Steunzolen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
stijn.michiels.92
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2014, 19:20
Locatie: Schoten
Contacteer:

Steunzolen

Bericht door stijn.michiels.92 »

Ik ben 27 en deed tussen mijn 14e en 20e regelmatig loopwedstrijden 5km.

Ondertussen sport ik nog zelden (full time job / kids ) en wil ik graag terug beginnen met lopen. Echter sinds kort heb ik, na het bezoek van de podoloog, te horen gekregen dat ik steunzolen moest dragen.
Beginnen met joggen zonder steunzolen zou fataal kunnen zijn voor de pezen in mijn linker voet.

Ondertussen heb ik steunzolen en ik merk reeds dat mijn lage rugpijn en pijn in de benen weg zijn als ik lang moet rechtstaan.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik terug start met lopen? De 5km non stop lopen lukt nu nog aan een rustiger tempo. Ik zou dus prima terug kunnen opbouwen.

Tips altijd welkom! :mrgreen:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Steunzolen

Bericht door Hellothere »

Hello Stijn,

Goed dat je met de steunzolen alweer aan de slag kan.
Gewoon beginnen met lopen zou ik zeggen, en rustig opbouwen, maar als je dat met de S2R gaat doen, zie ik weinig problemen.

Enige tip die ik je vandaag kan meegeven : als je loopschoenen gaat kopen, zorg ervoor dat je neutrale schoenen hebt. Als je immers een corrigerende schoen zou nemen, met daar steunzolen in, zou je wel eens een averrechts effect kunnen "voelen".

Beste is dat je dan MET de steunzolen naar een running center gaat, en de loopanalyse laat uitvoeren met de steunzolen in de loopschoenen.

Omgekeerd kan natuurlijk ook, je kan gaan voor een corrigerende loopschoen (maar ik lees niet echt de details wat er gecorrigeerd moet worden), die eigenlijk hetzelfde doet als je steunzolen nu doen. In dat geval mag je uiteraard dan weer je steunzolen NIET in je loopschoenen gebruiken. Want de loopschoen zelf maakt dan de correctie, en doet eigenlijk ook wat die steunzolen doen.

Een goed running center kan je daar zeker verder in adviseren.
flatcoatjrt

Re: Steunzolen

Bericht door flatcoatjrt »

Ik weet niet wat voor steunzolen je hebt. Ik heb namelijk 3 paar..
1 paar "halve" van de korte zegmaar voor in mijn gewone schoenen.
1 paar voor in mijn wandelschoenen, dit zijn lange
En 1 paar voor in mijn hardloopschoenen. Ook lange maar van een ander spulletje. Omdat anders al heel snel die ophogingen kapot zouden gaan. Voordeel is dat ze precies op de hardloop-schoenmaat zijn gemaakt. Anders loop je met je tenen op dat randje.

Gr mirjam
Plaats reactie