Ff mezelf te voorstellen

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Dream4real
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2022, 22:17

Ff mezelf te voorstellen

Bericht door Dream4real »

Hallo iedereen,

Na jaren van relatieve inactiviteit op sportief vlak, besloot ik eind maart hier verandering in te brengen en terug mijn oude hobby lopen op te nemen. Gezien mijn gevoeligheid voor shin splints n speciaal traag startersschema vr blessuregevoelige mensen, doch oeps blijkbaar te enthousiast geweest met op rustdagen evengoed wandelen:gevolg erge scheenbeenvliesontsteking rechts meer dan links, kleine 6 weken n gelopen en extra kracht-en proprioceptietrainingen gedaan plus ESWT en fysio. Fin was nu terug n vijftal weken wonderlijk aan het opbouwen zonder miserie ad schenen , tot ik na 1 probleemloze training op de loopband de fout maakte dit te herhalen met heuvel v 4 en iets anders ivm het schema dat perfect werkte totnogtoe. Vorig weekend terug ernstige onstekingspijnen midtibiaal waardoor op heden 5 dagen enkel fietstrainingen , en ijs/ voltaren in de hoop zaterdag aan zee terug heel zachtjes met mijn compressiekousen op t strand te kunnen gaan lopen, doch ondanks de maximale zorgen en kinesiologische taping pijndempend wordt dit n beetje onrealistisch helaas( onderbeen zijn gezwollen en pijn neemt n af zoals ik t verwacht. Dat is het op t vlak v lopen helaas momenteel: n verhaaltje v Echternach nr mijn gevoel …hopelijk snel terug genoeg te hersteld .

👋 aan iedereen en tot schrijfs!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ff mezelf te voorstellen

Bericht door Hellothere »

Hello,

Welkom hier.
Zoals je misschien wel zal vaststellen, is het forum hier een beetje (heel veel zelfs) kalm.
Een tiental jaren geleden was dat anders.

toen waren er de podcasts met Evy Gruyaert (start to run en Keep Running), en velen kwamen die hier zoeken.
Gevolg was ook dat velen hier bleven hangen, waardoor het hier een levendig forum was.

Dus nieuw bloed hier is welkom.

Voel je ook vrij om op dit forum een dagboekje te openen ( "Eigen ervaringen" => Dagboeken / Verslagen ).
Veel wordt hier niet geschreven, maar het wordt in elk geval wel gelezen, en wie weet kunnen we je toch wel wat advies geven.

Wel jammer te lezen dat je start met het lopen niet zo vlekkeloos verloopt.
Scheenbeenvliesonstekingen zijn inderdaad dikwijls stressfacturen, dus soms het gevolg van overdrijven in het begin.

Welke loopschoenen heb je overigens ?
Zijn deze aangemeten bij een runningcenter, of zijn het nog de oude "sloefen" die je na enkele jaren uit de kast hebt gehaald ? :D .

Blijven schrijven in elk geval (maar ook net zo goed, blijven lopen, voor zover dat blessurevrij kan).
Dream4real
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2022, 22:17

Re: Ff mezelf te voorstellen

Bericht door Dream4real »

Sorry voor de late reply, nee heb nieuwe schoenen gekocht neutrale ( Nike Vaporfly) en daarin n podologische steunzool, die er rekening mee houdt dat ik aan hyperpronatie doe.

Heb alles gedaan , speciale opwarming telkens tevoor, extra krachttrainingen vr lopers, op rustdagen ook rekoefeningen en proprioceptie oefeningen, en telkens na elke training gewerkt met foamroller en massage gun. Ging tijdje goed totdat ik op die loopband ging trainen. Nu uit overmacht 12 dagen rust genomen volledig , ben nu op vakantie ook nog, wanneer ik zachtjes tracht te lopen kan ik n zeggen dat het volledig pijnloos is, doch ga gewoon hierna terug van nulafaan beginnen op bosgrond…..in de hoop dat ik die ellendige blessure de Basken blijven ditmaal.

Groetjes,
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ff mezelf te voorstellen

Bericht door Hellothere »

Hoi,

Jammer te lezen dat het zo moeizaam gaat.
Begin met lopen geeft wel wat belasting, en beginnende lopers hebben dan net iets meer last van blessures dan anderen (hoewel, ik loop inmiddels meer dan 30 jaar, en ook nu zegt mijn lijf zo nu en dan om het wat rustiger aan te doen).

Gaan lopen op bosgrond (dus niet verharde grond) kan inderdaad al een goeie oplossing zijn, het neemt te belasting op de gewrichten toch wel voor een stukje weg.

Verder is niet overdrijven uiteraard wel de boodschap.

Wat je ook kan doen is een beetje krachttraining (spierversteviging). Hierdoor worden de gewrichten ook beter ondersteund.

Succes, en blijven schrijven (of hier een dagboekje openen).
Gebruikersavatar
NicoPoelmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2020, 12:23

Re: Ff mezelf te voorstellen

Bericht door NicoPoelmans »

Anyway veel succes ermee! We duimen!
Gebruikersavatar
Jessicaz
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2022, 11:00

Re: Ff mezelf te voorstellen

Bericht door Jessicaz »

Hallo, veel geluk.
Plaats reactie