Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
cindy80
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2013, 18:09

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door cindy80 »

Net les 11 van STR afgewerkt. Voor het eerst heb ik in de late namiddag gelopen en dus voor het eten. Het ging heerlijk. Mijn hartslag bleef nu ook netjes onder 160BPM. (mijn max is 165) :D
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door fann »

Ik niet zo. Sinds ik hardloop ben ik 5 kilo (!) aangekomen. Mijn snelheid gaat niet vooruit en kennelijk is mijn hartslag ook te hoog, terwijl ik niet hard loop.
Hi Truesue


niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar ik ben eens gaan terugkijken naar jouw oude post...

Je bent voor zover ik kan zien dit voorjaar ergens begonnen met STR, daarna is er die ongelooflijk hete zomer geweest en je bent ook nog op vakantie geweest.
Volgens mij ben je (net als ik overigens) nog lang niet zover dat je je kan verwachten dat het allemaal netjes en vlotjes gaat, je loopt ergens rond de 8,5 km per uur, dat is niet zo traag vind ik...


De eerste keer (lang geleden) dat ik STR deed vond ik achteraf vaak dat ik een extraatje verdiende omdat ik toch gelopen had, :oops: terwijl dat natuurlijk niet slim was, je verbrand in het begin nauwelijks caloriën en al helemaal geen vet...
De tweede keer ben ik niet meer in deze val getrapt 8-)

Het zou ook kunnen dat je meer spiermassa hebt ontwikkeld en die weegt natuurlijk meer dan vet...

Gewoon verder doen, laat de hoogtechnologische snufjes thuis als je er zenuwachtig van wordt, en genieten zou ik zeggen !!!
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Dank je, Fann! Ik ben inderdaad begonnen in april, ruim 4 maanden geleden. En sindsdien op vakantie geweest en eigenlijk voornamelijk bij 20 graden en warmer aan het lopen geweest.
Misschien maakt dat wat uit.
Ik zal die hartslagmeter eens een tijdje thuis laten.
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kris66 »

bloem schreef:
Kris66 schreef:Half uurtje gelopen vanavond.
Gemiddelde hartslag 145
Hoogste 157

Zou ik toch graag wat lager willen zien.
Maar denk dat het op de duur toch zal beteren......
Frusti nochtans !
:evil:
Bwa... toen ik mijn hartslagmeter pas had waren dat ook 'normale waardes' voor mij, terwijl ik toen toch ook al geruime tijd de s2r achter de rug had... Ben sinds ik dat ding heb wel aan 't experimenteren geweest om ook traag,trager,traagst te lopen al eens een keertje tussendoor (goed idee voor na je bollekesloop!) en sommige duurlopen gas terugnemen als dat ding begon te piepen, maar ook wel eens loopjes gewoon op gevoel, piepding uit... Nu na een jaar met hartslagmeter merk ik EINDELIJK dat mijn hartslag tijdens duurlopen lager zit, terwijl mijn basissnelheid hoger zit... Geduld Krisje... nog eerst goed genieten van je verlof en daarna start je die keeprunning maar eens ! Komt wel goed! Aanhouder wint eh... ;)
kweet het,kweet het ...............

Geduld is een schone zaak he?

;)

Maar weet niet hoe het verder moet,zie mijn posting in blessures zo dadelijk.......... :x :(
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Vanmorgen duurloop gedaan, ging wel lekker.
Capture.JPG
Annelies77
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2013, 06:58

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Annelies77 »

Gisteren voor het eerst 7 km gelopen :D , nog eens blij dat ik weer wat vooruitgang geboekt heb, sinds lange tijd...
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kaath »

Na een paar dagen nog extra vakantie in Amsterdam net lekker gelopen,ik kon precies blijven lopen
http://connect.garmin.com/activity/368472948" onclick="window.open(this.href);return false;

Tip voor wie ooit naar Amsterdam gaat,loopschoenen mee! Het vondelpark is prachtig om te lopen :D (ik had spijt dat ik ze niet bij had :( )
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Kaath, als je daar dinsdagavond was gaan lopen waren we elkaar tegengekomen!
Ik loop normaal gesproken in het Oosterpark, da's ook heerlijk, en het Flevopark is ook een goede loopplek. Maar dinsdag liep ik dus in het Vondelpark. Er is altijd wat te zien daar.

Ik heb eergisteren interval training gedaan, Evy Keep Running les 9.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Vandaag was het zover: de laatste training van het 21km schema.
Ik heb een strak tempo aangehouden in de hoop dat ik dit 2 uur ging volhouden.
En het is gelukt! :)
21km op 1u59min47s. De hartslag was de hele tijd hoog, rond 165, echt wedstrijdtempo voor mij.
http://connect.garmin.com/activity/368805690

Zware training dus; dit ga ik nog enkele dagen voelen maar ik heb niet het idee dat ik iets geforceerd heb.
Midden volgende week nog een rustig loopje van 7km en dan op zondag naar A'pen voor de Bollekesloop :mrgreen:
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kaath »

Knap hoor!!!
Plaats reactie