Nieuwe uitdaging, maar welke?

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Alfred

Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door Alfred »

Na een aantal wedstrijden die goed zijn verlopen (marathon, 20km Brussel, ...) in het voorjaar en triatlon voor fun deze zomer ben ik op zoek naar een nieuwe loopuitdaging!
Voorlopig denk ik in 2 richtingen: ofwel een nog snellere marathon lopen (2'50" - 2'55"?) ofwel een ultra run van zo'n 60-80km.
Bij het eerste zou ik een iets zwaarder trainingsschema volgen vergeleken met dit jaar maar vooral zo'n 5kg moeten vermageren, bij een ultra run zou het aantal kilometers per week een klein beetje hoger liggen dan bij de marathonvoorbereiding maar met nadruk op opeenvolgende lange runs, bvb. 32km op zaterdag en dan nog eens 36km op zondag, ook zo goed als geen snelheidstrainingen omdat alle recuperatie dan gaat naar die langere runs.
Voorlopig denk ik eerder aan het eerste, opnieuw in het voorjaar dan.
Dan zou ik tijdens de volgende maanden vooral vermageren en trainen op snelheid (op 10km afstand) ter voorbereiding.
Ben er nog niet helemaal uit... gedachten en bedenkingen welkom!
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door flightleader »

Ja, een goede vraag. Ik persoonlijk zou gaan voor een langere afstand, lijkt mij wel leuk zo een langere afstand te lopen. En iemand die ik ken die ultra's loopt heeft mij gezegd, dat marathons lopen de beste training is voor ultra's... dus ja :roll:
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Alfred

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door Alfred »

Trainen op afstanden van 10km, 1/2 marathon, ... vind ik zelf eigenlijk het plezierigst omdat het zo afwisselend is (kracht, snelheid, uithouding, ...) en bovendien een goede springplank naar de marathon. Als ik voor een ultra zou gaan zou het eenmalig zijn, eerder dan dat het een soort nieuwe hobby/identiteit wordt van mezelf zoals je vaak ziet bij ultra's en ironmen.
Ondertussen loop ik en stoemelings toch al weer bijna 80km per week :)
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door bloem »

Alfred schreef:Ondertussen loop ik en stoemelings toch al weer bijna 80km per week :)
Tja... je bent verslaafd of je bent het niet zeker... ;)

Welke richting het verder uitgaat, we horen het graag van je ;)
Alfred

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door Alfred »

Ik ben nu sinds meer dan een maand steviger aan het lopen, met de bedoeling een basis te leggen voor een snelle (allez, voor mij dan toch) marathon in het voorjaar van 2014. Best wel leuk, zo'n periode van gevarieerd (piste, hellingen opspurten, tempo, ...) trainen.
Ondertussen op een maand tijd ook van 15,5% lichaamsvet naar 13,2% gegaan. Mijn doel is om onder de 10% te geraken voor de aanvang van de marathon-specifieke trainingsperiode.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door bloem »

Alfred schreef: Mijn doel is om onder de 10% te geraken voor de aanvang van de marathon-specifieke trainingsperiode.
:shock: Zie dat ze je nog opmerken eh, op diene finishfoto ! ;)
Succes in ieder geval met de (nog snellere) marathonplannen !
Je laat op tijd wel weten hoe wat waar ? 8-)

Van 't weekend op loopwedstrijd geholpen, was leuk om die verhalen vd geroutineerde marathonmannen te horen bij hun aankomst... 8-)
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door flightleader »

@ Bloem, was ook mijn gedacht als ik dat las... finishfoto met titel "Waar is den Alfred? " :lol: :lol: :lol:

Veel succes met je vetpercentage naar beneden te krijgen, en je nog snellere marathon te lopen.... hou ons in elk geval op de hoogte!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Alfred

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door Alfred »

Ja niet evident want ik geniet van eten en drinken en heb me wat laten gaan deze zomer :)
Maar bon, het gaat toch de goede richting uit:

Afbeelding
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Nieuwe uitdaging, maar welke?

Bericht door bloem »

Alfred schreef:Maar bon, het gaat toch de goede richting uit
... en is dat dan ook nog gezond ? 8-)
Plaats reactie