Dwars door Hasselt-editie 2013

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door bloem »

Wàt een weer... :roll: en dat voor Dwars door Hasselt... Voor een training kan je 't nog een beetje aankijken om tussen de buien door ofzo te lopen... en dan nog, je vertrekt, doet je ding, komt thuis en neemt een lekker warme douche... Bij een wedstrijd hoor je tijdig 'op te warmen', je spullen in bewaring te geven en je naar je startvak te begeven, om daar dan al kleumend maar wat beschutting te zoeken dicht bij mekaar... :?: tot aan het startschot... Als je een muilezeltje bij je hebt is het nog een beetje doenbaar, kan je lekker tot aan het aftellen die warme regenvest aanhouden, maar met zulk guur herfstweer blijven de supporters ook liever droog bij de verwarming zitten ;)
De kledingophaaldienst van Hasselt kan er maar wel bij varen, bij al die achtergelaten versleten t-shirts en hemden en weetikhet die daar net voor de start links en rechts in het publiek belandden...
Zelf was ik maar wat blij met mijn keuze om 't lange-mouwen-shirt mét handwarmers te dragen ipv clubsinglet :roll: ... Kkkkkkoud zeg !
Het bleef gelukkig wel droog, maar de ambiace onderweg was toch ook minder dan de vorige -zonnige- edite.
Enfin, verslag wedstrijd :
Net als vorig jaar vrij vooraan in 't tweede startvak -'t lief mag met zijn lage nummer in 't eerste vak en zo kunnen we dan mekaar toch nog wat warm houden :P - met als gevolg dat ik de eerste 5km diegenen die ik voorbij kon steken op één hand kon tellen... diegenen die mij voorbijstaken daarentegen :shock: ..dat blééf maar komen ! Kostte me enorm veel moeite om mijn eigen tempo te handhaven... of toch iets wat er voor moest doorgaan ;)
Rond km 3-4, bij de doortocht door de drukkerij van 'Het Belang...', kreeg je zicht op de massa zowel voor als achter je en dat gaf me toch terug een mentale opkikker, er kwamen er ook nog veel achter me- oef! ;) )
Even later kwam de eerste bevoorrading en hoewel het geen dorstig weer was -klein understatement-, toch maar elke bevoorrading eventjes gestopt om een slokje water te drinken... al was het maar om de mond even gespoeld te hebben...
Het stukje door de wijken waren de meest aangename kms : veel supporters en links en rechts een bandje… Zo raakten we al over de helft…
Het stuk langs het kanaal speelde de wind toch wel echt serieus op... pfff... daar toch maar een stukje proberen aan te pikken bij een loper die voorbijkwam, om me een beetje uit de wind te laten zetten... Datzelfde scenario heb ik een stuk verder, net voor we terug in 't centrum kwamen nog eens kunnen herhalen, dit keer met een loper die ikzelf inhaalde, dus dat tempo lag me toch net iets beter ;)
Een keer terug in de centrumstraten -km 13 in zicht- was het terug 'ieder voor zich'… én er werd wat afgehijgd rondom mij moet ik zeggen…
Op een gegeven moment liep er langs mij ook iemand die 't nodig vond om mij wat moed in te spreken, zo zwaar was ik dus ook al aan 't ademen… :lol: …en daarna heb ik hem achter me gelaten :)
Doh… achter elke bocht verwachtte ik de aankomst te zien verschijnen, maar die snode Limburgers hadden er gewoon telkens een volgende bocht achter verstopt :shock: … Mijn ingezette versnelling was zo goed als opgebrand ondertussen… pfff… tot eindelijk, eindelijk !!! die laatste bocht, die àllerlaatste bocht… toch nog eventjes vleugeltjes aangebonden en mezelf over die meet weten zweven… Ah…. I made it !!!
Polar haalde me wel snel van mijn wolk af… een minuut langer gelopen dan vorig jaar… zullen het maar op die dekselse wind steken…! ;)
Toch tevreden over de prestatie… , medaille weerom dik verdiend ! Nah !
Flesje AA al stretchend geleegd en dan meteen auto opgezocht en naar huis…. Nog voor we Hasselt weer uit waren begon het terug te druppelen…
En nu 'in spanning' afwachten op de uitslag morgen op 't net…
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door Kaath »

Mooi verslag en petje af hoor met dit weer !!! BRRRRR :o :P
Alfred

Re: Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door Alfred »

Ja, gisteren was een loopdag om snel te vergeten!
Heb zelf ook een wedstrijd gelopen maar dan van de plaatselijke soort voor een goed doel, een kleine 10km in de gietende regen en dat met een verkoudheid :(

Grappig die man die je moed inspreekt en dan niet kan volgen :D
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door flightleader »

@ Bloem: Weeral een mooi verslag, super gedaan!
@ Alfred: ja, zondagmorgen ook in de regen weest gaan lopen, en mijn schoentjes kon je uitgieten, ben blij dat ik de dag ervoor mij een nieuw degelijk regenjasje heb aangeschaft... daardoor redelijk droog gebleven.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door Dannieke »

Goed gelopen Bloem! Het was inderdaad hondenweer, maar voor een die hard loper zoals jij geen probleem he :D
Een P.A. aan de start is inderdaad handig bij slecht weer ;)
Mooi verslag ook!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dwars door Hasselt-editie 2013

Bericht door Hellothere »

Mooi verslag, zondag niet gelopen, maar heb wel aan jou gedacht, daar zo naast de stoof.
Op naar de volgende ?
Plaats reactie