GVA Dwars door Mechelen 29/09

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Dannieke »

OK! De GVA Dwars door Mechelen vandaag! Leuk leuk, eindelijk nog eens een wedstrijdje :)

Op tijd weg met het autootje en in de buurt van de start nog een plekje kunnen vinden. Na een banaantje en een slok water richting inschrijvingstent.
Ik had me ingeschreven op voorhand, maar was vergeten te betalen; dat mailtje met die bevestiging bleef ook al zo verdacht lang weg! :lol:
Geen nood, daginschrijving dan maar! Ter plekke was de grootte van het sportdomein De Nekker een echte verademing, voetbalvelden, pistes...genoeg plaats om lekker op te warmen en te stretchen.
De start was om 15h15 en ik was startklaar een half uurtje op voorhand. Ik kon dus gemakkelijk nog een 20 minuutjes opwarmen.
Toen ik om 15h05 naar de start ging, stond ik eigenlijk op 't einde van de groep... eigenlijk is dat wel relax, minder sardientjes-achtig.

Na de "all-clear" van de politie begon de zandloperstart met enkele minuten vertraging.
Altijd een bevrijding als je voorbij die startsensor loopt!
En we waren vertrokken...het feit dat je bij de laatsten vertrekt heeft één groot nadeel: je moet veel voorbijsteken.
Laat dat nu net iets zijn wat je langs de Dijle niet echt goed kan doen :mrgreen:
Het parcours ging 7km langs de Dijle, dat zegt wel wat natuurlijk.
De eerste bevoorrading was op de brug over de Dijle op 4km, het terugkeerpunt richting Mechelen centrum. Het is altijd chaos aan die tafels vind ik, dus heb ik altijd m'n vertrouwde gordel aan met flesjes.
Dat drinkt ook stukken beter dan zo'n bekertje.
De sfeer was goed, toffe supporters! Ook de mensen die een boottochtje deden op de Dijle waren volop aan het applaudisseren en wuiven, echt superleuk! :)
Na 7km gingen we de Kruidtuin in, vol met supporterende kinderen (ik denk dat heel de Giro daar was). En dan kwam een stukje dat eigenlijk mijn route is als ik van het station naar m'n werk wandel, dat is ook heel speciaal!
Gekend terrein is altijd mooi meegenomen...
Een volgende bevoorrading (water) was tegen de 8km, ook deze straal genegeerd.

Traditioneel waren er veel mensen die te hard ging voor hun doen. Die ademhaling was echt niet OK...
Mijn tempo was rond 11km/u en de hartslag...wel: daar lette ik niet op! Ik heb vandaag gelopen op ademhaling.
Als ik die onder controle had, liep ik een mooi tempo; ging ik harder (bij het voorbij steken) dan merkte ik dat het wat minder was.
Sommige fases onderweg liep het als vanzelf, niet veel moeilijke momenten gehad.
De moeilijkste waren de momenten dat ik niet voorbij kon.
Dus, note to self voor volgende keer: meer in't midden vertrekken!

Onderweg werd er gefilmd door enkele motorrijders en ik was net richting Bruul aan het lopen toen minister-president Kris Peeters me voorbij stak en werd geïnterviewd. Ik sta dus op film! ;)
De winkelstraat Bruul (ook gekend terrein!) was ook de laatste rechte lijn om een mooie, zij het ietwat smalle route van 9,6km af te werken.

Bij de finish was er AADrink Lemon en een doos Grany FruitCrisp Appel-kaneel, njammie!
Zo ruim als het bij de start was, zo klein was het op het marktplein aan de finish, een echte overrompeling van mensen. Na het betere duw en trekwerk in een zijstraat terecht gekomen richting auto.
Pas daar zag ik meer aanduidingen over douchegelegenheid en ophalen van sporttassen. Voor mij was dat niet van toepassing, maar het had wel beter gekund want sommige mensen moesten echt rondvragen waar ze moesten zijn voor hun sporttas. Er was ook een pendelbus richting start/parking, maar geen idee waar die halte was.
Ik ging ze, zoals de meesten denk ik, toch niet nemen.
Dan maar rustig beginnen joggen richting auto met koekjesdoos in de hand, ik vermoed dat het zo'n 1,5km was.
onderweg nog gehoord: "Ha, daarzie...diene weet niet dat hij mag stoppen"
Allemaal grappig, maar die cool down en nog wat stretchen aan de auto is echt nodig! Uiteindelijk geef je bijna een uur het volle pond.

Conclusie: Mooi parcours! maar ietwat smal om voorbij te steken. Toffe sfeer, goed georganiseerde start, chaos aan de finish :D
Het ging supergoed! Spijtig dat de route niet exact 10km is. Het zou een recordtijd geweest zijn...
Ik ga hem wel aanvinken voor volgend jaar ;)

Tijd: 51:38
Gem. snelheid: 11,1 km/u
Gem. HS: 176 bpm
Max. HS: 186 bpm

Garmin Connect:
http://connect.garmin.com/activity/383180686
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door flightleader »

Proficiat goed gelopen!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
roscootje
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2013, 11:22

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door roscootje »

Hey Dannieke ,dikke proficiat ! ;)
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Kaath »

Mooi verslag!!
Goed gedaan :D
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Hellothere »

Proficiat Dannieke, nog steeds een supertijd hoor ;) .
Tof verslag ook, leest of je er zelf bijbent (zeker ook gezien ik Mechelen ook een klein beetje ken).

Op naar “Den halve” in Brussel volgende zondag !!!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door bloem »

Dannieke schreef:onderweg nog gehoord: "Ha, daarzie...diene weet niet dat hij mag stoppen"
:lol: Dat heb ik zaterdag ook nog mogen horen ;)

Goed gedaan eh maatje ! Zoals we van je hadden verwacht... 8-) Nu ew goed soigneren tegen volgende zondag eh... We rekenen op jou 8-) ;) !

Maar je bent er helemaal klaar voor, dat komt goed ! Goed je krachten verdelen, niet al 't kruit van in den beginne verschieten enzovoorts enzoverder...
Vooral concentreren op genieten nu! Is den eerste, dus sowieso PR... niet druk maken over tijden, tijd verbeteren is voor de volgende halve... 8-)
;)

Dankjewel voor je knappe verslag ook trouwens!
Geertsp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010, 09:09

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Geertsp »

Zeer mooi en herkenbaar verslag!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Dannieke »

De halve marathon, daar gaan we ongeveer 2uur over doen, zeker geen hartslag van 177 :)
Het wordt in elk geval al mooi loopweer!
Van die loop mag je ook een verslag van verwachten natuurlijk :mrgreen:
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Geertsp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010, 09:09

Re: GVA Dwars door Mechelen 29/09

Bericht door Geertsp »

Raar, volgens mijn tijdsopname was dwars door mechelen 9.5km, volgens die van dannieke en de website 9.6km en volgens de officiële uitslag 9.8km.

Als het echt 9.8km is dan ben ik nog gelukkiger met mijn tijd :)
Plaats reactie