het dagboek van F

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

het dagboek van Féline.

Bericht door Féline »

Vandaag ben ik gaan lopen. Nu al voor de 7de keer. Vanaf 29/04 ben ik terug bezig.
en vandaag vijf km gelopen. de gemiddelde snelheid was iets minder. ongv 9km/u
maar de afstand was iets langer dan vorige keer.

meestal begin ik er met heel veel zin aan. en ik hoop dat ik deze keer die zin ga houden.


gr. Féline
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Hellothere »

Welkom hier Feline.
Féline schreef:Vandaag ben ik gaan lopen. Nu al voor de 7de keer. Vanaf 29/04 ben ik terug bezig.
7 keer gaan lopen, en nu op 5 km ?
Had je dan voordien al loopervaring ?
Féline schreef:meestal begin ik er met heel veel zin aan. en ik hoop dat ik deze keer die zin ga houden.
Wij hopen met je mee. Success
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Féline »

Ja ik heb wel een klein beetje loopervaring.
Was wel iets meer dan een jaar en een paar maand gestopt. Mijn conditie wastoch niet zo slecht als ik gedacht had.
Ik doe alles met fiets of te voet.
Maar ik loop geen 9per uur eerder iets van een 7km/u. Had me vergist omdat de app waar ik mee loop aanduid in pace. Ik dacht dat dat het zelfde was als km/u

Ik ben nog altijd niks afgevallen ook al ben ik er al 2weken mee bezig.
Maar mss moet ik daar voor meer geduld hebben.
Of minder eten.

Vandaag kan ik niet lopen omdat het zo druk is maar ga morgen wel gaan.

Morgen moet ik naar mn stage van 9 - 13 u

Dus evt in de namiddag.

Gr. Feline
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Fieke87 »

Op dat afvallen zou ik me niet fixeren, neem een meetlint en meet je heupen en buik. Als je het lopen opbouwt krijg je spieren dus het gewicht geeft geen realistisch beeld. Bekijk jezelf in de spiegel, je zal zien dat je lichaam strakker wordt en je cm minder. Natuurlijk zal je niet afvallen als je niet op een gezonde en verantwoorde manier gaat eten. En vooral ook niet als je te weinig gaat eten. Probeer max 500 kcal minder te eten dan je verbruikt en zorg dat die kcal uit gezonde dingen bestaan.
7km/u is naar mijn mening een mooi tempo om aan te beginnen als vrouw. Snelheid komt later, nu eerst je lichaam laten wennen.
Using Tapatalk
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Féline »

Bedankt voor je reactie.

Ik eet wel gezond maar gewoon te veel. Wel een goede tip van het meetlint, dat ga ik straks doen.
Momenteel een beetje last van de tijd van de maand. ;)
Ik stond op met mijn linkerheup die wat zeer deed, nochthans ben ik niet gaan lopen gisteren.
dus vandaag ga ik toch maar niet lopen.kwestie van niet over de grens te gaan.
Morgen nieuwe poging.
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Fieke87 »

Féline schreef:Bedankt voor je reactie.

Ik eet wel gezond maar gewoon te veel. Wel een goede tip van het meetlint, dat ga ik straks doen.
Momenteel een beetje last van de tijd van de maand. ;)
Ik stond op met mijn linkerheup die wat zeer deed, nochthans ben ik niet gaan lopen gisteren.
dus vandaag ga ik toch maar niet lopen.kwestie van niet over de grens te gaan.
Morgen nieuwe poging.
De tijd van de maand kan inderdaad wel verschil geven, zowel in gewicht als in blessure gevoeligheid. Je moet wat zoeken welk effect het bij jou heeft, want het gevoel is bij iedereen anders. Een pijntje voelt iedereen wel eens, je gezond verstand zal moeten bepalen wanneer je te ver gaat. succes!
Using Tapatalk
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Féline »

Ben nog niet gaan lopen.
Heb er teveel last van. Ik heb wel nieuwe steunzolen. maar die heb ik toch al een maand of 2 à 3.
Als het volgende week nog zo is ga ik misschien naar de huisarts. heb er vooral 's nachts last van. als ik mij wil verdraaien.
Ik hoop dat het gewoon aan de steunzolen ligt.
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: het dagboek van Féline.

Bericht door Féline »

morgen ga ik naar een speciaalzaak. voor advies over mn loopschoenen + mn steunzolen. hopelijk kom ik zo wat verder.
en ga ik geen last meer hebben van mn heupen.

iemand een idee welke speciaal zaak het beste is in regio vlaams-brabant?

gr. Féline
Plaats reactie