het is hier wel héél stilletjes aan het worden!
Mn halve triatlon komt in zicht (3 juli)
Sinds begin juni heb ik 4/5 op het werk (ouderschapsverlof) genomen om nog wat bij te trainen. Ik trainde wel vaak maar ik had het gevoel dat ik nog wat lange koppeltrainingen miste.
Hierdoor wel wat mooie trainingen afgewerkt die me wel vertrouwen geven:
* eerste dinsdag: 100km fiets (redelijk wat hoogtemeters met oa muur van Geraardsbergen/Bosberg/Congoberg) gevolgd door 10.5km lopen => iets meer dan volledige fietsafstand en halve loopafstand
* tweede dinsdag: 45km fiets snel (halve fietsafstand) gevolgd door 21.1km lopen (volledige loopafstand)
* derde dinsdag (gisteren dus): terug 100km fiets (vlak) gevolgd door 14km lopen (2/3 loopafstand)
In tussentijd ook al wat in het openwater gaan zwemmen (oa 1.5km zwemwedstrijd in de gavers + enkele keren in Vosselare put & donkmeer + 2 keer voor de kwart triatlon).
Ik was nooit kapot maar het zal (zeker als het wat warmer weer is) toch terug een zware worden.
Ik ben zeker en vast veel beter voorbereid dan vorig jaar maar ik denk niet dat ik ooit een halve zal doen met de vingers in de neus
Geplande trainingen:
* vandaag: zwemmen
* morgen: fietsen + lopen (beide kort)
* vrijdag: laatste zwemtraining met de zwemclub en dan is het zomerstop (geen trainingen in juli + augustus)
* zaterdag: 90km fietsen in Gravelines (= parcours triatlon al eens testen met de tijdritfiets)
* zondag: 21km lopen
Daarna nog exact één week tot de triatlon en dus tijd voor mijn favo deel: laag volume & lage intensiteit + eten en drinken als een varken