Dragonix Loopdagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Gisteren eerste sessie bij kinesist gehad.
Ontvangst was goed, en na het administratieve gedeelte stelde ze enkele vragen van hoe de pijn begonnen is, wat ik doe van sportactiviteiten en dergelijke.

Hierna moest ik op een tafel gaan zitten en begon ze mijn been (kuit en hiel) te onderzoeken, vrijwel meteen vond ze een bron van extreme gevoelige spieren.
Raar maar waar was dat een plaats waar ik tijdens of na het lopen nooit last van heb :o maar toen ze daar meer aandacht aan begon te besteden, man man man.
Dit was ter hoogte van de kuitspier aan mijn knieholte (dus bovenaan de kuitspier) en uiteraard de omgeving van mijn achillespees was ook zeer gevoelig.

Na een half uurtje/40 minuten gemasseerd te hebben, heeft ze er zo van die plakkers opgedaan (zie je ook vaak bij sporters, die blauwe/zwarte tape op knieen, dijen, ...) voor extra steun en blijkbaar zou dat ook een masserende functie hebben (??) en een oefening meegekregen voor thuis.

Het loopevenement van dit weekend kan ik lopen zonder problemen en ze vond het ook goed dat ik naar de podoloog ga (toevallig dezelfde waar zij gegaan is) en ze kon het alleen maar aanraden.

Dit terzijde, gisteren een half uurtje gaan zwemmen in de morgend om mijn pees wat extra te ontlasten.
Morgen een kort rondje lopen en zaterdag ook om mijn benen wat in 'the mood' te krijgen voor het loopevenement op zondag ;)
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Gisteren Dwars door Mechelen gelopen.

Resultaat voor de 5km:
Tijd: 28m 48s
Gem. Snelheid: 9.62 km/h

Best tevreden over ^^

Op naar 12 oktober -> Dwars door Hasselt.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Gisteren eerste keer 10 km gelopen in 77 minuten. Gemiddeld ongeveer 8.5-8.6 km/h ^^
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door NarN »

10km! Heel goed gedaan!
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

thx ^^ :D
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Zondag Dwars door Hasselt gelopen - 5km.
Ietsje langer over gedaan dan vorige keer in Mechelen.
Nu was het ongeveer iets van een 30m38s en gemiddeld 9.7km/h als ik me niet vergis.

Volgend evenement is de Urban Trail in Mechelen op 6 december (10km).

Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik mijn snelheid wat wil opdrijven maar niet goed weet hoe :(
Kan iemand me hierbij helpen? Wellicht interval training, maar kan ik dat ook via RunKeeper?
Alle tips zijn welkom
Plaats reactie