mijn loopverslagen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
M_N_M

Re: mijn loopverslagen

Bericht door M_N_M »

We blijven lekker bezig hoor maar was het wat beu om elke week dezelfde (trainings)loopjes te posten.

Voortaan dus enkel nog wedstrijden of iets specialere dingen die ik doe.

Volgende week zondag loop ik een 10km, lang geleden maar wel benieuwd wat daar nog mogelijk is (al vermoed ik dat 4:30/km zoals vroeger me niet meer gaat lukken, ik train de laatste tijd minder op snelheid en meer op afstand)
M_N_M

Bericht door M_N_M »

M_N_M schreef: 05 nov 2021, 13:50 Volgende week zondag loop ik een 10km, lang geleden maar wel benieuwd wat daar nog mogelijk is (al vermoed ik dat 4:30/km zoals vroeger me niet meer gaat lukken, ik train de laatste tijd minder op snelheid en meer op afstand)
jammer maar deze is afgelast wegens clusterbesmettingen in de organisatie.
Ik was thans goed bezig. Vandaag nog een 10km gelopen op 51:44 in eind zone 2 :roll:
martmarbus

Bericht door martmarbus »

Ik teken voor zo'n tijd.
Netjes gelopen hoor
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
M_N_M

mijn loopverslagen

Bericht door M_N_M »

Gisteren een interval afgewerkt op de piste dat ik toch even wou delen:
* opwarming
* 5 x 500m (iets meer dan één ronde dus) gevolgd door 300m wandelen (zodat ik elk interval op hetzelfde start- en eindpunt kon stoppen)
* 1 x 1000m
* cooldown

Opwarming & cooldown zijn apart getimed, de wandelstukken zijn NIET getimed => hieronder zit dus ENKEL de snelle looptijd (geeft wat een vertekend beeld maar het is dus jammer genoeg geen 5km non-stop aan dit tempo):
Afbeelding

Zondag ga ik met een vriend een snellere 10km doen (ik loop met hem mee, het is zijn zone 3 / 4 die we eens gaan testen => 8km z3 + 2km z2) ter vervanging van de geannuleerde loopwedstrijd. Ik weet niet goed want zijn zone 3 / 4 gaan zijn maar onze zone 2 komt alvast goed overeen (wij lopen in de week vaak 's middags tijdens onze lunchpauze). Ik vermoed dat zijn hogere zones iets minder gaan zijn (hij mag daar van zijn trainer bijna nooit in lopen) maar denk dat een tijd onder de 48mins toch mogelijk is.
M_N_M

Bericht door M_N_M »

still alive and kicking! We blijven stevig bezig, inmiddels al 14 dagen zonder rustdag MAAR vandaag gaan we die toch eens nemen.

Vorige week heb ik een week in Mallorca gezeten voor te fietsen met wat vrienden. In totaal een 450km gereden op 6 dagen (waarvan één dag slechts 30km omdat het te slecht weer was)
Op één dag heb ik er nog 12km lopen en 1.5km zwemmen bij gegooid zodat ik (iets meer dan) een kwart triatlon had :D
Ook eens een kilometertje gaan zwemmen in de zee zodat we onze open water training ook nog eens gehad hadden :lol:
Op de laatste dag (toen was onze huurfiets ingeleverd was) heb ik ook nog 10km gelopen met een vriend.

De conditie zit top, gisteren heb ik een 7km in zone 2 kunnen lopen aan gemiddeld tempo van 5:02min/km :shock:

Verder heb ik me ook terug ingeschreven voor de halve triatlon in Gravelines (juli 2022). Zwemmen & fietsen wil ik afwerken met een even goed gevoel als dit jaar maar ik zou graag het loopgedeelte ook afwerken met een goed gevoel deze keer :oops:
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Op risico om in herhaling te vallen ...
Goe bezig (and keep up the good work) ;)
M_N_M

Bericht door M_N_M »

M_N_M schreef: 12 nov 2021, 07:05 Zondag ga ik met een vriend een snellere 10km doen (ik loop met hem mee, het is zijn zone 3 / 4 die we eens gaan testen => 8km z3 + 2km z2) ter vervanging van de geannuleerde loopwedstrijd. Ik weet niet goed want zijn zone 3 / 4 gaan zijn maar onze zone 2 komt alvast goed overeen (wij lopen in de week vaak 's middags tijdens onze lunchpauze). Ik vermoed dat zijn hogere zones iets minder gaan zijn (hij mag daar van zijn trainer bijna nooit in lopen) maar denk dat een tijd onder de 48mins toch mogelijk is.
oja deze 10km hebben we geklaard in een tijd ergens tussen 47 en 48 minuten.
M_N_M

mijn loopverslagen

Bericht door M_N_M »

Mooi weertje en geen kindjes dit weekend, ik heb dus nog eens een ‘lange’ loop gedaan:

Afbeelding

De laatste 5 waren pijnlijk en af en toe moeten stappen omdat ik kramp voelde komen in mn kuiten dus zeker en vast niet mn vlotste 30km ooit maar toch blij dat ik de 30 nog eens aangetikt heb!
martmarbus

Bericht door martmarbus »

Tada.... En dan gewoon de 30 aantikken
Geweldig
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
M_N_M

Bericht door M_N_M »

wow, al meer dan een maand geleden alweer!

In tussentijd loopt alles lekker verder.. Zwemmen/fietsen/lopen!
Rond kerst heb ik wel enkele ribben gekneusd door een val bij het snowboarden.
De eerste week niet kunnen zwemmen & lopen van de pijn maar conditie op pijn kunnen houden door te fietsen op zwift.
Plaats reactie