Dagboek S2R van Saboo

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

@Hellothere: geeft niets, ik vind het al leuk dat er gereageerd wordt op mijn posts! Ik loop gewoon lekker verder en pas het schema zo aan als mij goed lijkt en zoals het goed voelt. Vandaag alweer les 12 gelopen, het lijkt wel of de tijd vliegt en begin het steeds leuker te vinden, niet makkelijker. Maar goed, zoals mijn moeder vroeger altijd al zei: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Zal ook wel gelden voor wie een goede conditie wil! En ach, zodra je na een les thuis op de bank zit of onder de douche staat, komt dat heerlijke voldane gevoel dat je echt wat gedaan hebt!
Goed het verslag van vandaag:

Deel 12, woensdag 23 mei 2012

Het is warm, niet bepaald mijn favoriete weer om te lopen. Ben maar vroeg vertrokken, maar het is toch al wat te warm voor mij, dus volgende keer proberen nog wat vroeger te gaan. Helaas kan ik niet eerder weg dan dat mijn zoontje is opgehaald, of mijn man moet nog thuis zijn. Goed, ik loop dan maar wat minder snel dan de afgelopen keren en toch ben ik drijfnat van het zweet. Ben blij dat ik 2 bidonnetjes water mee heb en die gaan dan ook schoon leeg en bij thuiskomst nog een glas limonade siroop gedronken.
De afstand wel gelijk gehouden, maar er blijft aan het einde inderdaad meer wandelafstand over, niet erg, kan ik even goed op adem komen en wat afkoelen eer ik thuis ben. En, ondanks dit alles, toch wel de minuutjes aangehouden die Evy mij influisterde. Ik vind het dus helemaal niet erg dat ik nog even hetzelfde schema mocht lopen. Vrijdag vertrekken we voor een weekje vakantie. Mijn loopspullen gaan mee en “Evy” ook, dus ik zal wel lopen, maar pas na de vakantie zal ik hier vertellen hoe het gegaan is. Ik wens iedereen alvast een fijn pinksterweekend.

Title Start to run. deel 12
Sport Running
Start Time May 23, 2012 8:49 AM
Distance 4.23 km
Duration 34m:57s
Avg Speed 8:16 min/km
Max Speed 6:15 min/km
Calories 256 kcal
Heart Rate132 / 175
Laatst gewijzigd door saboo op 06 jun 2012, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

update t/m 1 juni:

Deel 13, Vrijdag 25 mei 2012

Voordat we weg gaan eerst nog even lopen. De tassen zijn al gepakt, maar er is nog genoeg te doen, dus vertrek ik vroeg. Ondanks de “stress” loop ik lekker. Even mentaal opladen voor de rest van de dag ;)
Bij terugkomst is zoonlief al naar school en heeft mijn echtgenoot zijn tas ook ingepakt. Dus als hij de spullen in de auto aan het pakken is begin ik met schoonmaken en opruimen van het huis. Daarna de laatste boodschapjes voor onderweg halen en dan is het zo tijd om te gaan. Onze zoon wordt opgepikt op school en daarvandaan rijden we naar onze vakantie huisje.

Title Start to run, deel 13
Sport Running
Start Time May 25, 2012 7:45 AM
Distance 4.17 km
Duration 34m:29s
Avg Speed 8:16 min/km
Max Speed 6:24 min/km
Calories 282 kcal
Heart Rate140 / 156

Deel 14, zondag 27 mei 2012

Alle loopspullen zijn mee, zelfs nog gisteren een korte loopbroek gekocht omdat de lange broek wel erg warm zit en ik niet telkens de korte broek van mijn man mag lenen ;)
Dus als we zondagochtend toch vroeg wakker zijn, trek ik mijn sportkleding en hardloopschoenen aan en ga lekker op weg.
Het is erg leuk om eens in een andere omgeving te lopen, alleen weet ik nog niet zo goed de weg, dus loop ik heen en terug dezelfde route. Het lopen gaat wel lekker, kan goed merken dat mijn conditie steeds beter wordt!

