kniepijn

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: kniepijn

Bericht door mini »

Om te beginnen een tijdelijk gips tem vrijdag, dan opnieuw foto's om te zien of de ene breuk ni erger is geworden :?
Mag max. onder hoek van 30° bij jonge kinderen. Daarna krijgt ze een definitief gips, kleur staat al vast: roze :roll: :lol:
Normaal zou het idd allemaal vlot moeten genezen, 't is gelukkig maar links, terwijl ze rechtshandig is.
Maar neemt niet weg dat ze opeens heel afhankelijk is van alles en iedereen. Helpen aankleden, toilet, eten (vlees snijden),...
Ze is een beetje gefrustreerd in zo'n zaken, maar volgens de dokters leren ze snel met hun 'handicap' leven.

Kleine zus voelt zich nu opeens veel sterker, zij heeft twee handen ten opzichte van grote zus. Het beloven hier nog fijne weken te worden ;)
marelli
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2013, 16:01

Re: kniepijn

Bericht door marelli »

Ik ben nieuw op dit forum en een nieuwe loper.
Ben 65, maar een "jonge" fitte vrouw, soepel, en ik wil dolgraag gaan lopen.
Na les 5 kreeg ik de bekende pijn in de knieën, zoals jullie.
Fysio gehad, bleek niks ernstigs, overbelaste aanhechting van de spieren.
Ik mocht gewoon doorlopen, maar heb toch een week rust gehouden en toen weer vooraan begonnen.
Maar de pijn in de knie is nog niet over. Heb nu weer 5 lessen gedaan. Ik kan het eigenlijk makkelijk
volhouden, maar het gaat om die ene knie. Tja, ook bij traplopen.
Ik zal nu toch maar even verplicht stoppen, maar dan ga ik toch echt weer beginnen, want ik heb er
heel veel zin in. Op mijn leeftijd zou het al iets zijn als ik een half uur aan één stuk kan hardlopen.
Leuk forum. Hoop eens van jullie te horen.
Groet, Marelli.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: kniepijn

Bericht door El Pollo Diablo »

mini schreef:Om te beginnen een tijdelijk gips tem vrijdag, dan opnieuw foto's om te zien of de ene breuk ni erger is geworden :?
Mag max. onder hoek van 30° bij jonge kinderen. Daarna krijgt ze een definitief gips, kleur staat al vast: roze :roll: :lol:
Normaal zou het idd allemaal vlot moeten genezen, 't is gelukkig maar links, terwijl ze rechtshandig is.
Maar neemt niet weg dat ze opeens heel afhankelijk is van alles en iedereen. Helpen aankleden, toilet, eten (vlees snijden),...
Ze is een beetje gefrustreerd in zo'n zaken, maar volgens de dokters leren ze snel met hun 'handicap' leven.

Kleine zus voelt zich nu opeens veel sterker, zij heeft twee handen ten opzichte van grote zus. Het beloven hier nog fijne weken te worden ;)
Waarom mogen enkel kinderen de kleur van hun gips kiezen? ;) Inderdaad, gelukkig is 't niet haar voorkeurshand, maar neemt inderdaad niet weg dat 't frustrerend moet zijn voor haar. Ik ken niks af van kinderen maar ik vermoed dat ze zo ongeveer de leeftijd zal hebben waar ze alles zelfstandig wil doen?
Kleine zus zal waarschijnlijk nog wel ervaren dat zo'n gips vrij hard kan aankomen (of doen meisjes niet aan 'per ongeluk' meppen? :))
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: kniepijn

Bericht door mini »

Mijn meisjes zijn ni altijd prinsesjes ;)
Ze hebben de leeftijd van (bijna) 4 en 2 jaar. :)
edit; we zijn ondtss al enkele dagen verder en ze trekt aardig haar plan. De juf moet ze af en toe een beetje temperen :D
Laatst gewijzigd door mini op 18 sep 2013, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: kniepijn

Bericht door El Pollo Diablo »

mini schreef:Mijn meisjes zijn ni altijd prinsesjes ;)
Ze hebben de leeftijd van (bijna) 4 en 2 jaar. :)
edit; we zijn ondtss al enkele dagen verder en ze trekt aardig haar plan. De juf moet ze af en toe een beetje temperen :D
Karakter, temperament en pit: zo hoort 't :)

Hoe is 't overigens met 't lopen?
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: kniepijn

Bericht door mini »

:oops: :oops: :oops: :oops:
Nog steeds ben ik er ni geraakt...
Eigenlijk mag ik geen excuses zoeken, maar jah... dochter, infoavond school, andere uren deze week dan normaal werken, wolkbreuk...
Uitstel is geen afstel! :oops: :oops:
Zaterdag mss? :oops:
marelli
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2013, 16:01

Re: kniepijn

Bericht door marelli »

Ik was benieuwd hoe het je is vergaan Mini met opnieuw beginnen met lopen.
Is de kniepijn teruggekomen of gaat het nu goed.
Ik ben zelf al 2 weken aan het stoppen vanwege kniepijn, maar vandaag voel ik voor het eerst wat verbetering.
Nog even geduld dus en dan wil ik heel graag weer beginnen te lopen.
Echt heeeeel vervelend...een blessure.
Laat eens weten hoe het nu met je gaat.
Groet, Marelli.
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: kniepijn

Bericht door mini »

Ik ben uiteindelijk 4 weken 'out' geweest. Effectief twee weken door blessure de andere door tijdsgebrek.
En ik ben eigenlijk blij dat ik zolang ben out geweest, ik kon zeggen vanaf week 3 dat de pijn compleet weg was.
Ik ben nu aan mijn tweede week bezig (heb mijn eerste week les 7-8 en 9 opnieuw gelopen).
Vandaag was mijn eerste nieuwe les (les 10); en het ging super. Had nadien het gevoel van: wauw is de les nu al gedaan? :shock:

Ik loop nu veel rustiger, ik loop op mijn HS en voel me fitter nadien. ;)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: kniepijn

Bericht door Hellothere »

Fijn om te lezen dat het nu weer super loopt. Soms kan het overigens totaal geen kwaad (zeker niet als je recreatief loopt), om er een paar weekjes uit te zijn. Alle "restschade" krijgt een beetje de tijd om te herstellen, en bovendien worden de batterijen opnieuw opgeladen.

Je leest hier wel meer dat mensen die er een paar weken zijn uitgeweest, nadien verbaasd zijn hoe vlotjes het wel gaat als ze weer herstarten, dus no worry, be happy.

Lopen maar nu.
marelli
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2013, 16:01

Re: kniepijn

Bericht door marelli »

Ik ben nu 4 weken gestopt, heb intussen een kniefoto laten maken en daar was niks op te zien. Prachtige knieën....!!!!
Beetje vocht nog wel, maar de kniebanden moeten eerst volledig hersteld zijn.
Ik ga echter wel een keer per week naar de golfbaan en dat gaat goed.
Hoop binnenkort weer te gaan beginnen met lopen.
Intussen ga ik trainen om de bovenbenen sterker te maken, hoop dat alles lukt.
Gr. Marelli.
Plaats reactie