.. Probeer nu vooral te focussen op een lager tempo en het onder controle houden van mijn ademhaling..

Maandag les 4, 3,25 km en tempo 8,1 km/u (en goed nat geworden in een serieuze plensbui haha)
Vandaag les 5, 3,14 km en tempo 7,9 km/u
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door JackoBond »

Komt allemaal ok, goed bezig!
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door Bubbels** »

Lekker bezig! Blijven volhouden!
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door Ann_Vinny »

Woeps goed bezig, al zo snel m'n eigen topic verwaarlozen!

Gelukkig gaat het nog steeds goed! Heb week 3 twee keer gedaan omdat ik vond dat het niet top ging en ik de eerste keer maar twee keer was gegaan... Zit nu in week 5 en had echt niet verwacht dat het zo vlot zou gaan! Maandag bij m'n ouders in het bos gaan lopen, was een wandeling beginnen volgen maar na m'n les nog niet terug dicht bij huis.. Ik was ook nog niet echt moe, dus besloot eens te gaan testen hoever ik nu al kan aan één stuk zonder dat ik mezelf echt moest pushen.. Tot m"n eigen verbazing kwam ik aan 2KM! Een toffe motivering om door te zetten!

Merk wel dat de app er de laatste tijd vaak langs zit qua snelheid en afstand.. M'n papa denkt dat het komt omdat de GPS wat gestoord wordt in het bos (ga op de finse piste tegenwoordig ipv op een fietspad, en gelijk veel minder last van m'n schenen!) Dus niet echt een duidelijke overzichtje qua tempo enzo
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: WeightWatchers & Start 2 Run: the perfect combo?

Bericht door zoefje »

Week 5 alweer gaat lekker snel!!! Je conditie opbouwen gaat ook snel he? Motiveert echt om te lopen :D . Je bent lekker bezig, goed naar je lichaam luisteren en zeker niet te snel lopen, dan komt het helemaal goed!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie