Kniepijn

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
jobonte
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2013, 10:56

Kniepijn

Bericht door jobonte »

Ik heb de 6de week van start to run succesvol afgerond voorbije zondag,
Cooldown, stretching allemaal gerespecteerd.
Ook loop ik met goed schoeisel (schoenen aangekocht na loopanalyse in runnerslab)

Maandagmorgen sta ik op met een lichte pijn in de linker bovenknie (binnezijde). De knie is niet gezwollen,.. wandelen gaat nog. Bij het plooien van de knie of autorijden bv, doet de knie pijn.
Is vraag me nu af, heb ik een verkeerde beweging gemaakt of zo, is dit een eerste signaal van overbelasting?
Weet iemand meer of zo een pijn?

Bedankt,
Joke
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Kniepijn

Bericht door mini »

Trappen op -en aflopen?
Klinkt zoals bij mij een tijdje geleden... Bij mij bleek het een overbelasting te zijn.
Maar als de pijn te lang aansleept zeker mee naar een dokter gaan! En ni verder proberen te lopen!
jobonte
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2013, 10:56

Re: Kniepijn

Bericht door jobonte »

Trappen op en af gaat tamelijk goed, Autorijden daarentegen minder
Deze avond ben ik terug gaan lopen en de pijn is weg.
Toch ieder bedankt voor advies
renzolini
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jul 2012, 16:23
Contacteer:

Re: Kniepijn

Bericht door renzolini »

ik zou persoonlijk nie meteen je trainingen afbouwen, ikzelf heb dit in september en oktober vorig jaar last gehad van mijn knie en ik liep toch een 6-tal keren of 65km per week na enkele weken was de pijn volledig verdwenen. Zolang het bij lichte pijn blijft is er volgens mij nog niet meteen iets om zorgen te maken ,zeker als je alles hebt laten uitmeten en de juiste loopschoenen gebruikt om te lopen.
Blogger => http://loopkalender.blogspot.be
Uitgebreide loopkalender met uitslagen => http://www.sportsites.be/loopkalender
Bloggen => http://www.bloggen.be/joggings
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Kniepijn

Bericht door Hellothere »

Daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens.
Of je met lichte pijn kan verderlopen hangt volledig af van de aard en oorzaak van de blessure.

Is het een lichte onsteking die niet echt loopgerelateerd is en op een plaats waar de belasting niet te groot is, zou het nog kunnen.

Is het bijvb. een peesontsteking tgv overbelasting (die ook "maar" lichtjes begint, maar langzaamaan verergert, of een andere blessure veroorzaakt door te zware belasting, dan is verder lopen absoluut af te raden.

De kans dat je in het laatste geval zit, is groter, dan in het eerste geval.

Daarom raad ik altijd aan om bij pijn even te stoppen met lopen, tot die volledig verdwenen is (baat het niet, dan schaadt het ook niet).

Bovendien denk ik niet dat je van echt lichte pijn kan spreken, als autorijden al problematisch is.
Plaats reactie