De weg naar snelle tijden

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Nico_de_Jong
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door Nico_de_Jong »

De interval zou ik op 800-1000tjes doen op 4:10-4:20 met 800m herstel, rustig opbouwen eerst 2 herhaling een week later 3 enz. Tot 5 herhalingen of zo.
Als je merkt dat het aantal herhalingen moelijk wordt om vol te houden kun je dezelfde training een week later nog eens doen

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Inmiddels weer een maandje verder. Ben in het nieuwe jaar goed begonnen. Ik probeer nu echt standaard 3x per week de loopschoenen aan te trekken en dat lukt redelijk. Inmiddels wat specifiekere trainingen aan het uitvoeren (met name intervallen). Gisteren heb ik mijn eerste 10km-wedstrijd gelopen. Op basis van mijn 15km-tijd zou ik in ieder geval onder de 44 minuten moeten kunnen. Ik ben weggegaan voor een tijd onder de 43 minuten. Eerste helft prima op schema (21:19). Helaas bleek het tempo toch net te hoog gegrepen. Tweede helft verliep vrij moeizaam en had moeite het tempo hoog te houden. Teveel tijd verloren voor een tijd onder de 43. Eindtijd 43:08, toch een tijd om tevreden mee te zijn. (Logje eerste 10K wedstrijd)

Nu toewerken naar mijn eerste halve marathon op 12 maart. Twijfel nog om over 3 weken een 15km-wedstrijd mee te pakken. Kan het kwaad 4 weken voor de halve deze voluit te lopen? Of is het handiger om deze als training te lopen en de 15km op mijn gewenste halve marathontempo te lopen (4:30 min/km)? Of gewoon geen wedstrijden meer en de komende 7 weken alleen maar trainen richting 12 maart? Twijfel, twijfel, twijfel.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1736
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door martmarbus »

Neen, dat kan absoluut geen kwaad. Als je maar 5 dagen voor een HM je laatste lange run hebt gedaan.
Ik probeer altijd op 6 dagen voor een HM 18 km te lopen.
En dan voelt een HM gewoon heel fijn.
Let ook op je voeding.
De dag voor de HM koolhydraten eten. Oftewel pasta. Voor de loop even lekker inlopen, zodat je spieren al lekker los zijn. En drink dagen voor de loop al water.
Ik weet zeker dat je er wel komt.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 950
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door Holenmens »

Je kan de dag voor de HM nog een 5km op beoogd HM tempo of iets erboven doen. En niet meer eten dan anders, voor een halve ben je maar anderhalf uur onderweg dus hoef je eigenlijk op de dag zelf en ook tijdens de wedstrijd niet veel te eten. Dat kan alleen maar averechts werken (ervaringsdeskundig helaas :cry: )
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Gisteravond mijn verste duurloop tot nu toe gelopen in aanloop naar de CPC. Tweede helft viel nog tegen, paar moeizame laatste kilometers, maar toch "redelijk" gemakkelijk het tempo vast weten te houden. Over 2 weken nog eens 18-19 km proberen en dan zou ik met vertrouwen mijn eerste halve marathon moeten kunnen lopen! Logje: 16km duurloop
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1902
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat oogt mooi, een HR die gestaag klimt maar nooit echt piekt en binnen de marges blijft en een mooie gemiddelde snelheid behouden. Dat ziet er goed uit voor je aanloop naar je eerste HM :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie