Les 2
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Re: Les 2
gewoon doorgaan , en tempo vh lopen zakken desnoodsPetra db schreef:Bedankt voor de tips!! Vandaag nog wat last van de bovenbillen maar het valt mee, khad het erger verwacht na les 2 van gisteren.
Ik heb gisteren les 2 gehad en deze viel me ook zwaarder dan gedacht. Voor de 2de keer op rij heb ik de les niet helemaal kunnen uitlopen en ben echt wel teleuregesteld in mezelf![]()
Ik loop samen met de buurvoruw en zij heeft ook geen conditie meer en ze kan hem perfect uitlopen maar langs de andere kant moet zijn wel enkele (vele) kilo's minder meesleuren dan ik.
Ik zou het zo graag kunnen !!!!
Zaterdag beginnen we aan les 3 en khoop deze echt wel te kunnen uitlopen
Grts
-
Dan ben je niet goed bezig. Als je zuurstof tekort komt (dus hartslag te hoog), dan ga je waarschijnlijk verzuren.patrick82 schreef:Gisteren ook les 2 gedaan. Ben toch nog wel snel buiten adem, praten of een liedje zingen kan met veel moeite.
Probeer die hartslag onder controle te houden, loop met hartslagmeter als je dat nog niet doet ... en vertraag als de hartslag te hoog gaat, zelfs al heb je het gevoel dat je met gemak sneller kan en je belachelijk traag loopt.
Als je langere tijd loopt en je krijgt zowel je conditie als je kracht op peil, dan komt die hartslag (ne dus ook die ademhaling) vanzelf op een normaal peil, evenals de snelheid.
dus no worry, keep running (maar niet te snel

-
Ik heb gisteren ook les 2 geprobeerd. Na les 1 gedaan te hebben op dinsdag had ook ik serieuze last van m'n bovenbenen. Ik had ook wel de fout gemaakt van niet te stretchen enz, iets dat ik gisteren wel rechtgezet heb.
Eigenlijk gaat het best goed bij mij. Heb meer dan een jaar niets gedaan aan m'n conditie en ik was wel verrast dat m'n bovenbenen zo reageerde, maar ik kon beide lessen zonder problemen uitlopen. Mijn tempo ligt wel niet al te hoog denk ik, maar het is nu ook niet stapvoets. Soms denk ik 'zou ik niet wat sneller proberen?' maar ik ga er ook van uit dat men in het begin moet opbouwen en dat men op de duur wel iets sneller zal worden.
Ik ga die link ivm de hartslagmeter eens lezen (heb er eentje liggen hier), want ik wil alles zo goed mogelijk doen natuurlijk
Anyway, ik hoop het echt vol te houden!
Eigenlijk gaat het best goed bij mij. Heb meer dan een jaar niets gedaan aan m'n conditie en ik was wel verrast dat m'n bovenbenen zo reageerde, maar ik kon beide lessen zonder problemen uitlopen. Mijn tempo ligt wel niet al te hoog denk ik, maar het is nu ook niet stapvoets. Soms denk ik 'zou ik niet wat sneller proberen?' maar ik ga er ook van uit dat men in het begin moet opbouwen en dat men op de duur wel iets sneller zal worden.
Ik ga die link ivm de hartslagmeter eens lezen (heb er eentje liggen hier), want ik wil alles zo goed mogelijk doen natuurlijk

