Starten met lopen na 10jaar geèsport meer gedaan te hebben

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Willempie62
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2017, 09:24

Starten met lopen na 10jaar geèsport meer gedaan te hebben

Bericht door Willempie62 »

Mijn vraag is hoe start je best met lopen als je 10 jaar geen sport meer gedaan hebt, ik heb ook al de leeftijd van 55jaar en een paar operaties aan beide knieën aan de miniscus en vervanging van een kruisband. Ik was gestart met interval lopen maar na de 2e maal had ik al een Bakerscyste in de knieholte. Is lopen met recreatieve doelstelling nog te doen of kunnen de stampen door het lopen zorgen voor een tegroote belasting van het kniegewricht?
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Starten met lopen na 10jaar geèsport meer gedaan te hebben

Bericht door sporterkertje »

Hoi en welkom hier :P

Ik sluit mij bij Martmarbus zijn woorden.
Mijn voorstel is om hardloopschoenen in een running-speciaalzaak te halen en rustig opbouwen met Evy start to run 0--5 km te vinden hier op de side.
Met intervalletjes is het nu nog veel te vroeg om daar mee te starten. :?
Je lichaam en spieren hebben tijd nodig om te kunnen aanpassen aan de nieuwe activiteit, die tijd kan je geven door rustig op te bouwen.
Ook ik ben een recreatieve jogster, en in de s2r van 5-10 km komen er ook versnellingen in naar voren en die volg ik ook niet. Gewoon lopen/joggen, daar geniet ik het meeste van

Heel veel succes en doe het RUSTIG 8-)
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Plaats reactie