dagboekje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
annick73
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012, 17:25

dagboekje

Bericht door annick73 »

ooooww... Ik heb eergisteren les 15 gelopen. Eigenlijk keek ik er enorm naar uit, omdat vanaf deze lessen er echt vooruitgang komt: 6 minuten lopen, 7 minuten lopen, dat begint toch al he (tegenover 2 of 3...)
Dus vol goeie moed begonnen. Om huishoudelijk- organisatorische redenen ben ik om 18u30 gaan lopen. Ik wilde om 18u al gaan maar heb het nog een halfuurtje uitgesteld. Niet zo verstandig dus... Het was nog 23° buiten :)
En ik heb het geweten...
Buiten een allesoverheersend dorstgevoel, kreeg ik de voorlaatste etappe (die van 6min) buikkrampen :oops:

Ik ben nog aan de 7 min begonnen maar heb moeten opgeven... En wat bleek: ik was gestopt 30 sec voor het einde van deze 7 minuten! Zo stom!

Maar... Een kleine troost: ik heb nog moeten lopen om op tijd op de wc te geraken :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: dagboekje

Bericht door zoefje »

wat leuk dat je een dagboekje bij wil houden hier. De temperaturen zijn flink veranderd ten opzichte van de laatste tijd he? Ik merk ook dat ik er aan moet wennen.
Zelf vind ik soms een les best tegenvallen, en de les die daarna komt valt dan soms weer mee.
De 10 mijl bereikt!!! :D
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: dagboekje

Bericht door flightleader »

Ja, de warmte daar ben ik ook niet zot van. Vind het direct een heel stuk lastiger om te lopen :( En die darmen willen dan ook wel eens opspelen, en dan heb ik ook al dikwijls een spurtje naar het toilet moeten inzetten. Gelukkig zijn er ook nog de goeie dagen :D Waar alles perfect loopt, het zijn die die tellen.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
annick73
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012, 17:25

Re: dagboekje

Bericht door annick73 »

Gisteren les 19 gelopen, om half 12 's middags nog wel, lekker de bossen in; het was er heerlijk. Temperatuur goed te doen, weinig volk...
Die 8 minuten gingen bijna vanzelf 8-) , heb helemaal zin in de volgende lessen, want ik zie dat het nu qua tijd echt wel snel gaat: volgende keer 4x 8 minuten, daarna zelfs al 10...

Ik kan het haast niet geloven dat ik binnen een paar weken al de 5km zal kunnen lopen... Ik zie me nog niet zo lang geleden die 3 minuten puffen :lol:

Ik heb mezelf dan ook beloond met nieuwe loopkledij. Een etentje was geen optie aangezien ik ook een poging doe om me tegen de zomer weer toonbaar te maken op het strand. Leuk alternatief en echt wel motiverend.

Trouwens ook leuk te lezen dat ik niet de enige ben die eindigt in een spurt naar't toilet :lol:
annick73
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012, 17:25

Re: dagboekje

Bericht door annick73 »

Ik ben er bijna, nog een paar lessen en ik loop 30 min...
Zaterdag liep ik les (ben de tel even kwijt :) ) waarin ik 1x10 en 1x 20min moest lopen.
Na een buikgriep doorstaan te hebben dieweek, was ik er wel wat bang voor... Maar 't ging vlot.
Gisteren ben ik van onze trap gevallen, met een gekneusd staart beentje tot gevolg :oops: Echt niet leuk... Ik denk dat het verstandig is dit even te laten genezen (toch tot het wat minder pijnlijk aanvoelt allemaal, misschien morgen al) om de volgend eles te starten...
annick73
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012, 17:25

Re: dagboekje

Bericht door annick73 »

Vandaag dan toch gaan lopen, ondanks een nog steeds pijnlijk staartbeentje en blauwe plekken na mijn kennismaking met onze trap... Bijna een week stilgelegen, was er wat bang voor eigenlijk; conditie bouw je traag op maar ben je snel weer kwijt...

Nu heb ik momenteel wel wat werkgerelateerde zorgen, er stellen zich een aantal problemen die ik niet meteen opgelost krijg...
Ik ben vanmorgen vertrokken om 7u30 om te beginnen aan les 25 (opnieuw 2x15 min met 2 min tussen). Ik was zodanig bezig de besognes van het werk te overdenken, dat ik plots besefte dat ik de rustpauze van 2 min al lang gepasseerd was, en ik dus eigenlijk aan de tweede reeks van 15min bezig was... En ik was nog steeds aan het lopen.
Tja, dacht ik, nu gaan we door tot het eind...

Ik heb dus 32 min gelopen ipv 2x15... En het ging echt supergoed!!
Bij deze weet ik dat ik het kan. Afwachten hoe alles morgen zal aanvoelen :?
En ook de zorgen waren een stuk mider zprgelijk na dat halfuur :lol:
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: dagboekje

Bericht door Hellothere »

annick73 schreef:En ook de zorgen waren een stuk mider zprgelijk na dat halfuur :lol:
Ja hé, dat klopt wel. Lopen is zoveel meer dan alleen maar bewegen, werkt inderdaad ontstressend, je kan je hoofd leegmaken, zaken beter op een rijtje zetten, problemen oplossen waar je achter je bureau of luie zeten niet uitkomt ... Voel ik ook hoor, na elk looptochtje ben ik een nieuw mens.

En nu je die 32 minuten hebt gelopen, is het enkel maar uitbollen voor jou die laatste lessen. Je weet nu immers sowieso al dat je het kan.

Nu alvast al gefeliciteerd dus, begin maar al plannen te maken, hoe je verder wil na de S2R.
Plaats reactie