Back in business
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
- martmarbus
Re: Back in business
Jij bent gewoon niet te stoppen. 

‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
-
Heb er zelf een beetje uitgelegen wegens medische redenen, en tot op heden hier enkel een beetje de SPAM opgeruimd.
Hoe dan ook @M_N_M : respect, jij bent het levende bewijs dat de aanhouder altijd wint.
Hoe dan ook @M_N_M : respect, jij bent het levende bewijs dat de aanhouder altijd wint.
@Hellothere: thanks! Hopelijk bij jou alles terug onder controle?
Ik heb alweer even niet gepost maar zit wel terug op 'kruissnelheid' (of is het eerder 'kruisvolume'?
)
De knie is nog steeds 100% pijnvrij.
Mijn trainingen van de voorbije 7 dagen:
* 18/02: 10km gelopen (10 x 600m)
* 19/02: 52km gefietst
* 20/02: 12km gelopen (3x4km oplopend) + 3km gezwommen
* 21/02: 3,4km gezwommen
* 22/02: 17km gelopen (LSD)
* 23/02: 72km gefietst
* 24/02: 7km gelopen (8 x 400m)
Vandaag staat een rustige 10km op het programma.
Kwa volume zit ik terug op 'oud' niveau.
Kwa snelheid zit ik bij fietsen op één van de betere niveau's ooit (de rollentrainingen in de winter hebben merkelijk effect gehad).
Kwa snelheid zit ik lang nog niet op 'oud' niveau kwa lopen. Alles onder de 5min/km voelt fysiek zwaar en is goed voor interval maar niet voor langere tijd. Op dit moment zie ik me geen 10km meer lopen aan 4:30/km.
Ook zwemmen ben ik merkelijk 'trager' geworden dan vorig jaar maar dat komt gewoon omdat ik de laatste maanden minder gezwommen heb (één keer 3km per week is niet voldoende, vandaar dat ik de laatste weken terug naar 2 keer per week probeer te gaan)
Halve marathon Berlijn komt dichterbij (begin april). Erna heb ik nog long course Maastricht (3,8km zwemmen - 90 fietsen en 21,1km lopen) en vorige week heb ik me ook ingeschreven voor de kwart triatlon in Eeklo in juni (1km zwemmen - 40km fietsen en 10km lopen)
Daarna gaan we de zomer in en ga ik even lekker doen waar ik zin in heb (denk wat meer focus op fietsen dan) en de druk wat van de ketel laten
Ik heb alweer even niet gepost maar zit wel terug op 'kruissnelheid' (of is het eerder 'kruisvolume'?

De knie is nog steeds 100% pijnvrij.
Mijn trainingen van de voorbije 7 dagen:
Vandaag staat een rustige 10km op het programma.
Kwa volume zit ik terug op 'oud' niveau.
Kwa snelheid zit ik bij fietsen op één van de betere niveau's ooit (de rollentrainingen in de winter hebben merkelijk effect gehad).
Kwa snelheid zit ik lang nog niet op 'oud' niveau kwa lopen. Alles onder de 5min/km voelt fysiek zwaar en is goed voor interval maar niet voor langere tijd. Op dit moment zie ik me geen 10km meer lopen aan 4:30/km.
Ook zwemmen ben ik merkelijk 'trager' geworden dan vorig jaar maar dat komt gewoon omdat ik de laatste maanden minder gezwommen heb (één keer 3km per week is niet voldoende, vandaar dat ik de laatste weken terug naar 2 keer per week probeer te gaan)
Halve marathon Berlijn komt dichterbij (begin april). Erna heb ik nog long course Maastricht (3,8km zwemmen - 90 fietsen en 21,1km lopen) en vorige week heb ik me ook ingeschreven voor de kwart triatlon in Eeklo in juni (1km zwemmen - 40km fietsen en 10km lopen)
Daarna gaan we de zomer in en ga ik even lekker doen waar ik zin in heb (denk wat meer focus op fietsen dan) en de druk wat van de ketel laten

-
Wow, daar kan ik alleen maar van dromen
.
Bij mij is het allemaal een beetje een jojo effect, redelijk zware operatie gehad in januari gevolgd door een redelijk zware infectie einde januari begin februari, ... (de operatie was wel gepland, de infectie niet).
Gevolg, alweer 2 maanden out, en alweer rustig herstarten.
Het zal voor mij, jammer genoeg, nooit meer hetzelfde worden als voorheen.