Title Start to run, deel 14
Sport Running
Start Time May 27, 2012 8:42 AM
Distance 4.40 km
Duration 36m:59s
Avg Speed 8:24 min/km
Max Speed 5:24 min/km
Calories 310 kcal
Heart Rate142 / 162

Deel 15, Woensdag 30 mei 2012

Ook vandaag weer lekker vroeg op pad, dat vind ik toch het fijnst lopen. Gelukkig weet ik nu wat beter de weg, dus een leuk rondje uitgestippeld. En ook nu weer loopt het prima. Erg leuk om ook tijdens een vakantie gewoon te kunnen sporten.

Title Start to run, deel 15
Sport Running
Start Time May 30, 2012 8:32 AM
Distance 4.18 km
Duration 34m:10s
Avg Speed 8:10 min/km
Max Speed 5:25 min/km
Calories 272 kcal
Heart Rate138 / 159


Deel 16, vrijdag 1 juni 2012

We zijn weer thuis en er is ook weer een nieuwe week gestart in de S2R serie en nu begint het serieus te worden! 7 minuten lopen en dan maar 2 minuten wandelen en dat 2 maal achtereen, was wel heftig hoor. Hoewel ik het wel vol kan houden (iets wat ik een aantal weken gelden niet zou hebben verwacht) merk ik dat dit ineens een heel stuk pittiger is dan voorheen.

Title Start to run, deel 16
Sport Running
Start Time Jun 1, 2012 9:20 PM
Distance 4.46 km
Duration 35m:25s
Avg Speed 7:56 min/km
Max Speed 5:49 min/km
Calories 305 kcal
Heart Rate144 / 160

Zaterdag 2 juni 2012:
Een klein stom ongelukje met de fiets gehad, resultaat is helaas wel een dikke en pijnlijke knie, grote blauwe plek op mijn bovenbeen (dus ook een pijnlijke bovenbeen-spier) en gekneusde rib. Dat wordt helaas niet hardlopen komende dagen. Ik baal stevig!
Asleani
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mei 2012, 21:19

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door Asleani »

Hoi,
Nog iemand die met de 2011 loopt, al ben ik er pas mee begonnen.
Leuk om te lezen dat je ook tijdens de vakantie sport. Wij doen meestal al stevige wandelingen op vakantie, dus lopen zal er dan misschien niet in zitten. Maar misschien moet ik het eens overwegen.

Wat vervelend van je knie. Hopelijk komt het met voldoende rust snel weer in orde. Veel beterschap en niet te veel frusteren.
wendyl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:13
Locatie: Assebroek - Brugge

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door wendyl »

Proficiat met je vorderingen!
Ik ben vandaag begonnen en hier op het forum nog maar aan het rondsnuffelen. Leuk om te lezen wat je vorderingen zijn. Dat geeft mij ook goede moed!!

groetjes

Wendy
Kari
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2012, 15:56
Locatie: Boortmeerbeek

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door Kari »

Beterschap!
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de hele week niet kunnen trainen :cry: , maar inmiddels gaat het gelukkig weer de goede kant op, dus wil straks weer voorzichtig beginnen. Mijn knie heeft weer zijn normale proporties, dus daar heb ik vrijwel geen last meer van, hooguit bij het traplopen ietsjes (behalve als ik dan weer op normale manier de trap neem en niet zoals meestal doe: 2 treden tegelijk en zo snel mogelijk :D )Van mijn rib heb ik meer last gehad, maar ook dat is nu al veel minder. Ik denk dat ik maar niet gelijk een hele les loop en dat ik ook een les van een paar weken terug doe. Zal vanmiddag laten weten hoe het gegaan is.
Asleani
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mei 2012, 21:19

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door Asleani »

En hoe is het gegaan met die les?
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Vorige week vrijdag is het toch niet van gekomen om te gaan lopen. Net toen ik wilde gaan omkleden stonden mijn ouders voor de deur, vond het vervelend om dan toch weg te gaan. 's Avonds hebben we onze caravan opgehaald en mijn ouders wilden graag mee. Nu ja, dan maar wat extra rustdagen.

