pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
gelens64
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:06

pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door gelens64 »

Hallo
ik ben dapper begonnen aan het start to run programma en het ging in eerste instantie prima . Ik ben gekomen tot les 16 toen de pijn in mijn beide benen aan de binnenkant steeds erger werd.
Het voelde aan als hele zware spierpijn, na twee weken een paar lessen terug gegaan in het programma en het weer geprobeerd, maar het ging nog niet goed.
Nu heb ik na nog eens twee weken rust het vanmorgen weer eens geprobeerd en tot nu toe voel ik het wel , maar het is niet pijnlijk.
Hopelijk kan ik aan het eind van deze week weer opnieuw een poging wagen.
Nu mijn vraag : kennen jullie deze blessure ?
Mijn schoenen zijn niet de nieuwste maar ook niet echt oud.
Misschien van belang, mijn leeftijd is 49.
groeten Caroline
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door Hellothere »

Waar heb je de schoenen gekocht ?
Is er een loopanalyse gebeurd, door de winkel waar je ze gekocht hebt ?
gelens64
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:06

Re: pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door gelens64 »

Nee, er is geen loopanalyse gedaan voor ik ging lopen.
Dus volgens jullie ligt het aan de schoenen ?
Ik heb alle blessureberichten doorgelezen, maar niet 1 klacht is vergelijkbaar met mijn klacht .
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door Hellothere »

gelens64 schreef:Dus volgens jullie ligt het aan de schoenen ?
Geen idee, daar is je beschrijving een beetje te vaag voor.
Als je spreekt van pijn aan spieren binnenkant onderbeen weet ik niet echt wat ik mij daarbij moet voorstellen. Echt spierpijn kan op overbelasting van de spieren wijzen, maar dan zou ik eerder de kuit (onderbeen achteraan) of de quadriceps (bovenbeen vooraan) verwachten.

Als het echt spierpijn is, zou ik enkele dagen rust nemen, tot de pijn volledig weg is (lopen met pijn heeft sowieso nooit zin), en dan proberen hartslag en tempo wat onder controle te houden, zodat je niet opnieuw gaat overbelasten).

Als je loopt met de verkeerde schoenen, omdat je overproneert of -supineert, zal de eerder pijn hebben ter hoogte van de knieen (respectievelijk binnen- of buitenkant), oftewel de enkels.

Als je dus in dat laatste geval zit, dan is een bezoekje aan een runningcenter een oplossing bieden. Door middel van videobeelden wordt jouw loopstijl geanalyseerd, en als je geen neutrale loopstijl hebt (wat bij zowat 50 % van alle lopers, incluis mijzelf) het geval is, kan een geschikte loopschoen (die de "afwijking" corrigeert). Neem je huidige loopschoenen mee, zo kan je nakijken of ze daadwerkelijk geschikt zijn voor jou. Een fatsoenlijk running center zal je in principe niet kost-wat-kost een paar nieuwe schoenen willen aansmeren als dat niet nodig is.

Maar het zal wel toelaten om alvast het eventueel probleem "schoenen" uit te sluiten.

Succes.
Csar1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2014, 23:21

Re: pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door Csar1985 »

Ik heb steeds hetzelfde probleem.
Telkens als ik terug begin te lopen, krijg ik na een week of 3 pijn aan de binnenkant van men rechterbeen. Ben ondertussen om loopschoenen geweest via zo een voetanalyse maar dit was geen betering.
Nu vermoed ik dat het komt door een spierscheur die ik 2j geleden in men rechtervoer gehad heb. Hierdoor zet ik mijn rechtervoet niet goed neer. Dit kan ik duidelijk zien wanneer ik aan het lopen ben.
Dokter raadt me nu aan om met enkelbrace te lopen en te zien hoe het verder gaat.
Die pijn kan dus vele oorzaken hebben :-).

Gr,

Nico
renzolini
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jul 2012, 16:23
Contacteer:

Re: pijn aan spieren binnenkant onderbeen

Bericht door renzolini »

gelens64 schreef:Nee, er is geen loopanalyse gedaan voor ik ging lopen.
Dus volgens jullie ligt het aan de schoenen ?
Ik heb alle blessureberichten doorgelezen, maar niet 1 klacht is vergelijkbaar met mijn klacht .
Ik denk ook dat een loopanalyse en inlegzolen een mogelijke oplossing kan zijn voor je klachten, vooral als je na 2 weken rusten terug begint te lopen en het terug, weliswaar vaag, begint te voelen.
Blogger => http://loopkalender.blogspot.be
Uitgebreide loopkalender met uitslagen => http://www.sportsites.be/loopkalender
Bloggen => http://www.bloggen.be/joggings
Plaats reactie