kuit is pijnlijk

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

kuit is pijnlijk

Bericht door fann »

Hallo

dinsdagmorgen was ik hier in Tunesie gaan lopen, niet echt lang, klein uurtje en behoorlijk traag want al warm 's morgens. Hartslag was redelijk hoog. (te hoog :oops: )

Daarna waren we naar vrienden en toen we ongeveer rond de middag op de dijk gingen wandelen kreeg ik opeens een stekende pijn in mijn linkerkuit ongeveer 5 cm onder de knieholte...
Na wat gemasseer maar terug naar de wagen gemankt en thuis met pijnstiller een siesta gedaan.

Gisteren merkte ik de pijn bijna niet meer dus vanmorgen terug gaan lopen maar het knagende gevoel blijft en na een 5tal km begon het weer wat meer pijn te doen.
Warm gedoucht, zalf eraan gedaan die volgens de apotheker helpt tegen spierpijn na sportinspanningen... Al een geluk is het maar 24 graden vandaag en kan ik dus mijn jeans aanhouden (ik ben altijd voorzichtig met de combinatie zalf en zon)

Wat zou het kunnen zijn ? En vooral, hoe krijg ik het weg ?
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door Holenmens »

Net onder de knieholte is een typische overbelasting van een spierknoop (trigger point) trp2. Kan je googelen op zelfmassage of eventueel met een foamroller proberen fixen.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door fann »

ha ha ... een foamroller dat ga ik hier in Tunesië niet kunnen vinden :-)
maar zelfmassage moet lukken

bedankt voor het advies !!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door fann »

Amai.. Dat doet nog geen klein beetje zeer als ik daar op duw... Dju..
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door Holenmens »

Dan heb je in elk geval de juiste plek te pakken :lol:
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door zoefje »

klinkt pijnlijk! Hopelijk verbeterd het snel met de zelfmassage!
De 10 mijl bereikt!!! :D
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door fann »

Vanmorgen 10 km gelopen zonder pijn, wel nog heel heel heel traag...

https://connect.garmin.com/modern/activity/778737275



Gezien die plek bij de andere kuit ook pijn doet masseer ik die nu maar ineens mee :lol:
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door Kaath »

Je had toch nieuwe schoenen,misschien is het daarvan
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: kuit is pijnlijk

Bericht door fann »

Kaath, ik betwijfel het want ik loop er ondertussen toch al enkele maanden mee...

Ik denk dat ik mij gewoon overdaan heb vorige week dinsdag, lesje geleerd: in het vervolg trage loopjes of nog vroeger opstaan zodat ik voor 6 uur kan vertrekken...
Plaats reactie