Bij mij is het allemaal een beetje een jojo effect, redelijk zware operatie gehad in januari gevolgd door een redelijk zware infectie einde januari begin februari, ... (de operatie was wel gepland, de infectie niet).
- martmarbus
Ik dacht dat ik de enige was die steeds loopt te sukkelen.Hellothere schreef: ↑27 feb 2025, 11:25 Wow, daar kan ik alleen maar van dromen.
Maar bij mij is het gelukkig niet zo ernstig.
Vanaf 8 dec 2024 loop ik met een knie blessure welke nu eindelijk nagenoeg is hersteld. Nog een week denk ik. Dan zal ik weer gaan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
oei beide op de sukkel, hopelijk snel terug op de been!
Ik heb mijn sportstreak nog even verder gezet:
* 25/02: 10km rustig
* 26/02: 2km gezwommen
* 27/02: 15km gelopen (5 rustig - 10km (4-4-2) oplopend tempo waarvan laatste 2km's aan 4:55/km)
* 28/02: 3,2 km gezwommen
11 dagen op rij dus dringend tijd voor een rustdag: vandaag zeker rust en morgen wrsch ook (kids weekend dus komt goed uit
)
Ik heb mijn sportstreak nog even verder gezet:
* 25/02: 10km rustig
* 26/02: 2km gezwommen
* 27/02: 15km gelopen (5 rustig - 10km (4-4-2) oplopend tempo waarvan laatste 2km's aan 4:55/km)
* 28/02: 3,2 km gezwommen
11 dagen op rij dus dringend tijd voor een rustdag: vandaag zeker rust en morgen wrsch ook (kids weekend dus komt goed uit

-
Het blijft indrukwekkend wat jij doet, kan ik inderdaad alleen maar van dromen.
Op de sukkel is zelfs zachtjes uitgedrukt voor mij, darmtumor is verwijderd, maar een extra uitzaaing op de ruggegraat en ook op de longen hebben doen beslissen dat kans op genezing nihil is, maar wellicht met chemotherapie nog enige tijd onder controle te houden is.
Wat mij wel heeft "gered" is een heel goede basisconditie, waardoor ik de chemo's goed heb doorstaan (weinig vermoeidheid, hart dat "getraind" is om op hoger vermogen te werken, ...).
Dus zelfs in de meest extreem medische omstandigheden is een goede conditie goud waard, daar heb je echt wel een stapje mee voor.
Blijven trainen dus !!!!! (beloofd ??).
Het loopniveau van weleer zal ik wel nooit meer halen, maar hartslagcontrole, een goede basisconditie en behoud spiermassa, daar doe ik het nu voor .
Op de sukkel is zelfs zachtjes uitgedrukt voor mij, darmtumor is verwijderd, maar een extra uitzaaing op de ruggegraat en ook op de longen hebben doen beslissen dat kans op genezing nihil is, maar wellicht met chemotherapie nog enige tijd onder controle te houden is.
Wat mij wel heeft "gered" is een heel goede basisconditie, waardoor ik de chemo's goed heb doorstaan (weinig vermoeidheid, hart dat "getraind" is om op hoger vermogen te werken, ...).
Dus zelfs in de meest extreem medische omstandigheden is een goede conditie goud waard, daar heb je echt wel een stapje mee voor.
Blijven trainen dus !!!!! (beloofd ??).
Het loopniveau van weleer zal ik wel nooit meer halen, maar hartslagcontrole, een goede basisconditie en behoud spiermassa, daar doe ik het nu voor .
oh god, komt even binnen moet ik zeggen, ook al ken ik je niet persoonlijkHellothere schreef: ↑05 mar 2025, 10:54 Op de sukkel is zelfs zachtjes uitgedrukt voor mij, darmtumor is verwijderd, maar een extra uitzaaing op de ruggegraat en ook op de longen hebben doen beslissen dat kans op genezing nihil is, maar wellicht met chemotherapie nog enige tijd onder controle te houden is.

Hou de moed er in!!
Blijven bewegen kan nergens kwaad voor, da's een feit. Zolang ik kan (en nee, ik wil onder jouw omstandigheden echt niet gaan zeuren over een onnozele knie), blijf ik sowieso bezig.
-
En daar doen we het allemaal voor

En onozele knieën bestaan niet eh, heb je nodig om te lopen eh !!!
Ik verwacht nu wel dat het de goed kant uitgaat, infecties en onstekingen zijn achter de rug, ik voel me weer redelijk goed enne ... de lente komt eraan !!!
Mogelijks ga ik ook het lopen en fietsen een beetje "mengen" kwestie van de conditie rustig op te bouwen, én ook de spiermassa alweer op te bouwen (want daar ben ik wel redelijk wat van verloren).
We blijven bezig, en da's het belangrijkste.