Anyway, ik hoop het echt vol te houden!
-
Na mijn eerste les had ik geen last van spierpijn ofzo. Alleen heb ik de dag erna zo'n 20 km gewandeld met een paar kilo aan bagage op m'n rug. Dus de dag daarna had ik wat last van spierpijn. Het leek me verstandig om dan les 2 nog maar een dagje vooruit te schuiven. En inderdaad heb ik daarna geen last meer gehad van spierpijn.
Ik loop trouwens samen met m'n hond. Die had in het begin wel wat moeite om het vol te houden, maar nu, aan het begin van week vier, was hij helemaal enthousiast toen hij me in hardloopkleding beneden zag komen. Aan het eind van de training wil hij dolgraag nog wat langer dat hogere tempo lopen! Dat doe ik maar niet omdat ik geen zin heb in blessures en het dus rustig op wil blijven bouwen. Maar ik heb wel het vertrouwen dat ik over een paar weken die 5 kilometer gewoon moet kunnen lopen samen met de hond.
Vanaf het begin heb ik mezelf gedwongen rustig aan te doen. Praten tegen de hond is geen enkel probleem, maar ik merk aan het eind wel, vooral aan m'n spieren, dat ik toch best wel flink bezig geweest ben. Mijn conditie was al aardig op peil voor ik startte met hardlopen. Dat ben ik gaan doen toen m'n abonnement voor de sportschool afliep. Ik vond dat ik toch iets structureels aan m'n conditie moest blijven doen en dat is dus S2R geworden. En natuurlijk hoop ik na de 5 km ook door te gaan voor de 10 km of zelfs 20 km. 10 km moet de hond ook nog wel aankunnen, al begint hij wat ouder te worden (labrador van 8 jaar, helft van z'n leven te zwaar geweest, nu mooi op gewicht). Ik hoef het in ieder geval niet te doen om af te vallen. Ik doe het echt voor m'n conditie en omdat het leuk is om samen met de hond te doen
Ik loop trouwens samen met m'n hond. Die had in het begin wel wat moeite om het vol te houden, maar nu, aan het begin van week vier, was hij helemaal enthousiast toen hij me in hardloopkleding beneden zag komen. Aan het eind van de training wil hij dolgraag nog wat langer dat hogere tempo lopen! Dat doe ik maar niet omdat ik geen zin heb in blessures en het dus rustig op wil blijven bouwen. Maar ik heb wel het vertrouwen dat ik over een paar weken die 5 kilometer gewoon moet kunnen lopen samen met de hond.
Vanaf het begin heb ik mezelf gedwongen rustig aan te doen. Praten tegen de hond is geen enkel probleem, maar ik merk aan het eind wel, vooral aan m'n spieren, dat ik toch best wel flink bezig geweest ben. Mijn conditie was al aardig op peil voor ik startte met hardlopen. Dat ben ik gaan doen toen m'n abonnement voor de sportschool afliep. Ik vond dat ik toch iets structureels aan m'n conditie moest blijven doen en dat is dus S2R geworden. En natuurlijk hoop ik na de 5 km ook door te gaan voor de 10 km of zelfs 20 km. 10 km moet de hond ook nog wel aankunnen, al begint hij wat ouder te worden (labrador van 8 jaar, helft van z'n leven te zwaar geweest, nu mooi op gewicht). Ik hoef het in ieder geval niet te doen om af te vallen. Ik doe het echt voor m'n conditie en omdat het leuk is om samen met de hond te doen
Ondertussen heb ik les 15 achter de kiezen.
Sinds een les of 3 lijkt het uiteindelijk niet meer zo zwaar.
Ik verlang ernaar om de 5 km te lopen. Tot hiertoe nog geen spierpijn gehad of andere letsels.
Dus ik denk eraan om nu toch degelijk schoeisel te kopen en me volledig te installeren
3 lessen per week lukt me nog niet helemaal maar ik ondervind er precies niet zoveel hinder van.
Ook het zwemmen doe ik nog steeds. Ik kan geen van beide sporten meer missen.
Was ik maar eerder begonnen
Hoe gaat het met jullie???
Sinds een les of 3 lijkt het uiteindelijk niet meer zo zwaar.
Ik verlang ernaar om de 5 km te lopen. Tot hiertoe nog geen spierpijn gehad of andere letsels.
Dus ik denk eraan om nu toch degelijk schoeisel te kopen en me volledig te installeren

3 lessen per week lukt me nog niet helemaal maar ik ondervind er precies niet zoveel hinder van.
Ook het zwemmen doe ik nog steeds. Ik kan geen van beide sporten meer missen.
Was ik maar eerder begonnen

Hoe gaat het met jullie???