Whaaaa, toch wel wat zenuwen
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Whaaaa, toch wel wat zenuwen
Zondag neem ik deel aan de Goed Gevoel Ladiesrun he. 10 KM. Raar misschien, maar ik heb nooit eerder mee gedaan aan zo'n evenement.
En nu begint mijn molentje al te draaien he...
Ga ik wel parkeerplaats vinden, ga ik vinden waar ik moet zijn, hoe gaat dat daar allemaal, maar vooral....ga ik niet afgaan als een gieter?? Ik loop wel vlot 10 KM in een uurtje en een kletske, maar toch....
Allee, kom, aan al diegenen die regelmatig aan zoiets deelnemen: Geef eens wat tips, waaraan moet ik denken, wat mag ik zeker niet vergeten, wat....
Mijn gemoedsrust zal u dankbaar zijn
En nu begint mijn molentje al te draaien he...
Ga ik wel parkeerplaats vinden, ga ik vinden waar ik moet zijn, hoe gaat dat daar allemaal, maar vooral....ga ik niet afgaan als een gieter?? Ik loop wel vlot 10 KM in een uurtje en een kletske, maar toch....
Allee, kom, aan al diegenen die regelmatig aan zoiets deelnemen: Geef eens wat tips, waaraan moet ik denken, wat mag ik zeker niet vergeten, wat....

Mijn gemoedsrust zal u dankbaar zijn

“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
Re: Whaaaa, toch wel wat zenuwen
tis beetje zoals shoppen ,,,,
gewoon ernaar toe gaan , u ding doen , en terug
gewoon ernaar toe gaan , u ding doen , en terug
-
- Contacteer:
Maak de dag op voorhand je sporttas klaar:
-loopschoenen in een plastiekzak.
-Extra plastiekzak als het regent kan je je natte kleren erin droppen.
-Handdoek, zeep/douchegel, deodorant
- Reserve sokken
-Zonnecréme/bodylotion
- Haarborstel
-Flesje water
-Banaan
- Boek/tijdschrift/mp3-speler om te ontspannen voor de wedstrijd
-Knip de dag ervoor je teennagels
De dag zelf:
- Vermijd koffie
- Vertrek tijdig zodat je op je gemak een parkeerplaats kan zoeken.
- Ga om je startnummer
- zoek daarna de startplaats en de dichts bijzijnde toiletten
- Naar de kleedkamers en beetje relaxen en praat wat met je medelopers, je zal zien dat je niet de enige bent met zenuwen.
- Banaantje eten en nog iets drinken.
- Voor het vertrek... naar het toilet en begeef je naar de startplaats
Tijdens de wedstrijd:
- Niet te snel starten
- De bevoorradingsposten niet overslaan voor je drinken.
- Geniet ervan, je kan het !
Veel succes,
-loopschoenen in een plastiekzak.
-Extra plastiekzak als het regent kan je je natte kleren erin droppen.
-Handdoek, zeep/douchegel, deodorant
- Reserve sokken
-Zonnecréme/bodylotion
- Haarborstel
-Flesje water
-Banaan
- Boek/tijdschrift/mp3-speler om te ontspannen voor de wedstrijd
-Knip de dag ervoor je teennagels
De dag zelf:
- Vermijd koffie
- Vertrek tijdig zodat je op je gemak een parkeerplaats kan zoeken.
- Ga om je startnummer
- zoek daarna de startplaats en de dichts bijzijnde toiletten
- Naar de kleedkamers en beetje relaxen en praat wat met je medelopers, je zal zien dat je niet de enige bent met zenuwen.
- Banaantje eten en nog iets drinken.
- Voor het vertrek... naar het toilet en begeef je naar de startplaats
Tijdens de wedstrijd:
- Niet te snel starten
- De bevoorradingsposten niet overslaan voor je drinken.
- Geniet ervan, je kan het !
Veel succes,
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Geniet van je loop, doe het rustig aan in het begin.
De eindstreep heeft een extra zalig gevoel.
Go for it!
De eindstreep heeft een extra zalig gevoel.
Go for it!
-
Lijstje van Flightleader is al zeer volledig, dus voldoende wisselkledij voorzien.
Zeker zorgen dat je flink wat marge voorziet in tijd, inderdaad is het parkeren, nummer afhalen, sportzak afgeven, naar de start begeven, ... een stuk tijdrovender dan je wel zou denken. Heel veel mensen misrekenen zich daaraan.
Eenmaal dat startnummer opgespeld en de bagage afgegeven gaat de rest meestal een pak relaxer en vanzelf.
Zenuwen zijn normaal, maar het goeie nieuws is, dat die al na de eerste meters lopen volledig weg zijn.
Verder gewoon lopen op je comfortabel tempo, vertrekken met het idee dat je daar bent om te genieten, niet om de wedstrijd te winnen, en vooral vanaf dan genieten !!!
Zeker zorgen dat je flink wat marge voorziet in tijd, inderdaad is het parkeren, nummer afhalen, sportzak afgeven, naar de start begeven, ... een stuk tijdrovender dan je wel zou denken. Heel veel mensen misrekenen zich daaraan.
Eenmaal dat startnummer opgespeld en de bagage afgegeven gaat de rest meestal een pak relaxer en vanzelf.
Zenuwen zijn normaal, maar het goeie nieuws is, dat die al na de eerste meters lopen volledig weg zijn.
Verder gewoon lopen op je comfortabel tempo, vertrekken met het idee dat je daar bent om te genieten, niet om de wedstrijd te winnen, en vooral vanaf dan genieten !!!
amaai Flightleader, grondige aanpak !
Niesje, 't lopen kan je al, als je dan bovenstaand lijstje nog even afloopt ben je hélemaal klaar !
Gegaatdatsupergoeddoen Nies!!! Komtdikinorde !!
Vanavond voor mij ook weer moment vd waarheid : start om 19.30 . Deze namiddag let ik erop om regelmatig wat water te drinken. Tegen 16u is de zoon (die ook meeloopt) thuis van school, afgesproken dat ik dan pasta heb klaarstaan, die we dan onmiddellijk eten. 't Lief is even later ook thuis en eet dan naar zijn gewoonte voor een wedstrijd enkel nog boterhammen. Tegen 18h is mijn kroost het huis uit en kan ik me mentaal voorbereiden
Sporttenueke aan, flesje water mee en een weinig geld, schoentjes aan en de deur uit ! (is een plaatselijke jogging, dus hoef geen uitgebreide sporttas mee te zeulen, douchen doen we achteraf comfortabel thuis
en eerder kleinschalig, dus ook geen 'overrompeling', waardoor we niet zo vroeg moeten vertrekken en met 't fietske denk ik, dus ook geen 'parkeerproblemen'
). Daar aangekomen inschrijving regelen, water drinken, toiletbezoek (?), nummer opspelden, blokje om loslopen, jasje en lange broek (?) uit en bij in rugzakje, rugzakje binnenbrengen en nog eens naar toilet (om zeker te zijn
) en dan richting start... tussendoor hoop ik links en rechts nog wat bekenden tegen te komen om wat te babbelen... De zoon nog even zoeken... hem en zijn vrienden succes wensen (denk dat ie me daar liever niet ziet, mijne puber, maar soit
) en dan wachten op startschot en dan focus op lopen!
TIP : Ben vorig jaar eerste (kleine) ronde meegelopen met een aantal gezellig keuvelende dames, pas daarna doorgelopen en mijn eigen tempo gezocht. Was toen zonder opwarming gestart dus dat eerste rondje wàs de opwarming... is ook een manier om niet te snel uit de startblokken te schieten... Er zullen daar in Leuven ook wel sociale lopers genoeg te vinden zijn zeker ?
Succes Niesje, zet je focus maar op genieten !!
Winnen is je grenzen verleggen... door je eerste wedstrijd te lopen heb je dus alvast gewonnen

