sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
veerle&zena
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:52

sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Bericht door veerle&zena »

Beste lopertjes,
Ik zou me dit graag aanschaffen maar pols graag even naar de ervaringen hiermee.
iemand ?

groetjes
veerle
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Bericht door marcelleken »

Veerle, ik heb zelf geen ervaringen met de Galaxy Gear Fit, maar ik zou toch eerst eens dit lezen (voor zover je dat niet al gedaan hebt): http://www.dcrainmaker.com/2014/04/pinn ... ivity.html

Al bij al dus geen al te positieve review. Misschien dat Samsung wel nog via firmware-update het een en het ander kan verbeteren, maar ik zou voorlopig toch nog even afwachten. Ziet er evengoed wel een mooi toestel uit hoor (knappe display!)...
veerle&zena
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:52

Re: sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Bericht door veerle&zena »

:( Jammer, het lijkt zo'n leuk hebbeding. Maar met een serieus prijskaartje, dus wou toch even polsen bij eventuele gebruikers ...
veerle&zena
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:52

Re: sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Bericht door veerle&zena »

polsen ... haha
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: sportarmband SAMSUNG Galaxy Gear Fit

Bericht door marcelleken »

veerle&zena schreef:polsen ... haha
:D

Waarvoor zou je de Gear Fit voornamelijk willen gebruiken hebben? Als fitness-tracker of als een soort van smartwatch (bvb om dan te koppelen met je smartphone, en berichten te laten weergeven)?

Ik weet niet of dit toestel eigenlijk geschikt is om looptrainingen mee bij te houden. Er zit wel een stepcounter in, maar ik denk niet dat er een GPS in zit? Hartslagmeting doet ie wel (optisch), maar dan ook weer niet al te goed tijdens het lopen (toestellen als de Mio Alpha, Adidas Smart Run, TomTom Runner Cardio zouden dit veel beter doen). Dus ja, behoorlijk waardeloos op dat vlak, me dunkt... ;).

Als je een smartwatch zoekt die bvb kan dienen als 'display' van je smartphone tijdens het lopen, dan zou je misschien een Pebble kunnen overwegen (heeft een app van Runkeeper)? Display (monochroom e-paper) is natuurlijk lang zo indrukwekkend niet als die Samsung Gear Fit, en in de gewone versie vind ik het ook niet echt een mooi toestel (Pebble Steel is mooier, maar een stuk duurder). LG en Motorola hebben elk ook een smartwach in de pijplijn zitten (gebaseerd op Google's Android Wear), misschien dat het de moeite is om daar op te wachten?: http://www.theverge.com/2014/3/18/55223 ... artwatches

Of toch maar hopen dat Apple toch ooit een smartwatch uitbrengt (maar als die er ooit komt, zal de prijs ook wel navenant zijn)?
Plaats reactie