mijn loopverslagen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere

Re: mijn loopverslagen

Bericht door Hellothere »

Da's duidelijk. Het "waar haal je de tijd vandaan" was eerder als grap bedoeld ;) .

Ik loop alleen maar, en de Corona lockdowns hebben voor mij (min of meer) de meubelen gered :lol: .
De 2 uur per dag die ik uitspaarde wegens niet te hoeven pendelen besteedde ik gewoon aan meer sporten.

Mijn middagpauze was steevast een looppauze, en in het weekend kwamen dan de "lange loopjes".
Door dat 2 jaar zo te kunnen doen, heb ik wel een betere routine kunnen aankweken.

Nu ik terug naar kantoor dien te gaan (50 % van de tijd) zijn de middagloopjes avondloopjes geworden, op de dagen dat ik naar kantoor ga.

Het is dus een kwestie van planning en een beetje discipline .

Ik ken veel mensen die mij ook vertellen dat ze daar niet de tijd voor hebben, maar dagelijks 1 à 2 uur voor de TV liggen, als de zon even schijnt op een terrasje te vinden zijn, ... Is dus gewoon wel waar je je prioriteiten wenst te leggen.

In elk geval, wat jou betreft : "Goeoeoeoe bezig" !!!
M_N_M

Bericht door M_N_M »

klopt, is gewoon prioriteiten stellen en doel voor ogen houden. Ik krijg die vraag wel veel van "waar haal je die tijd vandaan" maar iedereen heeft dezelfde 24uur ter beschikking. Het is maar hoe je deze indeelt.

Thuiswerk is hier ook gedaan maar dagen naar bureau zijn nu niet echt een groot tijdverlies voor mij (ik woon op 5km van mijn werk dus is minder dan 10 minuten met de auto). Ik moet 2 dagen verplicht naar bureau maar her en der komen er weer meer "live" klantbezoeken bij (en dus tijdverlies in de auto) dus het is al weer wat meer puzzelen dan in volle coronatijden maar komt wel goed 8-)

Ik kan het niet maken om niet veel te trainen aangezien ik ingeschreven ben voor die halve triatlon. Een 10km of 10 miles kan je gerust meelopen mits "normale" training (2-3keer per week) maar 2 km zwemmen gevolgd door 90km fietsen en erna nog een halve marathon lopen (5 - 6 uur non-stop sporten dus), daar moet je toch wat deftig op voorbereid zijn en vooral veel volume voor trainen.

Ik kijk wel amper TV (en ik mis dat eigenlijk ook helemaal niet). Een half uurtje wat zappen voor het slapengaan misschien? Elke dag om 8u voor TV zitten om familie/thuis te kijken is niet echt aan mij besteed (maar het zijn idd die mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben om zo veel te sporten). Op sommige dagen kom ik pas aan het zwembad aan om 20u, dan een uurtje zwemmen en dan naar huis, da's dan al 21u30 voor ik in de zetel kan ploffen :D
martmarbus

Bericht door martmarbus »

En ik dacht dat ik veel trainde en bezig was.
Maar jij hebt mij overtroffen. Goed bezig
En ja , voor een triatlon zul je moeten trainen ander ga je het niet redden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
M_N_M

mijn loopverslagen

Bericht door M_N_M »

hier zijn we terug... nog eens iets te vertellen! Vandaag was het 10 miles in Antwerpen en uiteraard heb ik die (naar jaarlijkse traditie) meegelopen.
Niet echt super hard ervoor getraind (en vorige week amper gelopen omdat ik een weekje in Kreta ben gaan fietsen), gisteren en eergisteren wat verkouden (hoest) + last van allergie en vandaag veel zon en al (te) warm vond ik. Dat voorspelde niet veel goeds MAAR het werd toch weer een PR!

Mn vorige beste tijd was 1:22:13 (de laaste editie voor corona in 2019), de eerste editie na corona (van oktober 2021 dacht ik) heb ik met een vriendin gelopen (1u40 ofzo?) en dit was dus de eerste "echte" PR strijd en deze heeft me toch wat verbaasd: 1:17:21.. Net geen 5 minuten minder. Een tempo van rond de 4:47/km. Hier kan ik niet anders dan tevreden mee zijn.