Niesje, 't lopen kan je al, als je dan bovenstaand lijstje nog even afloopt ben je hélemaal klaar !

Gegaatdatsupergoeddoen Nies!!! Komtdikinorde !!

Vanavond voor mij ook weer moment vd waarheid : start om 19.30 . Deze namiddag let ik erop om regelmatig wat water te drinken. Tegen 16u is de zoon (die ook meeloopt) thuis van school, afgesproken dat ik dan pasta heb klaarstaan, die we dan onmiddellijk eten. 't Lief is even later ook thuis en eet dan naar zijn gewoonte voor een wedstrijd enkel nog boterhammen. Tegen 18h is mijn kroost het huis uit en kan ik me mentaal voorbereiden

TIP : Ben vorig jaar eerste (kleine) ronde meegelopen met een aantal gezellig keuvelende dames, pas daarna doorgelopen en mijn eigen tempo gezocht. Was toen zonder opwarming gestart dus dat eerste rondje wàs de opwarming... is ook een manier om niet te snel uit de startblokken te schieten... Er zullen daar in Leuven ook wel sociale lopers genoeg te vinden zijn zeker ?

Succes Niesje, zet je focus maar op genieten !!
Winnen is je grenzen verleggen... door je eerste wedstrijd te lopen heb je dus alvast gewonnen

Bloem, gij zijt echt geweldig jom
Hoe is uw loopje geweest?
Flightleader, merci voor het lijstje, amaai wel uitgebreid zegnooit gedacht dat je zoveel nodig kon hebben
Nu Leuven is vlakbij, dus ik douch ook gewoon thuis
Heb wel een droog T-shirt en extra fleece mee om nadien niet te fel af te koelen, ook een handdoek en reserve sokken.
En verder is alles klaar denk ik....ben nog wat pasta aan het koken en dat moet dan wel lukken he
Straks verslag

Flightleader, merci voor het lijstje, amaai wel uitgebreid zegnooit gedacht dat je zoveel nodig kon hebben

Heb wel een droog T-shirt en extra fleece mee om nadien niet te fel af te koelen, ook een handdoek en reserve sokken.
En verder is alles klaar denk ik....ben nog wat pasta aan het koken en dat moet dan wel lukken he

Straks verslag

Yessssssssssss I did it!! 10 km gehaaald in 59:51 .. mijn doel was binnen het uur dus nét gehaald. Ben content 

-
- Contacteer:
Proficiat, heel goed gedaan!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
Ne dikke proficiat!!!
Zal een zalig gevoel zijn.
Geniet ervan.