Voeding :-/

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Yoerivdm
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2016, 08:06

Voeding :-/

Bericht door Yoerivdm »

Even voorstellen ...

Ik heb zo'n 5-tal jaar de start to run gedaan tot 5km, ik kon ervoor nog met moeite 2 minuten aaneensluitend lopen ... :oops:
Na het volgen van de 'lessen' ben ik er dan toch in geslaagd 5km te doen ... maar na advies van mijn diëtiste ben ik helaas gestopt met lopen (op dat ogenblik liep ik tegen de 10km).

Na paar keer starten en stoppen ben ik 3 weken geleden opnieuw begonnen, trainingsprogramma van Polar gestart en langzaam terug aan het opbouwen. Ik denk dat het nu méér is zoals het hoort, 4x per week lopen (lees: joggen) in de juiste hartslagzones ... echt traag, de opwarming is tot 130bpm en loopfase tot 150. Enkel op woensdag bij intervals kan ik eens doortrekken naar 170/180 :-).

Alleen heb ik een probleem met mijn gewicht ... beetje een omgekeerd probleem, ik weeg momenteel 57kg. Als man van 38 is dat niet veel :-). Wat ik nu reeds een tijdje doe is continu eten zodat ik eigenlijk geen enkel moment van de dag een hongergevoel krijg ... ik start met 4 multigranen ontbijtkoeken en eet dan door de dag heen 14 sneden brood met beleg en 's middags nog een extra banaan/appel. 's Avonds uiteraard avondeten (flinke porties) met daarna nog héél dikwijls volle yoghurt met meusli ... noten of een grote pot popcorn (met zout).

Dus alle advies over voeding en hoe ik beter vooruitgang kan maken in het lopen/opbouwen zijn welkom ;-)

Gr
Y.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Voeding :-/

Bericht door fann »

Na paar keer starten en stoppen ben ik 3 weken geleden opnieuw begonnen, trainingsprogramma van Polar gestart en langzaam terug aan het opbouwen. Ik denk dat het nu méér is zoals het hoort, 4x per week lopen (lees: joggen) in de juiste hartslagzones ... echt traag, de opwarming is tot 130bpm en loopfase tot 150. Enkel op woensdag bij intervals kan ik eens doortrekken naar 170/180 :-).
Een vraagje: ben je na 5 jaar niet gelopen te hebben dan niet opnieuw met STR gestart - ineens intervallen lijkt me wel heel heavy ???

Ik veronderstel dat het niet je vraag is hoe je kan bijkomen aan gewicht maar vooral hoe je kan zorgen dat je gezond bij komt ? Gewoon extra vet kweken is niet moeilijk maar gaat je loopprestaties natuurlijk niet positief beinvloeden.

Mijn dietiste (ik zit met het omgekeerde probleem - bij mij moet er gewicht af :oops: ) zou zeggen dat die vier multigranen ontbijtkoeken geen goed ontbijt zijn maar mij boterhammen doen eten. Uiteraard met gezond beleg (kaas - kippenwit) en geen choco of confituur. En na elke maaltijd volle yoghurt.

Voor de rest denk ik dat je zou moeten weten hoeveel caloriën jij in rust verbruikt en daarbij dan nog eens de caloriën die je al lopend verbruikt en zorgen dat je minstens die hoeveelheid naar binnen werkt door de dag...
Yoerivdm
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2016, 08:06

Re: Voeding :-/

Bericht door Yoerivdm »

Wel ... intervallen is veel gezegd hoor ;-)

Ik ben in die 5 jaar wel een paar keer opnieuw begonnen maar nooit lang ... dat programma is voor 'beginners' en bouwt redelijk langzaam op. Als je zo'n programma laat samenstellen geef je je 'niveau' aan, heb dus aangegeven 20 minuten te kunnen lopen ;-)

Maandag is bvb steeds een half uurke waarvan de eerste 10 minuten in zone 1-2 (tot 130bpm), dan 15 minuten zone 3 (150 bpm) en dan 5 minuten zone 1-2 om af te sluiten. Die intervallen waarvan ik spreek .. daar zit gewoon 2 keer 4 minuten zone 4-5 in ... dus op zich valt het wel mee qua 'heavyness' :-)


Qua eten, blijft moeilijk ... denk wel dat ik qua calorie-inname mijn verbruik overstijg :-)
Plaats reactie