Zondag 10 juni 2012

Eindelijk weer tijd en het lijf voelt ook weer goed om te lopen! Omdat ik ruim een week niet gelopen heb, wel even een paar lesjes terug gevolgd, les 12. Eerst maar even rustig herbeginnen en niet forceren. En het gaat boven verwachting goed, dus dat geeft moed!
Vandaag was overigens ook de marathon van Amersfoort, dus had onderweg al wat publiek. Een deel van de route loopt namelijk dwars door onze wijk en dus stonden er al mensen die de weg moesten afsluiten. Er waren ook een 5 km, 10km en 21km afstanden, maar voor mij kwam deze wedstrijd nog te vroeg. Over 2 jaar is het weer en hoop ik ook mee te doen (10km?) Wij zijn wel gaan kijken vlakbij de finish (hier praktisch om de hoek, dus lekker wandelend erheen gegaan) Want 2 van mijn zwagers en een schoonzus hebben wel mee gedaan met de halve marathon hun tijden zijn erg goed: 1:37:45, 1:40:15 en 1:57:00. Ik heb niet de illusie dat ik dat ooit ga halen :P

Title Start to run, deel 12b
Sport Running
Start Time Jun 10, 2012 9:18 AM
Distance 3.81 km
Duration 32m:07s
Avg Speed 8:26 min/km
Max Speed 4:19 min/km
Calories 253 kcal
Heart Rate137 / 156
Laatst gewijzigd door saboo op 13 jun 2012, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Woensdag 13 juni 2012

De bedoeling was dat ik deel 14 nog een keer zou lopen en dan de volgende keer deel 16. Echter, blond als ik ben, had ik nu deel 16 gestart. Hier kwam ik achter toen ik na 1x5 min. lopen en 2 min. wandelen ineens 7 minuten mocht gaan lopen. Het voelde echter allemaal erg goed aan en ben maar doorgegaan met deze les. Het ging echt SUPER. De benen voelden goed, mijn ademhaling was in orde en ik was echt niet buiten adem. Toch sneller en verder gelopen dan ooit tevoren. Aan het einde, ik mocht juist voor de laatste minuten gaan wandelen, vroeg iemand mij de weg en dat was geen enkel probleem om dit uit te leggen. Ik was niet echt buiten adem. Terug kijkend naar de gelopen ronde tijden ben ik vrij langzaam gestart, maar heb daarna vlot doorgelopen. De hartslag lag wel iets hoger, maar doordat ik minder minuten wandel, lijkt me dat ook logisch. :?:

Title Start to run, deel 16b
Sport Running
Start Time Jun 13, 2012 11:16 AM
Distance 4.95 km
Duration 35m:05s
Avg Speed 7:05 min/km
Max Speed 5:53 min/km
Calories 325 kcal
Heart Rate150 / 160
Laatst gewijzigd door saboo op 13 jun 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Zaterdag 16 juni, les 17

Gisteren had ik les 17 moeten lopen, deze heb ik echter een dagje uitgesteld in verband met de weersomstandigheden. Ik had geen zin om in de stromende regen te lopen. :(
Maar vandaag heb ik dat helemaal goed gemaakt! Het ging weer lekker, even dacht ik dat het me minder goed af ging dan vorige les, maar 1 blik op mijn hartslagmeter maakte duidelijk dat ik gewoon te hard liep ;) Ben iets rustiger gaan lopen en dat ging inderdaad een stuk beter. Daaarna ging het zo goed dat ik de laatste 5 minuten lopen verlengd heb naar 7 minuten. En op deze manier een mijlpaal bereikt: Exact 5 km gelopen!

Title Start to run, deel 17
Sport Running
Start Time Jun 16, 2012 9:12 AM
Distance 5.00 km
Duration 37m:16s
Avg Speed 7:27 min/km
Max Speed 5:20 min/km
Calories 439 kcal
Hartrate 146 / 170
Plaats reactie