Lopen is leuk !

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
jabli

Lopen is leuk !

Bericht door jabli »

Ik wil hier een dagboek beginnen omdat ik mijn familie en vrienden niet altijd wil 'lastg vallen' met mijn gezeur over STR.
Ook omdat ik op moeilijke momenten hierop zou kunnen terugvallen en mij zou herinneren hoe leuk het kan zijn.
Ik loop intussen 11 weken en ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden.
Nu zeggen mijn vrienden en familie : ben jij gek!? Hoe kan lopen nu leuk zijn? En ik begrijp hen want 3 maanden geleden zei ik net hetzelfde.
Had iemand mij voorspeld dat ik 's ochtends vroeg zou opstaan om gaan te lopen, dan zou ik hen gek verklaard hebben.
Alles begon in maart toen ik 55j werd en besliste om mijn leven 'een beetje' te veranderen.
Ik woog 104 kg (1.63m) , ging wel heel graag en veel wandelen.
Ik begon op mijn voeding te letten, zonder een echt dieet te volgen. Ik begon ook regelmatig te gaan zwemmen.
Op een dag, 14 juli, zat ik in mijn zetel en had zin om iets 'actiefs' te gaan doen. Ik was op dat ogenblik alleen thuis.
Ik trok oude sportschoenen aan en ben beginnen lopen.
Ik kon nog geen 50m lopen zonder 'kapot' te zijn. Maar gaandeweg ben ik (telkens ik alleen thuis was) in het geheim een paar rondjes gaan lopen.
En ik kreeg de smaak te pakken. Na een 3-tal weken vertelde ik mijn echtgenoot over mijn grote geheim ....
Vanaf toen ging ik telkens 's morgens vroeg lopen met Evy. Ik denk niet dat ik het zonder STR had volgehouden tot nu.
Nu loop ik 3 à 4 keer in de week en ga ik 4à 5 keer in de week zwemmen.
Daarenboven maak ik 1x per week een stevige wandeling van 10 km en ga ik elke zondagnamiddag 40 km (E-)fietsen.
Ik blijf gezond eten. Vandaag weeg ik 87.3 kg.
Ik begin vanavond aan trainingsweek 9. daarna ga ik een 1/2 uurtje zwemmen.
Ik heb mij nog nooit in mijn leven zo goed gevoeld! Ik ben trots op mezelf en hoop dat ik het volhou.
nico verbrugge

Re: Lopen is leuk !

Bericht door nico verbrugge »

Sterk, terecht trots! zo zie je maar dat je nooit te laat bent om te beginnen!
misschien gewoon opletten dat het niet teveel wordt? goed naar je lichaam luisteren.
volhouden!
fann

Bericht door fann »

Proficiat !!
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat en hou ons op de hoogte. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Dragonix

Bericht door Dragonix »

Dikke proficiat met je prestaties!! Volhouden
Probeer af en toe ook eens je lichaam te laten rusten ;), gewoon is een dagje of 2 dagen 'niks' doen kan zeker geen kwaad.
jabli

Bericht door jabli »

Gisterenochtend ben ik aan week 10 begonnen.
Ik kon de 28' met Evy lopen zonder wandelminuutjes. Maar vermits ik nog een eindje van huis was ben ik blijven verder lopen.
En heb dus de 1e keer in mijn leven 40' gelopen (zonder wandelminuutjes).
Ik loop wel in slow motion, hoor. Eerstdaags zal ik die afstand eens fietsen (met kilometerteller), maar ik denk niet dat ik aan 4 km kom.
Maar dat is (voorlopig) geen 'must' voor mij.
Later in de voormiddag ben ik 45' gaan zwemmen en in de namiddag een uurtje gan (e-)fietsen.
Vandaag en morgen 2 drukke werkdagen en dus 2 dagen (sport)rust !
Klazina54

Bericht door Klazina54 »

Dank voor je reactie, ga beginnen met starttorun maar niet van Evy.
40' in 13 weken een hele prestatie hoor.
jabli

Bericht door jabli »

Ik loop intussen 4,5 km in 38'.
Voor de ervaren ratten onder jullie waarschijnlijk een kleine stap, maar voor mij een grote sprong ! :D
Voorlopig houd ik mij aan die afstand. Maaar ik probeer af en toe, vooral naar het einde toe, als ik voel dat ik nog 'power' heb, een beetje te versnellen.
Gisterenochtend voelde ik mij niet 100% en besloot eerst om niet te gaan lopen.
Maar na een licht ontbijt voelde ik mij stukken beter en trok toch mijn loopschoenen aan. Echter na 12' kreeg ik steken in mijn zij. De allereerste keer !
Misschien door het ontbijt? ik ga steeds 's ochtends vroeg, zonder ontbijt, lopen.
Vandaag en morgen dus rust en woensdagmorgen gaan we er opnieuw voor !
jabli

Bericht door jabli »

Na vorige zondag, met steken in de zij, begon ik vorige week met nieuwe moed. En, oef, niet opnieuw steken in de zij.
ik loop nu steeds dezelfde toer van 4.5 km. ik heb wel 'keep to run' gedownload maar enkel om andere muziek en 'peptalk' van Evy te beluisteren tijdens het lopen. Ik ben zeker nog niet aan 10 km lopen toe.
Ik loop 3x per week en ben al blij als ik over hetzelfde parcours een minuutje sneller kan.
Gisterenavond nog 40' gelopen. Ik voel toch dat het lopen 's namiddags of 's avonds moeizamer verloopt dan 's morgens.
Vandaag rustdag!
Laatst gewijzigd door jabli op 10 nov 2014, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
koen.h

Bericht door koen.h »

Bij mij gaat het lopen beter als ik niet gans de dag op mijn bureaustoel heb gezeten. Direct na het werk over het algemeen iets moeilijker om erin te geraken. Maar dat zal misschien voor iedereen verschillend zijn.
Plaats reactie