Dagboek S2R van Saboo

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Asleani
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mei 2012, 21:19

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door Asleani »

Proficiat, al heel goed bezig :)
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

woensdag 20 juni 2012, les 17b

Een paar dagen niet gelopen. Het vorige loopje was op zaterdag in plaats van vrijdag in verband met de regen. Normaal had ik op zondag weer gelopen. Zondag was het echter vaderdag en dus geen tijd, eerst zorgen voor ontbijt op bed, daarna naar mijn vader gegaan. We zijn, samen met mijn ouders, ook nog even naar een outdoor winkel gegaan voor nieuwe wandelschoenen, nadat afgelopen vrijdag bleek dat de zool van mijn waterdichte schoenen totaal vergaan was.
’s Avonds op tijd naar huis gegaan, maar geen tijd om te lopen. Maandag was ik jarig en wilde nog taart bakken, wat ook gelukt is.
Maandag ook geen tijd gehad, had gehoopt hier nog een vrij uurtje te vinden, maar helaas. Eerst getuigen bij een geregistreerd partnerschap van een goede vriend. Bij thuiskomst boodschappen doen omdat mijn zusje zondag gevraagd heeft of het goed is dat ze maandag direct uit het werk naar ons toe komt, dus ook graag mee wil eten. Prima hoor, gezellig toch. En als ik thuis kom nog even “boenen”. Bijna klaar, staan mijn ouders al weer voor de deur……… kortom geen tijd gehad.
Dinsdag moet ik werken en ik vind het niet fijn om ’s avonds nog te lopen, dus dan maar weer gewoon op woensdag ochtend gelopen!
Omdat ik het schema van deze week wel heel prettig vind lopen, heb ik nogmaals deel 17 gelopen, zodat ik vrijdag deel 18 kan doen. Daarna kijk ik wel of ik dit deel nog een keer doe of dat ik het volgende deel ga proberen. En ook nu weer aan het einde niet 5 maar 7 minuten gelopen, zodat ik weer het rondje van de 5km gelopen heb in vrijwel dezelfde tijd.

Title Start to run, deel 17b
Sport Running
Start Time Jun 20, 2012 10:41 AM
Distance 5.00 km
Duration 37m:00s
Avg Speed 7:24 min/km
Max Speed 6:08 min/km
Calories 334 kcal
Heart Rate147 / 165
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door InDuRoOw »

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, wat voor taart had je gebakken?

Merk je verschil als je zo een paar dagen niet gelopen hebt?
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Dank je wel.
ik had een chocolade taart en een lemon cheese cake gebakken

Ik merk niet veel verschil als ik een paar dagen niet heb gelopen, of het moet zijn dat ik dan niet veel vooruitgang merk. Ik merkte dat ik eigelijk dezelfde tijden en afstanden heb gelopen als de vorige keer, vandaar dat ik ook twijfel of ik les 18, dat is de volgende die ik loop, 1 of 2 keer ga lopen. In les 19 moet ik 10 minuten lopen, ik heb nu het gevoel dat ik dat niet ga volhouden. (maar dat had ik ook toen ik van 5 naar 7 minuten ging, dus wellicht valt het mee)
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door InDuRoOw »

Ik heb les 19 gisteren gelopen en hield het vol. Terwijl ik die verhogingen ook iedere keer met lede ogen tegemoet zie.. haha.
Doe waar je je goed bij voelt, je kunt altijd een keer proberen, mocht die 10 niet lukken, kun je zelf mss wel klokken om daarna nog 7 en 5 minuten te lopen zodat je de les niet af hoeft te lopen?

(Lemon cheese YAMMIE! :lol: )
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

vrijdag 22 juni 2012, Les 18

Vandaag weer heerlijk gelopen, na wat strubbelingen op het werk gisteren, even lekker het hoofd leeg kunnen maken. Helaas is het de hele dag al regenachtig, dus na een paar uur wachten toch maar vertrokken in de regen :( . Onderweg valt het best mee, vanuit de huiskamer lijkt het erger dan het in werkelijkheid is.
Ik kan goed merken dat als je regelmatig loopt, dat je conditie met sprongen vooruit gaat! Daar waar ik vorige keer nog dacht een beetje stil te staan met de vooruitgang (ook prima hoor, had tenslotte ook een paar dagen overgeslagen) blijkt nu dat ik toch wel zeker vooruitgegaan ben. Ik heb namelijk weer dezelfde afstand gelopen (5km) maar nu sneller en vooral gemakkelijker.
Na de tweede keer 7 minuten lopen had ik nu wel het gevoel verder te kunnen. En ook nu weer de laatste 5 minuten vervangen door 7 minuten lopen ;)
Dus zondag gewoon verder met les 19 en dan zien we wel hoe het loopt!