De laatste 2km waren wel zwaar na de konijnenpijp. De zon volop op het kopje, dat was toch even doorbijten om tempo aan te houden en meter per meter aftellen naar de finish.

Stats:
Afbeelding
Hellothere

Goed gedaan, heb daar een halfuurtje meer voor nodig gehad, maar net als jij meegelopen ter ondersteuning van een vriendin (die niet echt getraind aan de start stond).
martmarbus

Bericht door martmarbus »

Prachtig gedaan.
Ook ik doe daar 30 minuten langer over.
Ik heb respect voor je.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
M_N_M

Bericht door M_N_M »

Hier zijn we nog eens!
Deze week "rustige" week want volgend weekend doen we in Dendermonde een kwart triatlon mee: 1km zwemmen - 40km fietsen - 10km lopen.
Het is een non-draft triatlon (= je mag dus niet in het wiel hangen bij het fietsen) dus dan kan ik met mn triatlon fiets rijden. Die rijdt enorm lekker, ik hoop het gemiddelde van 35km/u toch eens te halen op de 40km (overlaatst heb ik 100km gedaan in het weekend aan 32.xx km/u dus die 35km/u moet wel mogelijk zijn op die afstand en zonder rode lichten, stoppen & terug vertrekken voor verkeer, ..)

2 weken later doe ik terug mee aan een triatlon in het donkmeer, terug een kwartje (wel 45km fietsen daar).
Hier wel een "draft" versie (= in het wiel hangen toegestaan) dus hier ga ik met de gewone koersfiets heen moeten gaan. Hier heb je dan natuurlijk wel terug het voordeel van de draft - als je een leuk groepje kan vinden waar je je kan bij vervoegen althans :-)

Dan zijn we reeds juni... Een maandje voor het echte werk nl de halve triatlon.. 2km zwemmen - 90km fiets en 21km lopen.
Voor zwemmen en fietsen ben ik voorbereid genoeg maar voor die 21km (na zwemmen en fietsen) ga ik best nog enkele keren op pad vrees ik.
Ondanks dat ik vele trainingsuren doe, heb ik nog maar één keer een halve marathon gelopen dit jaar.. Wel recent al enkele langere loopjes (15, 16, 18km) maar die halve ga ik toch nog wat extra op trainen in juni (want vorig jaar was de halve op het einde ook het pijnlijkste, nu zou ik eigenlijk wel vlotter willen finishen)

De weersvoorspellingen voor zondag zien er wel niet goed uit. Voor zwemmen & fietsen maakt dat nu niet veel uit maar eens boven de 20° heb ik toch snel last van een hogere hartslag bij het lopen dus ik vrees dat het zondag geen toptijd zal worden tenzij ik me helemaal leeg ga lopen (en dat wil ik dan ook weer niet zodat ik niet te lang moet herstellen en snel weer verder kan..)

Zondag of maandag volgt normaal dus nog eens een verslagje!
Hellothere

Hoi, altijd fijn om je nog eens terug te lezen ;) .
Tsja, het lopen bij warmer weer is inderdaad niet bevorderlijk om die hartslag onder controle te houden.
Doorgaans loopt niemand zijn PR's op zo'n dagen.

Ik kijk in elk geval uit naar jouw verslagje volgende week.
M_N_M

Bericht door M_N_M »

Zo, we leven nog! Wat een enorm warm weer was het vandaag?!
Het was bakken in de wetsuit, ik was blij dat we in het (frisse maar vuile) water mochten.
Het zwemmen ging zoals verwacht (niet snel, niet traag).
Het fietsen ging veel beter dan verwacht, ik heb nog nooit zo snel gereden (zelf niet op een gewone rit) en ben toen van plaats 90 naar in de 60 ergens gegaan.
Het lopen was - zoals verwacht in dat warme weer - afzien MAAR toch nog een deftige tijd gelopen. Daar ook enkele plaatsjes nog kunnen inhalen.

Stats:
Afbeelding

Binnen 2 weken staat er terug een kwart triatlon op het programma. Hopelijk wat minder warm dan zodat ik bij het lopen ook onder de 50 mins zit.
Hellothere

Maar 2 woorden voor : "wow, sterk".
Plaats reactie