Sven's dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Sven1971
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2014, 16:11
Locatie: Zottegem

Re: Sven's dagboek

Bericht door Sven1971 »

De reden dat ik mijn maximale hartslag wil kennen? Gewoon om gerichter te kunnen trainen.

Met die formules zou ik rond de 176-178 moeten komen, maar ik geraak niet boven de 168. Geen enkel probleem hoor, ook zo geniet ik van het lopen.
Maar dit weekend speelde mijn knie weer wat op, ik had misschien na mijn loopje van (bijna) 6 K op donderdag, vrijdag niet mogen gaan tafeltennissen. Vanavond niet echt tijd om te lopen, het zal voor morgen zijn.
Sven1971
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2014, 16:11
Locatie: Zottegem

Re: Sven's dagboek

Bericht door Sven1971 »

De knie voelt weer beter aan. Ik vermoed dat er vanavond een klein loopje op het programma zal staan. Dus eigenlijk heb ik niet meer gelopen sinds vorige week donderdag.
Ondertussen heb ik mij ingeschreven voor de 6 km jogging van de Muurchallenge in Geraardsbergen. Ik heb er, eerlijk gezegd, wat schrik voor. Kent er iemand die run? Twee keer op en af de muur van Geraardsbergen, dat is toch iets wat ik niet gewoon ben, zo al die hoogtemeters.

Maar ik vind wel dat er steeds een uitdaging moet zijn.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Sven's dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik heb vroeger eens voor de lol die muur opgelopen en moet zeggen dat het een kuitenbijter is, :mrgreen: Succes
Inhale the future. Exhale the past.
Sven1971
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2014, 16:11
Locatie: Zottegem

Re: Sven's dagboek

Bericht door Sven1971 »

Ondertussen twee keer gelopen: op zondagavond 5,26 km op mijn "oud" stratenparcourske. Heel leuk loopje: zo door het bos een stukje en dan langs het kasteel. Heel rustig daar hoewel ik betwijfel of het zo zal blijven nu net dat stukje als een van de mooiste plaatsen van de stad werd bestempeld. Was even geleden dat ik gelopen had omdat mijn knie wat opspeelde. Ik moet zeggen dat het vrij goed ging: 6,43 per km gemiddeld. Maar mijn hartslag was direct wat aan de hoge kant: misschien iets te snel gestart?

Donderdagavond: 5,89 km. Een alternatief parcours op zoek naar wat extra hoogtemeters als voorbereiding op de Muurchallenge. Viel dat even tegen, voor het eerst meer dan 7 minuten per km gemiddeld: 7,13/km. En telkens het bergop ging pfffffff mama mia. Dat wordt zwaar daar in Geraardsbergen.
Ook nu had ik direct weer zo'n hoge hartslag, het lijkt dat ik mijn 'basistempo' van de voorbije weken wat kwijt ben en daardoor te snel start. Ik heb nog een dikke twee weken om te trainen. Ik hoopte echt dat ik in Geraardsbergen de 6 km zou kunnen lopen hebben in 39 minuten, maar het zal eerder iets van een 45 minuten worden schat ik.

Zij die in de laatste regionen van de muurchallenge zullen lopen, groeten u.
Plaats reactie