jogging - verslag

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

jogging - verslag

Bericht door bloem »

Vrijdagavond moment van de waarheid : plaatselijke jogging van 8,5 km.
Planning mooi gelukt, pasta'tje meteen na thuiskomst vd schoolgaande pubers, dan ondanks stressuurtje (jongste door het drukke spitsverkeer chauffeuren, paar keer over en weer want natuurlijk geen sleutel mee –grmbl!) toch mooi op tijd in sporttenuetje op ’t fietske richting evenement. Inschrijving verliep vlot, dan loslopen… oei… al helemaal bezweet! Les voor de volgende keer : niet loslopen in clubsingletje! Schade zoveel mogelijk ‘beperkt’ met behulp van wat toiletpapier want natuurlijk geen handdoek mee… (nog iets om de volgende keer aan te denken!) Dan naar start… van vorig jaar herinnerde ik me nog dat ’t eerste aanlooprondje een ‘overhoop’ van lopers was (alle afstanden vertrekken samen) dus wat verder naar voor gewriemeld nu…en me daarmee dus lelijk mispakt :roll: Na ‘t startschot vlogen ze daar meteen uit de startblokken en kwam een hele meute me voorbijgelopen… joenges toch… ik dacht dat ik ondertussen laatst liep! ...en bleef dus ook maar ‘gassen’… Na dat aanlooprondje (ca 1km) voelde ik al wel dat ik dat tempo niet zou kunnen aanhouden… bij km 3 –de eerste aanduiding die me opviel- waren we nog geen 15 min ah lopen (12km/u dus)… zat dus zelfs boven mijn intervaltempo … :o Stelselmatig moeten afzwakken, elke km kostte wat extra seconden, maar streefdoel (de 8,5 in gemiddeld 11km/h) ruimschoots gehaald ! :D
Ere wie ere toekomt : … zonder mijn coach die met me meeliep 'als haas' :lol: had ik na die derde km toch wel wat gas terug genomen, denk ik… ;) ..hoewel… adrenaline… hmm… maar ergens rond km 6-7 heeft ie me toch wel door een dip gehaald, toen was de adrenaline toch even zoek en begonnen de benen ook stilaan wat 'flanel' aan te voelen ;)
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: jogging - verslag

Bericht door Niesje01 »

Hey zeg Bloem, wat een tempo meiske :shock: idd, dat begin is ni simpel he, die meute die je zo voorbij steekt is echt "aaaarrrggghhh". Ik had dan ook de indruk dat ik ineens ergens achteraan bengelde (niet dus ;) )
Ik vind zo'n 8 KM ook een ideale afstand om eens op tijd te gaan trainen. da's mss wel een idee :idea:

En, wanneer is jouw volgende loopevenement gepland :mrgreen: ? Geen zin om mee naar Hasselt te gaan begin oktober?
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: jogging - verslag

Bericht door bloem »

Niesje01 schreef:En, wanneer is jouw volgende loopevenement gepland :mrgreen: ?
Volgende week Averbode-Tongerlo 8-)
Niesje01 schreef: Geen zin om mee naar Hasselt te gaan begin oktober?
Stond al in de agenda... lopen we samen ? :)
Normaal voorzien om dan de 15km mee te lopen... maar is nog even he ;)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: jogging - verslag

Bericht door Hellothere »

bloem schreef:
Niesje01 schreef: Geen zin om mee naar Hasselt te gaan begin oktober?
Stond al in de agenda... lopen we samen ? :)
Normaal voorzien om dan de 15km mee te lopen... maar is nog even he ;)
Dilemma voor mij sè. Hasselt 10K was vorig jaar de "ontgroening" voor mijn vriendin qua jogging, En denk dat ze dit jaar ook weer die richting uit wil (misschien tegen dan een bescheiden 15K :ugeek: ).

Op mijn programma staat dan weer de halve marathon in Brussel, die jammer genoeg op dezelfde dag valt.

Zullen zien of hier een compromis op zijn Belgisch uitkomt, De halve marathon is om 10:30, als ik die in 2 uur loop, ben ik misschien nog net op tijd in Hasselt om samen met vriendinlief de 10K in Hasselt te lopen, of de 15K daar :lol: :lol: :lol: .

Soit, wordt ongetwijfeld vervolgd op dit forum, zo binnen een maand of 5 .
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: jogging - verslag

Bericht door flightleader »

Bloem- Heel goed gedaan!

Ja, veel lopers hebben het probleem om veel te snel uit de startblokken te vliegen, ja en dan raken ze in de problemen. Met je 11km/h is dat een heel mooie snelheid.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: jogging - verslag

Bericht door bloem »

flightleader schreef:Ja, veel lopers hebben het probleem om veel te snel uit de startblokken te vliegen, ja en dan raken ze in de problemen.
En dan te weten dat ik zelf hier iedere keer de raad meegeef 'niet te snel uit die startblokken!' ... :lol: :roll: ;)
zo zie je maar weer... wéten is één ding... het effectief doen.... ;) (of wat een beetje stress en zenuwen toch allemaal doen met 'n mens!)

Maar 't viel al bij al wel mee, 'schade' is beperkt gebleven tot stelselmatig elke km slechts enkele seconden in te boeten, ben niet echt 'stilgevallen' ... en vermits ik door die 'bliksemstart' na 3km al een 'voorsprong' van meer dan een volle minuut had (op 't schema, niet op de rest vd deelnemers :lol: ) kon ik me die terugval wel permitteren :lol:
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: jogging - verslag

Bericht door eriks »

Ik was al op zoek naar je verslag en nu pas gevonden :P
Je heb je doelstelling gehaald, proficiat.
Misschien was je haasje ook te snel bij het starten :P Is dus zijn fout :P ;)
Der komt veel volk precies in Hasselt.
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: jogging - verslag

Bericht door Niesje01 »

bloem schreef:
Niesje01 schreef:En, wanneer is jouw volgende loopevenement gepland :mrgreen: ?
Volgende week Averbode-Tongerlo 8-)
Niesje01 schreef: Geen zin om mee naar Hasselt te gaan begin oktober?
Stond al in de agenda... lopen we samen ? :)
Normaal voorzien om dan de 15km mee te lopen... maar is nog even he ;)

Bloem, ik had me al ingeschreven voor de 15 KM, maar ik hoop dat me dat gaat lukken,...nu voelt de 10 KM precies nog even als 'mijn limiet'..maar idd, ik heb nog 5 maanden om mijn afstand op te drijven he ;) Echter, ik haal jouw 11 km/u niet hoor ;) ik zie je dan wel aan de finish :lol:
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: jogging - verslag

Bericht door bloem »

Hey Nies, die 11km/h was bij een afstand van 8,5 km... (en dan viel ik net niet dood bij 't finishen :lol: )
Hasselt zijn er 15... om op die afstand ook 11k/h te halen zal ik ook nog flink moeten trainen hoor!
('k Wil maar zeggen, die snelheid is geen 'constante'... maar variabel naargelang de afstand die moet worden afgelegd...
Als ik je zo lees denk ik dat we niet ver uit mekaars buurt finishen hoor 8-) of dat samenlopen tot de opties behoort ;)
Plaats reactie