mijn loopverslagen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forum rules
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
M_N_M

Re: mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

Gisteren na de zwemclub ben ik nog richting stratenloop ‘gijzegem loopt’ gegaan. Ik ben zonder verwachtingen gegaan maar dan loop je toch maar even een 10km PR op een 10,5km parcours… heerlijk! Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
martmarbus

Post by martmarbus »

Een mooie afstand met een een hele mooie tijd. Gefeliciteerd
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

Gisterenochtend met de koersfiets naar Deinze gereden (+-40km), daar wou ik wat in het openwater zwemmen en dan terug fietsen.

Tijdens het zwemmen echter giga kramp in kuit gekregen die vandaag nog steeds meer dan voelbaar is… ik snap het niet goed, fietsen en zwemmen was op rustig tempo dus begrijp niet waar die ineens vandaan kwam.. was wel zonder wetsuit aangezien ik die niet kon meenemen op de fiets.. mss dus het frisse water?

Daarnet al even gaan los zwemmen in het zwembad en het is beter maar zeker nog niet gedaan. Straks nog ff 20min los op de rollen..

Beetje vervelende timing aangezien het morgen mn volgende kwart triatlon is

Hopelijk morgenvroeg een beter gevoel, anders gaan we die tri gewoon als training doen..

M_N_M

Post by M_N_M »

De triatlon zaterdag is goed verlopen!
Ik heb van bij het begin tubes aangedaan zodat alles daar rond de kuiten wat "samengepakt" was en dat leek wat te helpen. Na het zwemmen was ik gerustgesteld (kramp op de fiets of al lopend is minder erg dan tijdens het zwemmen) maar de kuit is koest gebleven. Sterker nog, ik had er totaal geen last meer van..

Bij het fietsen vond ik niet direct een goed groepje. Na een tijdje met één andere persoon een groepje gevormd en dat scheelde toch wat om af en toe wat in het wiel te kunnen rusten maar ideaal was het dus wel niet. Al bij al wel blij met de snelheid (in Dendermonde was ik solo sneller maar dat was met een tijdritfiets, nu was het met mijn gewone). Lopen ging wel erg goed:

Image

Nu een maandje trainen tot het echte werk: 2km zwemmen - 90 km fietsen - 21 km lopen.. De halve triatlon in Gravelines!
M_N_M

Post by M_N_M »

het is hier wel héél stilletjes aan het worden!
Mn halve triatlon komt in zicht (3 juli)
Sinds begin juni heb ik 4/5 op het werk (ouderschapsverlof) genomen om nog wat bij te trainen. Ik trainde wel vaak maar ik had het gevoel dat ik nog wat lange koppeltrainingen miste.

Hierdoor wel wat mooie trainingen afgewerkt die me wel vertrouwen geven:
* eerste dinsdag: 100km fiets (redelijk wat hoogtemeters met oa muur van Geraardsbergen/Bosberg/Congoberg) gevolgd door 10.5km lopen => iets meer dan volledige fietsafstand en halve loopafstand
* tweede dinsdag: 45km fiets snel (halve fietsafstand) gevolgd door 21.1km lopen (volledige loopafstand)
* derde dinsdag (gisteren dus): terug 100km fiets (vlak) gevolgd door 14km lopen (2/3 loopafstand)

In tussentijd ook al wat in het openwater gaan zwemmen (oa 1.5km zwemwedstrijd in de gavers + enkele keren in Vosselare put & donkmeer + 2 keer voor de kwart triatlon).

Ik was nooit kapot maar het zal (zeker als het wat warmer weer is) toch terug een zware worden.

Ik ben zeker en vast veel beter voorbereid dan vorig jaar maar ik denk niet dat ik ooit een halve zal doen met de vingers in de neus :lol:

Geplande trainingen:
* vandaag: zwemmen
* morgen: fietsen + lopen (beide kort)
* vrijdag: laatste zwemtraining met de zwemclub en dan is het zomerstop (geen trainingen in juli + augustus)
* zaterdag: 90km fietsen in Gravelines (= parcours triatlon al eens testen met de tijdritfiets)
* zondag: 21km lopen

Daarna nog exact één week tot de triatlon en dus tijd voor mijn favo deel: laag volume & lage intensiteit + eten en drinken als een varken :lol:
Last edited by M_N_M on 22 Jun 2022, 11:07, edited 1 time in total.
Hellothere

Post by Hellothere »

Inderdaad stilletjes.
Ik schrijf al enige tijd niet meer omdat ik alles al minstens 1 keer had verteld (en ik doe loopsgewijs niet echt wereldschokkende dingen).

Maarre .... ik blijf wel lezen, en zeker geinteresseerd in de "belevenissen" van mijn forumgenoten ;) .
Dus zeker blijven schrijven (hoewel blijven lopen natuurlijk het belangrijkste is).

Je bent in elk geval heel sterk bezig.
M_N_M

Post by M_N_M »

Dit weekend is het D-day: chtriman 113!
1,9km zwemmen - 90km fietsen - 21,1km lopen

Ik ga voor 40mins zwemmen - 2u55 fietsen - 2u lopen! We zien wel want extreem moeilijk te voorspellen een tijd onder de 6u (incl wissels) zou alvast leuk zijn (vorig jaar had ik 6u04)

dirk.vancoillie.5

Post by dirk.vancoillie.5 »

Succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
M_N_M

mijn loopverslagen

Post by M_N_M »

I did it! Mn verwachting zwaar overtroffen en maar liefst 40minuten van mn totale tijd gehaald tegenover vorig jaar (6u04->5u24)

Image

Er is zeker nog marge voor verbetering want:
* er was ook sterke wind bij het fietsen (dat heb je daar wel vaak want je zit dichtbij zee). In de heen rit kon ik vlotjes boven de 35km/u halen maar de terugrit moesten de beentjes toch stevig "werken" om tempo te houden. Ook was het niet echt vlak (net geen 500 hoogtemeters). In het midden was er zelf een klim met een stukje van 19% waar ze morgen tijdens de tour de France ook gaan over rijden
* bij het lopen was het volle zon en dat was toch ook wat pijnlijk (het parcours was 600 meter langer dan vorig jaar met één klim extra, ook hier 100 hoogtemeters en redelijk veel lopen op gravel)

Positie 249 van zo’n 1200..

Super tevreden!

Last edited by M_N_M on 04 Jul 2022, 09:38, edited 2 times in total.
Hellothere

Post by Hellothere »

Man man man ik word al mottig, alleen van dit te lezen :D .
Sterke prestatie, die doe ik je, tijdens dit leven niet na vrees ik.

Knap gedaan, ik kijk al uit naar je volgende verslag.
Post Reply