Title Start to run, deel 18
Sport Running
Start Time Jun 22, 2012 2:17 PM
Distance 5.00 km
Duration 35m:15s
Avg Speed 7:03 min/km
Max Speed 4:36 min/km
Calories 312 kcal
Altitude 19 m / 66 m
Elevation 70 m ↑ / 81 m ↓
Heart Rate146 / 166
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Zondag 24 juni 2012, kort loopje tussendoor

De hele ochtend goot het van de regen. Een beetje regen vind ik niet zo erg meer om in te lopen, maar dit is echt te gek. Aan het einde van de dag toch nog de loopschoenen aangetrokken omdat het even droog is, maar zo na het eten is echt geen goed plan, ik merk het direct dat de benen niet willen en het eten komt terug naar boven :( (frituur, slechter kan volgens mij niet)
Uiteindelijk een klein rondje gelopen zonder naar Evy te luisteren.

Title Tussendoor kort loopje
Sport Running
Start Time Jun 24, 2012 7:20 PM
Distance 2.30 km
Duration 19m:03s
Avg Speed 8:17 min/km
Max Speed 5:19 min/km
Calories 202 kcal
Altitude 39 m / 77 m
Elevation 44 m ↑ / 51 m ↓


Woensdag 27 juni 2012, les 18b

Slecht geslapen, al een paar dagen, omdat mijn zoon last heeft van van alles. Hoesten, ook wat benauwd dus ’s nachts eruit om hem een inhalatiemiddel te geven. Groeipijn, dus weer eruit om hem een paracetamol te geven. Enge dromen, dus dan komt hij tussen ons in liggen. Kortom ....... even niet zo veel fut.
Maar als ik dan vandaag wat langer heb geslapen (nadat zoon is opgehaald nog even terug in bed gedoken) en het ook inmiddels droog is geworden, heb ik terug les 18 gelopen. Heb langzamer gelopen dan vorige keer, ook omdat mijn benen nog steeds stijf aanvoelen en mijn knie ook weer wat begint op te spelen. Maar wel de hele les gelopen, uiteindelijk valt het resultaat me ook niet eens tegen.
Afstand is uiteindelijk ook niet zo belangrijk, dat komt vanzelf wel weer. Op naar (eindelijk) les 19.

Title Start to run, deel 18b
Sport Running
Start Time Jun 27, 2012 11:01 AM
Distance 4.52 km
Duration 35m:27s
Avg Speed 7:51 min/km
Max Speed 5:10 min/km
Calories 269 kcal
Altitude 36 m / 77 m
Elevation 83 m ↑ / 77 m ↓
Heart Rate134 / 150
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Vrijdag 29 juni 2012, les 19

Mooi weer, droog, niet te warm, alleen wat vochtig. De les vond ik zwaar, de eerst 8 minuten ging goed. Daarna 10 minuten, dat was redelijk pittig. Maar toen moest ik nog 8 minuten, die vond ik wel erg zwaar vallen. Maar goed, wel uitgelopen!
Nu drijfnat van het zweet, even wat eten en drinken, daarna douchen en dan voelen we ons een heel ander mens!

Title Start to run, deel 19
Sport Running
Start Time Jun 29, 2012 10:33 AM
Distance 4.56 km
Duration 34m:05s
Avg Speed 7:28 min/km
Max Speed 4:53 min/km
Calories 270 kcal
Altitude 39 m / 89 m
Elevation 108 m ↑ / 115 m ↓
Heart Rate137 / 151
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door InDuRoOw »

Ik vond 19 ook vrij zwaar. 20 daarentegen ging een stuk makkelijker al. Het is alsof je de eerste keer even moet wennen.
Goed gedaan!
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
sabineG
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012, 07:58

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door sabineG »

amai seg keichique gedaan!!! mijn les 20(van 2006)was ook zwaar gisteren...twas ook warm en weinig zuurstof,ik moest 4x8min lopen en heb het laatste minuutje moeten opgeven,spijtig maar ik verlies de moed niet!morgen les 21 2x10 en 1x12min.da moet lukken he :mrgreen:
Plaats reactie