Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dit is een nieuwe topic die ik start waar ik ik mijn belevenissen zal in plaatsen. De topic " Wat hebben we gedaan " is te groot geworden en als ik eens iets wil herlezen moet ik te ver teruggaan :( , vandaar.
De naam Diti is het koosnaampje dat ik gekregen heb van mijn twee petekinderen toen ze nog klein waren, ze zijn nu 18 en 20 jaar maar ze blijven me zo noemen :lol:
Dus... vandaag terug een uurtje de beentjes gestrekt en 10,6 Km afgelegd, op het einde wat last gehad van mijn knie, geen pijn, alleen een vervelend gevoel. Hopelijk is het voorbij tegen morgen want dan is er ' De warmste loop ' in De Haan, 1,8, 3,6 of 5,4 Km recreatief lopen of wandelen. Morgen meer.
Groetjes ;) Dirk.
Ps, voor diegenen die voor de eerste maal op het forum zijn en hierop geklikt hebben. Mijn avonturen kan je terugvinden op de topic ' Start' en 'We zijn er'
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vandaag naar De Haan geweest om voor de eerste keer in een groep te starten. N.a.v. Music For Life 2014 organiseerde de Heideschool De Haan een recreatieve looptocht. De opbrengst ging integraal naar het Kinderkankerfonds. Even 5,4 Km lopen en een goed doel steunen en...vrouwtjelief kon mee om te wandelen :) .
Tijdens het wachten op de start even de andere deelnemers ( 470 personen ) bestudeert en sommigen zagen er heel professioneel uit, enkele loopclubs waren ook aanwezig, ik dacht " ik zal me wat op de achtergrond houden en de kat uit de boom kijken".
Na de start was het een kluwen van jewelste en met veel moeite kon ik er enkele voorbijsteken om pas na 1 Km op mijn normale tempo te kunnen lopen :D . Van dan af was het heerlijk, alhoewel... ik ben zoals zovelen in de val gelopen en heb me laten meesleuren, de 2° Km liep ik al aan 12 Km/u :o . Ik moest dringend dimmen of ik zou het niet volhouden maar aan de aankomst had ik toch nog een gemiddelde snelheid van 11,2 Km/u, 1 Km rapper dan normaal.
Gisteren had ik al 10,6 Km gelopen en nu dus 5,4 Km, mijn kuiten en achillespezen hebben dat niet graag en dat laten ze voelen, dus even een rustpauze inlassen en zondag terug de loopschoenen aantrekken.
Deze belevenis smaakt naar meer dus zal ik me inschrijven voor de Milkobel run in Langemark op 22 november en zal ook starten op de Kerstloop in Brugge op 12 december, jaja we zien het zitten :lol: .
Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Diti is running

Bericht door koen.h »

Amai dat moet nogal een gedoe zijn zo'n wedstrijdstart. Leuk voor je dat het is meegevallen. Volgende heb je al snel gepland.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Diti is running

Bericht door NarN »

Heel tof om te lezen Dirk! Goe bezig!
koen.h schreef:Amai dat moet nogal een gedoe zijn zo'n wedstrijdstart. Leuk voor je dat het is meegevallen. Volgende heb je al snel gepland.
Ja, dat is meestal drummen, de egokes die vooraan willen staan bij de start en dan zeer traag lopen moet je voorbij. Bij de Antwerp Urban Trial en Night Run is dat goed geregeld. Je moet door een smalle trechter en je start bijna altijd met open baan. Naeel is dan weer dat het later kan stroppen, vooraan starten is de boodschap.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vandaag terug een dik uurtje onderweg geweest en 11,8 Km onder de loopschoenen geduwd, mijn gemiddelde hartslag was 145 bpm dus ok denk ik voor iemand van 56 jaar. Er was veel volk op de baan, veel lopers, de gebruikelijke fietsers en mountainbikers ( er was weer een toer voor hen ) maar iedereen gebruikte zijn verstand dit keer en liet de nodige ruimte voor de ander :D , ik heb het al anders meegemaakt.
Ik verbaas me er nog steeds over dat ik nu al meer dan 10 Km aan één stuk kan lopen, zes maanden geleden was ik nog een vadsig hangbuikvarkentje :mrgreen: die met moeite het einde van de living haalde en zie me nu, ik ben nog steeds geen adonis maar ben al veel fitter en heb al 10 Kg aan de wilgen gehangen, dit alles dankzij S2R.
Volgende week nog 2 maal rustig inlopen en zaterdag naar Langemark voor de Milkobel run, ik ben benieuwd. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Diti is running

Bericht door Dannieke »

Echt goed bezig! En een hartslag die echt al heel laag zit voor zo'n tempo, je hebt looptalent denk ik :)
Doe zo verder!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Diti is running

Bericht door koen.h »

Jij bent pure reclame voor s2r :-)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Zojuist de laatste 'training' afgewerkt voor de Milkobel run. Een toerke van 6,3 Km in 33,3 min, ik zit op schema denk ik :P .
@ Dannieke, bedankt voor het compliment maar 'looptalent' is te veel eer, ik doe het gewoon graag maar ik heb ook mijn ups en downs en dit was een up denk ik :) .
@Koen.h, ook bedankt voor het complement maar voor mij is IEDEREEN die start of gestart is met S2R reclame voor het programma :) ,gewoon het feit dat je ermee werkt bewijst dat het goed is of je het nu voltooid hebt en nu gewoon verder loopt of dat je er een vervolg hebt aan gebreid met 10 Km of meer zoals ik en zovelen met mij. Ben je er mee gestopt om ik weet niet wat voor een reden dan heb je het tenminste toch geprobeerd en ben je ook (een beetje toch :D ) reclame.
Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
hilde-
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2014, 11:44

Re: Diti is running

Bericht door hilde- »

Geweldig vind ik dit! Nog maar 6 maanden bezig en al 10 km kunnen lopen. Ik kijk nog steeds hard uit naar die eerste 5.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vandaag de Milcobel run in Langemark gelopen, 3 rondjes van 3,5 Km, we waren met meer da 600 man dus het was drummen. Ik had besloten om niet te ver achteraan te starten en nestelde mij iets voor de helft van het pak, een goede beslissing want toen we vertrokken zat ik bijna onmiddellijk in mijn goeie ritme :) . De eersten waren natuurlijk direct de pijp uit en de rest van de trein denderde achter hen verder, met mijn wagonnetje erbij.
Toen ik na een tijdje mijn hartslag controleerde bleek die 161Bpm aan te geven :o , te veel voor mij maar Runkeeper zei dat ik een gemiddelde snelheid liep van 10,3 Km/u, mijn normale snelheid dus. Ik besloot om het wel in de gaten te houden maar verder mijn ritme te behouden want het ging goed.
Het leuke aan zo'n wedstrijden is dat ze op een afgesloten parcours lopen dus niet achterom of opzij kijken, niet stoppen aan kruispunten, geen auto's of fietsers , gewoon lopen...heerlijk :P . Wanneer ik iemand naderde bleef ik een tijdje in zijn zog hangen om hen een paar honderd meter verder voorbij te steken en zag dat anderen dat ook met mij deden, gewoon een kwestie van te slipstreamen :lol: , maar die hartslag bleef hoog :evil: .
Ik heb ook geprobeerd om een beker water aan te nemen maar dit doen terwijl je loopt... niet evident :lol: .
Aan de eindmeet bleek dat ik een tijd gelopen had van 53,09 Min dus aan meer dan 12 Km/u :o , dat verklaarde direct mijn hoge hartslag, toen ik de splits bekeek op Runkeeper zag ik dat er een paar waren van meer dan 12 Km/u maar al de anderen zaten tussen 11,5 en 12 Km/u terwijl ze tijdens de wedstrijd telkens zei dat mijn gemiddelde rond de 10,3 Km/u lag, dus Runkeeper heeft me behoorlijk in de steek gelaten, ik zal dus iets anders moeten zoeken, misschien Runtastic of toch investeren in iets degelijks, iemand suggesties?
12 december de kerstloop in Brugge, ik zal er zijn.
Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie