Een goede start

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
flecmurry
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2015, 09:00

Een goede start

Bericht door flecmurry »

Net als 8 jaar geleden nam ik vanmorgen mijn mp3 speler, niet met start to run, maar met de muziek van de red hot chili peppers. Da's voor mij DE loop muziek! Net als muziek van Paul Kalkbrenner.
Een goei (luid) muziekje op, want als het hard waait, dan waait dat in die oortjes en dan kan ik absoluut niet zo goed lopen!
Ook mijn redelijk korte haren moeten bijeen, anders waait dat in mijn gezicht en word ik echt gek daarvan!
Ik ben gestart en het lopen verliep zeer vlot met de nodige ups en downs onderweg! Veel wind, bril die afzakt, oortjes die willen uitvallen owv die bril die afzakt, auto's die te snel rijden,...

Mijn gedachte hierachter is: blijven volhouden, mijn denkbeeldige eindmeet halen! En ik kan het! (zelfs dat weet ik:-))

Resultaat:
40 minuten gelopen, aan een niet te snel tempo. En volgens runnermaps leg ik in die tijd 5,62km af.
Ik ben tevreden!
Ik ga dit volhouden, morgen wil ik iets anders doen: fietsen of wandelen, om dan woensdag na mijn werk weer te lopen.

Girl power? :-)
***Relax***
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Een goede start

Bericht door martmarbus »

Je bent lekker bezig 5,6km in 40 minuten is een mooi tempo.
Volhouden! Zou ik zeggen
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
flecmurry
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2015, 09:00

Re: Een goede start

Bericht door flecmurry »

Fijn om hier zo'n aanmoediging te krijgen!
Bedankt! Dat motiveert me zeker!

Gisteren ben ik zoals gepland gaan lopen, na mijn werk.
Met het onweer in de lucht durfde ik eerst niet richting de velden te lopen. Dus tussen de huizen een toer gedaan. Toen klaarde het op en ben ik toch nog richting de velden gelopen.
Een fijne looptocht, die langer duurde dan normaal. Met enorm veel tegenwind!
Uiteindelijk heb ik 49 minuten gelopen tegen een minder snel tempo wegens de felle tegenwind. Ik liep 1 kilometer verder dan eergisteren. (het leek onderweg veel verder :-))
Soit, ik kon eigenlijk nog verder lopen als ik wou.
Na het lopen stretch ik en heb ik daarna geen pijn, nergens. Dus ik denk dat dat ook wel ok is?
Hierbij concludeer ik dat ik dit zeker moet volhouden! En dat het lopen morgenvroeg weer op mijn planning staat voordat ik ga werken. Ik vermoed dat het morgen beter zal gaan, als er hopelijk wat minder wind is)

Natuurlijk probeer ik via dit lopen ook op mijn voeding te letten. Geen streng dieet, gewoon eten op normale uren en proberen niet te snoepen. Fruit en groenten probeer ik te zien als tussendoortjes. Ik hoop dat ik op termijn mijn snoep/chips verleden achterwege kan laten.

Tot de volgende!
***Relax***
flecmurry
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2015, 09:00

Re: Een goede start

Bericht door flecmurry »

Even dacht ik het op te geven en weer te stoppen met dit lopen.
Gelukkig ben ik toch vertrokken deze morgen.
Ik had er eerst geen zin in, eens gestart in de kille harde wind, liep ik toch redelijk goed en vond snel een ritme.
Ik liep zelfs iets sneller dan anders, dus ik kan niet meer dan tevreden zijn!
Nu terug mijn motivatie voor ogen blijven zien en dit komt in orde!
Dit forum helpt me ook om verder te blijven gaan!

Tot de volgende!
***Relax***
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Een goede start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Opgeven is geen optie moet je maar denken, al loop je maar één kilometer. Dat dit forum je helpt bewijst de kracht er van :) Vel succes verder.
Inhale the future. Exhale the past.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Een goede start

Bericht door NarN »

Blijven gaan tot het een verslaving wordt. Ik moet me bedwingen om niet elke dag een rondje te gaan doen.
flecmurry
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2015, 09:00

Re: Een goede start

Bericht door flecmurry »

Ja vandaag ook weer gaan lopen, na 10 dagen niet te lopen.
Ik denk dat ik de drive wel te pakken heb!
Ik voel me er telkens goed bij als ik ga lopen. Eens ik gestart ben kan ik wel blijven lopen. Vandaag 41 min. gelopen. Het is een kwestie van volhouden!
Het doel is dat ik mezelf in een mooier lichaam kan steken. Dus me ook beter voel.
Door te sporten en gezonder te eten (niet snoepen) kan me dit een zeer gunstig resultaat opleveren, geloof ik.

Wordt vervolgt ;-)...

Bedankt voor de reacties!
***Relax***
flecmurry
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2015, 09:00

Re: Een goede start

Bericht door flecmurry »

Na vorige keer ben ik nog gaan lopen, 3 minuten sneller!
Dit is ook te wijten aan het feit dat ik allergisch ben voor pollen, gras, huisstofmijt. Als dit niet zo in de lucht hangt, kan ik veel beter 'ademen'.
Toch vind ik het ongelooflijk wat een verschil dit kan maken!
Hierbij hoop ik ooit van die allergie af te geraken, dan zal ik nog meer van het lopen kunnen genieten!

Daarna ben ik een paar dagen ziek geweest, en dan bestaat bij mij het gevaar van volledig te stoppen met lopen.
Toch ben ik zondag er weer ingevlogen, met veel last van allergie! Maar dat hield me zeker niet tegen!
Ik wil ervoor gaan en ook vandaag ben ik weer vertrokken!
Ik kan het gevoel van vandaag alleen maar omschrijven als 'zalig!'.
Deze ochtend voelde ik me nog steendood, eens die sportkleren aan zijn en ik vertrokken ben voel ik me al veel beter!
Conclusie van vandaag: De zon die schijnt (niet te warm) en dan bewegen is goed voor mij :-)

Tot de volgende!
***Relax***
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Een goede start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ja, allergieën :evil: ,maar het feit dat je volhoud zegt al genoeg denk ik :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie